  • 1. Data: 2005-02-27 20:26:08
    Temat: co z drzewami na mojej nieruchomosci??
    Od: "Leszek Gutkowski" <l...@n...pl>

    jestem w posiadaniu dzialki przemyslowej na ktorej rosnie duzo drzewek,
    No i dowiedzialem sie od drwala pracujacego dla mojego "sasiada
    dzialkowicza" ze za wyciecie
    krzewow i drzew rosnacych na tej dzialce musial wlasciciel slono zaplacic
    :(((
    Ale nie samemu drwalowi tylko ochronie srodowiska.
    Przeciez teren jest jego wlasnoscia,a w dodatku w dokumentach nie jest to
    las tylko teren pod przemysl!!??

    pozdrawiam
    Leszek Gutkowski

  • 2. Data: 2005-02-27 20:48:05
    Temat: Re: co z drzewami na mojej nieruchomosci??
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Przeciez teren jest jego wlasnoscia,a w dodatku w dokumentach nie jest to
    > las tylko teren pod przemysl!!??

    Nie wierz drwalowi, tylko urzedowi gminy ... idz tam i sie zapytaj.
    Tutaj raczej tez nikomu nie wierz ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-02-27 20:50:54
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Tutaj raczej tez nikomu nie wierz ;-)

    czyli ma Ciebie nie sluchac i sciac drzewa? :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-02-27 20:57:47
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek Gutkowski" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cvtadt$30d$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Ale nie samemu drwalowi tylko ochronie srodowiska.
    > Przeciez teren jest jego wlasnoscia,a w dodatku w dokumentach nie jest to

    Z tego co pamiętam ustawa o ochronie środowiska zabrania wycinania
    określonych drzew nawet na własnym terenie, chyba że przesadzisz i będzie
    żyło jeszcze rok albo zapłacisz określoną kwotę w zależności od wieku drzewa
    (dokłądnie obwodu na wysokości pierśnicy).

    Tak więc jak sobie posadzisz dąb w ogródku to potem licz się z tym, że go
    nie wytniesz;)

    Pozdr
    Onzo

  • 5. Data: 2005-02-27 21:03:04
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 27/02/2005 21:57, Onzo wrote :
> [...]
    > (dokłądnie obwodu na wysokości pierśnicy).
    >
    > Tak więc jak sobie posadzisz dąb w ogródku to potem licz się z tym, że go

    Nie wspominając, że kary za wycinkę są drakońskie -- liczą się w
    dziesiątkach tysiący złotych...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 6. Data: 2005-02-27 21:11:12
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > czyli ma Ciebie nie sluchac i sciac drzewa? :>

    Dokladnie tak .... a co nakazuje logika ? :>

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-02-27 21:11:36
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Tak więc jak sobie posadzisz dąb w ogródku to potem licz się z tym, że go
    > nie wytniesz;)

    Arjusiur? :)) Zauwazylem ze na ogrodkach dzialkowych, ludzie
    czasem wycinaja ile wlezie i przesadzaja drzea co kilka lat.
    Rowniez te owocowe. Tak wiec, czy reguluja to osobne przepisy,
    czy moze pewne gatunki drzew sa wyjete spod przepisow?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-02-27 21:25:17
    Od: "Marcin A. Guzowski" <mvmagx@insaneUSUN_TO.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Nie wspominając, że kary za wycinkę są drakońskie -- liczą się w
    > dziesiątkach tysiący złotych...

    To nie wycinac tylko wyrywac! Bo ustawa rzeczywiscie mowi o wycinaniu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin A. Guzowski

  • 9. Data: 2005-02-27 21:29:00
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 27/02/2005 22:11, rezist.com wrote :

> [...]
    > Rowniez te owocowe. Tak wiec, czy reguluja to osobne przepisy,
    > czy moze pewne gatunki drzew sa wyjete spod przepisow?

    Tak. Owocowe, młodsze niż 5 lat, lub posadzone na plantacjach są
    wyłączone. Polecam lekturę art. 47e i następne Ustawy o Ochronie Przyrody.

  • 10. Data: 2005-02-27 21:36:57
    Od: "Leszek Gutkowski" <l...@n...pl>

    KrzysiekPP: ja mam wierzyc urzedowi gminy??, przeciez jak tylko tam wejde to
    powiedza mi najzwyklejsza regulke,tzn. zloz Pan wniosek,a my wyliczymy kwote
    jaka bedzie musial nam zaplacic za wyciecie,a mi chodzi o to zeby znalezc
    kruczek i wywinac sie poniewaz nie na to kupowalem dzialke pod przemysl zeby
    drugie tyle placic za usuniecie drzew,ktore i tak nie maja tam racji bytu!!!
    Wg mnie jesli dzialka nie jest lasem czy parkiem itp to tylko i wylacznie
    wlasciciel powinien decydowac o krzewach i drzewach na swej posesji.

    Marcin A. Guzowski: a moze to wlasnie jest kruczek,ktorego szukam :))

    rezist.com: to ze ludzie wycinaja sobie "po cichu" to juz inna sprawa,
    a na stronie http://podszarotka.republika.pl/drzewa.html mozesz poszukac
    sobie czy masz w ogrodku drzewko ktore mozesz wyciac bezkarnie ;))

    pozdrawiam
    Leszek Gutkowski