    From: Butterfly <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co z waznością umowy sprzedaży - kupna nieruchomości
    Date: Wed, 14 Dec 2005 22:00:03 +0100

    Dnia Wed, 14 Dec 2005 17:16:25 +0100, roburkov napisał(a):

    > Tylko po czesci masz racje. W opisanej sytuacji prokurent nie dziala jako
    > pelnomocnik spolki, ale wespol z czlonkiem zarzadu jako jej organ. Dlatego
    > ograniczenia ze 109^3 kc, o ktorym mowisz nie stosuje sie.

    Obawaiam sie ze nie koniecznie musisz miec rację.
    Nie ma organu z prokurentem. Chyba ze prokurentem jest członek Rady
    Nadzorczej albo akcjonariusz mający prokure i to podczas zgromadzenia.
    Przecież SA ma trzy organy: Zarząd, RN i WZ. Prokurent jest tylko
    pełnomocnikiem (fakt ze szczególnym) ale nigdy w żadnych okolicznościach
    nie jest organem.
    Moze ktoś wie jak jest naprawdę. Fakt ze osobe trzecią nie obchodzi sposób
    reprezentacji ale po to umowę spisuje notariusz aby zapewnić ze wszystko
    jest OK.
    Spotkałem się iż sa notariusze, którzy nie chcą takiego reprezentanta i
    wydaje mi się ze akurat mają rację.