  • 1. Data: 2005-12-14 08:35:06
    Temat: co z waznością umowy sprzedaży - kupna nieruchomości
    Od: xxxx <x...@w...pl>

    Witam.
    Umowę, za której własciwe sporzadzenie odowiada notariusz, podpisuje (niby
    zgodnie z zasadą reprezentacji (człoenke zarządu spólki i prokurent). Ale..
    Podobno przy sprzedaży (nabyciu) nieruchomosci prokurent winien mieć
    uzieloną prokure w formie aktu.. A co jest jesli takowej nie ma. Słyszałem
    iż jest to przyapdak, gdzie do reprezentacj spólki musi być prokura
    (pełnomocnictwo) w formie aktu notarialnego.

  • 2. Data: 2005-12-14 16:16:25
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    xxxx pisze:

> [...]
    > ma. Słyszałem iż jest to przyapdak, gdzie do reprezentacj spólki musi być
    > prokura (pełnomocnictwo) w formie aktu notarialnego.

    Tylko po czesci masz racje. W opisanej sytuacji prokurent nie dziala jako
    pelnomocnik spolki, ale wespol z czlonkiem zarzadu jako jej organ. Dlatego
    ograniczenia ze 109^3 kc, o ktorym mowisz nie stosuje sie.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 3. Data: 2005-12-14 21:00:03
    Od: Butterfly <a...@w...pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2005 17:16:25 +0100, roburkov napisał(a):

    > Tylko po czesci masz racje. W opisanej sytuacji prokurent nie dziala jako
    > pelnomocnik spolki, ale wespol z czlonkiem zarzadu jako jej organ. Dlatego
    > ograniczenia ze 109^3 kc, o ktorym mowisz nie stosuje sie.

    Obawaiam sie ze nie koniecznie musisz miec rację.
    Nie ma organu z prokurentem. Chyba ze prokurentem jest członek Rady
    Nadzorczej albo akcjonariusz mający prokure i to podczas zgromadzenia.
    Przecież SA ma trzy organy: Zarząd, RN i WZ. Prokurent jest tylko
    pełnomocnikiem (fakt ze szczególnym) ale nigdy w żadnych okolicznościach
    nie jest organem.
    Moze ktoś wie jak jest naprawdę. Fakt ze osobe trzecią nie obchodzi sposób
    reprezentacji ale po to umowę spisuje notariusz aby zapewnić ze wszystko
    jest OK.
    Spotkałem się iż sa notariusze, którzy nie chcą takiego reprezentanta i
    wydaje mi się ze akurat mają rację.

  • 4. Data: 2005-12-14 21:19:59
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Butterfly pisze:

> [...]
    > reprezentacji ale po to umowę spisuje notariusz aby zapewnić ze wszystko

    Wcale nie twierdze, ze prokurent jest organem! Nadal obstaje przy swoim. W
    przypadku reprezentacji lacznej prokurent nie dziala przeciez jako
    pelnomocnik spolki. Jego oswiadczenie wespol z oswiadczeniem czlonka zarzadu
    jest wyrazeniem woli przez organ spolki a nie przez pelnomocnika w imieniu
    spolki. Dlatego w tym przypadku zd. m. ograniczenia wynikajace z prokury nie
    maja zastosowania.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 5. Data: 2005-12-14 21:50:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    roburkov napisał(a):
> [...]
    > przypadku reprezentacji lacznej prokurent nie dziala przeciez jako
    > pelnomocnik spolki. Jego oswiadczenie wespol z oswiadczeniem czlonka zarzadu

    przez jaki organ?

    KG

  • 6. Data: 2005-12-14 22:30:19
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    kam pisze:

    > przez jaki organ?

    > KG

    Przez zarzad spolki. To, ze prokurent nie jest jego czlonkiem nie ma znaczenia, skoro
    ustawa wyraznie przyznaje mu prawo do uczestnictwa w reprezentacji spolki. Jesli
    uznamy ze nie ma tu czynnosci podejmowanej przez zarzad to pojawia sie pytanie kim i
    po co jest wspoltowarzysz prokurenta:).

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 7. Data: 2005-12-14 22:31:16
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    roburkov pisze:

    ups. przepraszam za brak zawijania:)
    Niedomagania programu pocztowego.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 8. Data: 2005-12-15 06:21:41
    Od: xxxx <x...@w...pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2005 23:30:19 +0100, roburkov napisał(a):

> [...]
    Jesli uznamy ze nie ma tu czynnosci podejmowanej przez zarzad to pojawia sie pytanie
    kim i po co jest wspoltowarzysz prokurenta:).

    OK. To niby rozumiem.. ALe chyba kc o którym wspomniałeś a który mowi o też
    jest ustawą..tyle ze inną.

  • 9. Data: 2005-12-15 06:22:56
    Od: Butterfly <a...@w...pl>

> [...]

    Jesli uznamy ze nie ma tu czynnosci podejmowanej przez zarzad to pojawia sie pytanie
    kim i po co jest wspoltowarzysz prokurenta:).

    OK. To niby rozumiem.. ALe chyba kc o którym wspomniałeś też
    jest ustawą..tyle ze inną.

  • 10. Data: 2005-12-15 09:57:40
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy nie jest tak, że prokurent jest przeciez ustanowiony aktem notarialnym (i na tej
    podstawie wpisany w sadzie do akt
    spółki)?
    Może rzecz w tym (u notariuszy, o których pisze Butterfly), iz traktuja taką umowe
    jako przekraczająca zwykły zarząd i
    wymagającą pełnomocnictwa szczególnego - no ale to też nie za bardzo pasuje...
    JaC