  • 1. Data: 2002-10-06 17:50:07
    Temat: Prozba do studentow Prawa z UG - ?
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Witam!
    Prosze o kontakt na priva badz tu na grupe osob ktre studiowaly badz obecnie
    edukuja sie na wydziale Prawa na UG.
    Najlpiej tych ktorzy przezyli juz I rok! :)
    Nara!

    --
    POzDrOw|eN|@ !!! // Sp3c|aL tHx. !!!
    s...@g...pl || a...@x...wp.pl || http://www.soap.prv.pl

  • 2. Data: 2002-10-06 18:46:50
    Temat: Re: Prozba do studentow Prawa z UG - ?
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'sOap' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:anpt3v$8tc$1@news.tpi.pl taką oto treść:

> [...]
    | obecnie edukuja sie na wydziale Prawa na UG.
    | Najlpiej tych ktorzy przezyli juz I rok! :)

    co oblales? hist. Polski u Lacha, czy Powszechna u Macieja?

    ->piotr

  • 3. Data: 2002-10-07 23:02:00
    Temat: Re: Prosba do studentow Prawa z UG - ?
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <w...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:anq0eh$m0n$1@news.tpi.pl...

    @

  • 4. Data: 2002-10-07 23:07:22
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <w...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:anq0eh$m0n$1@news.tpi.pl...

    @

    na wssOOry za literowke w temacie ale klawiaturke mam nie na te paluszki...
    ;)

    > co oblales? hist. Polski u Lacha, czy Powszechna u Macieja?

    @

    hehe
    nie, nie!
    Jestem pierwszakiem.
    Do tego studiuje w systemie zaocznym. Mam zamiar sie przenies na drugi rok
    na dzienne ale nie wiem czy mi sie uda bo ponoc ciecko a w sumie uczelnia z
    tego korzysci zadnych nie bedzie miala tylko kaska jej ucieknie ;)

    @

    Wiec chcailem sie podpytac starych wyjadaczy czego unikac, co robic, jak
    robic, co mnie czeka itp.
    &
    odkupic podreczniki i ksiazki (3miasto)

    @

    Przy okazji to czy dobrze zauwazylem ze zaoczni nie maja WF'u, Laciny oraz
    Angielskiego (badz innego jezyka)?
    W zwiazku z tym czy dzieni powyzsze przedmioty maja na zasadzie zwyklego
    uczeszczanai na zajecia czy moze jest cos o czym nie wiem.
    Zwlasza interesuje mnie sprawa z angielskim - a wiec kto i w jakich grupach
    zaawansowania moze uczeszczac na zajecia i w jakim charakterze sie one
    odbywaja....

    Pozdro!

  • 5. Data: 2002-10-07 23:38:02
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'sOap' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:ant42c$tr$1@news2.tpi.pl taką oto treść:

    | na wssOOry za literowke w temacie ale klawiaturke mam nie na te
    | paluszki... ;)

    zawsze mozesz poprobowac usunac wiadomosc, choc nie wiem czy tepsa
    modemowcom to udostepnia.

    | Jestem pierwszakiem.

    gratuluje, choc nie wiem czy wiesz w co sie pakujesz (aplikacje, itd.),
    jesli nie masz plecow, to moze byc marnie.

    | Do tego studiuje w systemie zaocznym.

    bywa

    Mam zamiar sie przenies na
    | drugi rok na dzienne ale nie wiem czy mi sie uda bo ponoc ciecko a w
    | sumie uczelnia z tego korzysci zadnych nie bedzie miala tylko kaska
    | jej ucieknie ;)

    od razu moja rada: zrob wszystko co w Twojej mocy by sie przeniesc na
    dzienne. Sam bylem pierwszy rok na zaocznych, wiec wiem co pisze:-)

    | Wiec chcailem sie podpytac starych wyjadaczy czego unikac, co robic,
    | jak robic, co mnie czeka itp.

    Rozumiem, ze teraz zaczynasz pierwszy rok zaocznych. Aby zostac studentem
    dziennych studiow, masz dwie drogi (u mnie tak bylo):
    1. bardzo dobrze zdac egzaminy na pierwszym roku i pisac podanie o
    przeniesienie (za moich czasow bylo ok. 20 miejsc dla prymusow, ktorzy
    najlepiej zaliczyli pierwszy rok na zaocznych i wyrazili chec na studiowanie
    dziennie).
    2. zaliczyc pierwszy rok i zdawac ponownie egzaminy wstepne (ale chyba juz
    nie ma na UG egzaminow tylko jest konkurs swiadectw) - ja wybralem ta droge.
    Zaleta (oprocz tego ze jestes dziennym studentem): nie tracisz roku.
    Jest jeszcze trzecia mozliwosc: nie zaliczyc pierwszego roku i ponownie
    probowac sie dostac na 1 rok. Wada: tracisz 1 rok z zyciorysu (co w brew
    pozorom jest b. duzo). Ponadto moze zalicza Tobie przedmioty, ktore juz
    zdales.

    | odkupic podreczniki i ksiazki (3miasto)

    Wstep do nauk prawnych - Bonca:-(((
    Logika - Zielinski
    Rzym - Kolanczyk, Rozwadowski
    nie pamietam co tam jeszcze bylo, jak mi przypomnisz to cos wymyslimy

    odkupic mozesz od studentow starszych rocznikow: pewnie sa ogloszenia na
    nowym wydziale na Bazynskiego. Pewnie w bibliotece i w akademikach tez sie
    na tablicach jakies anonse znajda.

    Ale pamietaj: uczysz sie z tych ksiazek, ktore poleca
    wykladowca/cwiczeniowca, a nie z tych co sa najlepsze w Polsce. Tym
    bardziej, ze na UG wystepuje czesto tzw. "szkola gdanska" (choc chyba na 1.
    roku jeszcze nie tak bardzo).

    | Przy okazji to czy dobrze zauwazylem ze zaoczni nie maja WF'u, Laciny

    Niestety nie maja:-(

    | oraz Angielskiego (badz innego jezyka)?

    Powiem wiecej: nie kazdy student dzienny ma jezyk. Zawsze mozesz zdawac
    eksternistycznie.

    | W zwiazku z tym czy dzieni powyzsze przedmioty maja na zasadzie
    | zwyklego uczeszczanai na zajecia czy moze jest cos o czym nie wiem.

    WF & lacina sa obligatoryjne, jezyk fakultatywny.

    | Zwlasza interesuje mnie sprawa z angielskim - a wiec kto i w jakich

    z jezykami jest problem, bo jest malo miejsc. na anglik zaawansowanybylo na
    prawie za moich czasow chyba 30 miejsc, wiec malo kto sie dostal (decydowal
    test)

    | grupach zaawansowania moze uczeszczac na zajecia i w jakim
    | charakterze sie one odbywaja....

    normalnie cwiczenia na 3 roku egz.

    Dodam jeszcze, ze jesli udaloby Ci sie przeniesc na dzienne masz obowiazek
    zaliczyc przedmioty, ktorych nie miales na zaocznych. Jest to tzw. roznica
    programowa: Hist. Panstwa i Prawa Polskiego, lacina, WF.

    | Pozdro!

    i vice wersal:-)

    ->piotr

    ps. stan na glowie by sie przeniesc! nie ma nawet porownania (sorki za takie
    dolowanie).

  • 6. Data: 2002-10-08 15:00:12
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <w...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:ant5sg$oe7$1@news.tpi.pl...
    > 'sOap' wyklawiaturzył/a w niusie
    > news:ant42c$tr$1@news2.tpi.pl taką oto treść:

    > zawsze mozesz poprobowac usunac wiadomosc, choc nie wiem czy tepsa
    > modemowcom to udostepnia.

    @

    nie iwem czy udostepnia...
    ale na pewno trzeba miec tez dobry czytnik newsow, ja mam OE :)

    > Mam zamiar sie przenies na
    >
    > od razu moja rada: zrob wszystko co w Twojej mocy by sie przeniesc na
    > dzienne. Sam bylem pierwszy rok na zaocznych, wiec wiem co pisze:-)

    @

    kazdy by chcail...
    tym bardziej ze praca nie lezy na ulicy...

> [...]
    > przeniesienie (za moich czasow bylo ok. 20 miejsc dla prymusow, ktorzy
    > najlepiej zaliczyli pierwszy rok na zaocznych i wyrazili chec na

    @

    zaliczyc moze i bede w stanie... ;P

> [...]
    > probowac sie dostac na 1 rok. Wada: tracisz 1 rok z zyciorysu (co w brew
    > pozorom jest b. duzo). Ponadto moze zalicza Tobie przedmioty, ktore juz

    @

    ale prymusem... ;)
    ?!

    @

    ale kolejna rekrytacja? ojojoj
    a wiem ze w przyszlym roku juz nie bedzie konkursu tylko egz. bo konkurs
    jest nie do konca obiektywny i ciezko wylonic 300 najlepszych na zasdzie
    4.z9 przedmiotow + maturka :) jak to mialo miesce w tym roku...

    @

    ja sobie marze o tak...
    wyraz opinie czy widzisz tu jaks szanse biorac pod uwage ze w tym roku jest
    bardzo, bardzo duzo 100dentow (dziennych i zoacnzych niz bywalo w latach
    ubieglych...)

    A wiec.
    Jestem zaczniakiem.
    Uczeszczam przy okazji na wszystkie wyklady [bylem juz na "Wstep do
    prawoznawstwa" z prof. Jablonska-Bonca] (tu nie psrwdaja obecnosci i nie ma
    zadnych "sprawdzianow" itp. oraz cwiczenia (za pozwoleniem postrzegolnych
    wykaldowcow... - poki co zaltwilem sobie cwiczenia u mgr. Filipa
    Przybylskiego-Lewandowskiego "Wstep do prawoznawstwa".
    Dalej mocno przez przypadek bede uczeszczal na lacine z jaka Pani profesor -
    nie pamietam imienia i nazwiska, tak czy inaczej taka srednio-strara na oko
    na pierwszy rzut oka sympatyczna... Napisalem przez przypadek bo nie majac
    palnu nie wiedzilem ze Laciny meic nie bede :P I bedac na lacinie zagadalem
    z w/w prof., a ta wpisala mnie zwyczjnie do grupy, podkreslajac ze moge
    sobie nie dac z nawalem materialu rady, ale lacine meic warto bo zawsze
    latwiej sie przenies na dzienne! :) Wiec prawde mowiac studiuje zaocznie +
    lacine dziennie :0 ale i tak na pewnych loozach psychicznych :))

    @

    AAAaaaa.... ksiazka wymagana to "Podstwy prwa dla ekonomistow"
    Jablonska-Bonca (XIV rozdzialow...)

> [...]

    > nowym wydziale na Bazynskiego. Pewnie w bibliotece i w akademikach tez sie

    widzilem...
    ale w wiekszosci sa to podreczniki na II, III i dalsze lata nauki
    na I byly dwa anonse,... i chyba beda juz nie aktualne bo ludziska sie
    rzucily... ;0

> [...]
    > wykladowca/cwiczeniowca, a nie z tych co sa najlepsze w Polsce. Tym
    > bardziej, ze na UG wystepuje czesto tzw. "szkola gdanska" (choc chyba na

    @

    taaaa...
    widzeze to kolko wzajemnej adoracji jesli chodzi o korzystanie z pomocy
    naukowej (ksiazek :>)

    > Niestety nie maja:-(

    @

    hmm...

    a jak ma sie sprawa konkretnie z tymi powyzszymi przedmiotami gdy sie
    przykladowo przenosimy...
    I powiedzmy ze w moim przypadku mam zgode na przeniesienie, lacine
    zaliczona... i co dalej?

    @

    Jedie sprawa W-F'u jest bardzej jasna bo poprostu malo istotna,... a i tak
    zamierzam prawdopodobnie wspisac sie na jaks sekcje sportowa AZS'u, niestety
    ciezko sie gdziekolwiek wcisnac bo osob jest duzo chetnych...

    @

    bo na WF z dziennymi chyba nie warto chodzic? jak ty sadzisz?

    > Powiem wiecej: nie kazdy student dzienny ma jezyk. Zawsze mozesz zdawac
    > eksternistycznie.

    @

    co masz przez to do powiedzenia?
    nie rozumie do konca tego pojecia! :O

    > WF & lacina sa obligatoryjne, jezyk fakultatywny.

    @

    wOOpsss
    a wiec j.w :)

    fakultet, fakultetem ale chyab sa za to stopnie jak przykaldowo na lacinie i
    sprawdzaja obecnosc...
    ile to trawa?
    1,2 czy mzoe 3 lata?
    jak przebiegaja zajecia?

> [...]
    na
    > prawie za moich czasow chyba 30 miejsc, wiec malo kto sie dostal

    @

    i w tym roku jest podobnie...
    ale skoro na angielski sie nie dostaiesz to gdzie mozna isc i czy tez w
    przyszlsoci czeka egzamin?

    @

    mailes podzial na podstawowy i zaawansowany?

    > normalnie cwiczenia na 3 roku egz.

    @

    ta, ale prosze o sprostowanie...

> [...]
    > zaliczyc przedmioty, ktorych nie miales na zaocznych. Jest to tzw. roznica
    > programowa: Hist. Panstwa i Prawa Polskiego, lacina, WF.

    o 3 w/w wiedzialem...
    ale na HPiPP nie zwrocilem uwagi...
    ale wydaje mi sie ze tez mam takie cos na I roku! :)

    > ps. stan na glowie by sie przeniesc! nie ma nawet porownania (sorki za
    takie
    > dolowanie).

    @

    wiem, wiem,

    ale ja sie ma prace to co innego prawda?
    tylko wtedy pytanie czy da rade sie uczyc i pracowac?
    wlasnie, jakie sa wymagania dla studentow zaocznych i dizennych (roznice)
    oraz czego sie wyrzekac itp. na studiach i komu co robic by wejsc w dupe
    :) - wyabcz za slowo ale taki juz slang ;)

    @

    hehe
    "taaa... tylko wodka i zielona trwka" - cyt. mgr. F. P.-L. :P LOL

  • 7. Data: 2002-10-13 23:29:02
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    //pisze tego psota takze na grupe bo moze ktos "pmoze" :)//

    [ciach]

    Nie wiem czy pomoglem, ale jak masz pyt. to wal smialo. tylko z odpowiedzia
    > bede mogl zwlekac - ostatnio nie mam duzo czasu na Siec.

    Witam ponownie!
    Bylem w ten weekend na rozpoczeciu i wykladach od rana do weiczora.
    Strasznie jestto meczace, mozna poprosrtu czasem zasnac...
    Wyklady i cw. w czasie studiow mam z roznymi wykaldowcami, ale jest tak ze
    konkretna grupa ma z tym samym wykaldowca a nie ze co chwile to kto inny...
    Co lepsze podizialu na grupy jescze nie dokonali, bo byly poki co wyklady
    ale sadze ze chyba jeszcze podadza, ale i tak sadze ze bede w "1" bo mam
    nazwisko na A :) - to tak nawiasem mowiac...
    Moje przedmioty jesli byl bym grupa 1 sa nastepujace (oraz wykladowcy - w
    koljnosci: WYKLADY, CWICZENIA):
    1) Histroia Filozofii - Gorczynska - tylko wykl.,
    2) Historia ustroju - Szpoper, Kolarz
    3) Logika dla prawnikow - Przybylowski to i to :)
    4) Wstep do prawoznawsta - Jablonska-Bonc, Niesiolowski
    5) Prawo rzymskie - Dmowski - tylko wyklady - prof. ten chyba jest z
    Poznania ale nie jestem pewien, mozliwe ze cos krece... :D

    teraz odnosnie kazdego z wykladowcow itd. prosze o male info, a wiec co
    lubia? czego nie lubia? co robic by stac sie lepszym (miec lepsze oceny, a
    szczegolnie byc lubianym :> oraz czego moge sie spodziewac (niezapowiedzine
    spr., awantur, chore scenki, udupianie, egzamin, poprawki itp. :>)
    ew. jak masz ksizke pt: "Historia powszechna ustroju i i prawa" - Tadeusza
    Meciejewskiego to chetnie sie zglosze...
    szukam takze: "Cwiczenia z logiki" - Stanosz B. oraz "Lacina dla
    prawnikow" - Rezler.

    na marginesie to bede chodzil na zjaecia (czesciowo0 z dziennymi...
    i tak wpisalem sie jako normalny uczen na przedmiocie Lacina prowadzonym
    przez mgr J. Czyzme (kobitka w srednim wieku)
    oraz jako "sluchacza" na Wstepie do prawoznawstwa //bo innej mozliwosci nie
    ma, a przeciez przedmiot ten ma mnormalnei na zaocznych wiec normalny wpis
    jako ucznia jest bez sensu... - chodze tylko po to by wzbogacic wiedze...
    poza tym uczeszczam bez zadnych "gadanych" na wyklady z w/w 2 przedmiotow a
    takze prawdopodobnie - bo nie podjelem jeszcze ostatecznej decyzji, od tego
    tygodnia bede chodzil na wyklady z Prawa rzymskiego /cwiczen [chyba] nawet
    dzienni z tego przedmiotu nie maja/ /u mnie bedieod od II semestru/ tylko
    sam nie wiem czy juz brac sie za to, a boje sie ze z bierzacym materialem
    nie bedzie latwo... co prawda to bedzie tylko notowanie i chyba cos kolo 15
    godzin ale zawsze to troche wiecej obowiazkow...

    W sumie widze ze nie bedzie latwo,...

    historia filozofii jest dosc konkretna, duzo faktow itp. ale da sie
    zanotowac.. ale bedzie trzeba posiedziec by wiedze przyswoic...
    historia ustroju - tragedia..., Szpoper okrutnie wyklada, niewyraznie mowi,
    w zasadze to czyta z kartki, jest arogancki, czuje sie Panem wszytkiego, i
    mysli ez jest smeiszny... i zaczal pierwsze zajecia tak jak by to byl srodek
    roku akademickeigo,... a wiec srodek materialu, z prawie 0 wstepem pierdolac
    cos w eXpresowym tepie... ani ja ani znajomi nie dali rady nic zanotowac ani
    zrozumiec..., jedyna droga to chyba dyktafon - i tu pytanie - czy mozna na
    legalu nagrywac wyklady/cw.? ps: czy Spoper na egz. ostro traktuje ludzi? :<
    Bo juz sie go boje! :(
    logika jest malo logiczna... ale to pewnie dlatego bo nie nie lubie i nie
    mam talentu do matmy...
    wstep do prawoznawstwa jest fajnei prowadzony przez Jole, nawet powiem
    szczerze ze lepiej i pelnej niz na dziennych...
    prawo rzymskie - nie mailem jeszcze zajec, a samych zajec jest malo,...
    isadze ze chyab przezyje...

    reasumujac to podzile sie z toba ze jak bym sie przenosil to mam jak byk 2
    roznice programowe miedzy dziennymi a zaocznymi ( hist. panstwa i prawa
    polskiego oraz powszechna historia panstwa i prawa),... moze dalo by rade
    ktorys z tych przedmiotw lub nawet oba potraktowac przepisanie oceny z
    historii ustroju laew watpie, bo jednak pomimo ze podrecznik 1z2 to ten sam
    to jednak chyba sa pewne roznice... a jesli sa to trzeba na 2 roku brac 2
    przedmioty na kark z pierwszego roku... i tu mam prosbe czy moglbys mi
    napisac jakie miales przedmioty na II semsestrze I roku (dzinne/zaoczne)
    oraz na II roku, bo moze bede mial juz cos z tego roku pozaliczane na
    zaocznych co zwolni mnie z zajec na II roku... - mam nadzieje ze mnie
    rozumiesz :P

    do w/w trzeba jeszcze doliczyc ze pomyslnie zaliczy sie lacine w tym roku bo
    jak nie to trzeci przedmiot dochodzi...

    celowo nie wspominma o jezyku obcym i wf-ie bo jak sam stwierdziles na to
    akurat zawsze mozna znalezc czas na poznejszych latach nauki...

    PS: i jeszcze dwie rzeczy:
    keidy mozna wziac urlop dziekanski oraz czy w razie nie zaliczenia jakeigos
    egz. lub cw. z przedmiotu na I sem. mozna kontynuowac nauke na II a tatym
    zajc sie pozniej? i jak ma sie analogicznasytuacja w przypadku niezaliczenia
    II sem. I roku i kontynuacja nauki na II roku? /oczywisicie wtedy juz tylko
    w trybie zaocznym :D/

    Licze na wyczerpujace odpowiedzi :-)i serdecznia pozdrawiam!

  • 8. Data: 2002-10-14 07:02:09
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

    zaczne moze, ze twoje podejscie do sprawy jest nader naiwne, takie pytania
    nie mają sensu, bedziesz najlepszy jak bedziesz sumiennie podchodził do
    obowiązków...nic Ci nie da, "zablysniecie" na 1ych zajeciach, haaaaaaaalo ,
    puk, puk! , to sa studia a nie LO :)
    co do urlopu dziekańskiego to masz pole do popisu od II roku...
    Użytkownik "sOap" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > legalu nagrywac wyklady/cw.? ps: czy Spoper na egz. ostro traktuje ludzi?
    :<

  • 9. Data: 2002-10-14 11:52:39
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:aodq3i$nd8$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > nie mają sensu, bedziesz najlepszy jak bedziesz sumiennie podchodził do
    > obowiązków...nic Ci nie da, "zablysniecie" na 1ych zajeciach, haaaaaaaalo

    @

    Witam!
    Ale kto powiedzial ze tylko pierwsze zajecia?
    Przeciez warto znac jakis sytem itp. jaki preferuje dany wykladowca i
    wiedziec czego sie mozna po nim spodziewac!

    @

    urol po II roku czy po I? :)