  • 1. Data: 2004-09-02 14:12:24
    Temat: co moge zrobić?
    Od: "Stefano" <j...@N...gazeta.pl>

    Oddałem pewne urządzenie do serwisu w celu wykonania przeglądu i
    konserwacji - koszt ok. 1400 zł. Panowie konserwujący urządzenie po dwóch
    dniach zadzwonili i powiedzieli że jest zepsuta cewka i będzie się należeć
    1500 zł więcej. Urządzenie wcześniej działało bez problemów i nagle w
    serwisie przestało. powiedziałem że nie zapłacę nic ponad umówioną strawke
    wiec stwierdzili że nie wydadzą mi urządzenia. Udało mi się w końcu
    wytargować sposób zapłaty - przelew 30 dni. Podpisałem fakturę, dzięki czemu
    mogłem odebrać sprzęt, na której oprócz standardowych czynności serwisowych
    widnieje wymiana czegoś co moim zdaniem uszkodzono w serwisie. Zastanawiam
    się co mogę teraz zrobić. Nie zamierzam płacić nic ponad ustaloną kwotę. Co
    mogę zrobić? Zapłacić tyle ile wynikało z mojego zlecenia i czekać aż
    podadzą mnie do sądu? gdzie się mogę zwrócić z tą sprawą?

  • 2. Data: 2004-09-02 15:38:27
    Temat: Re: co moge zrobić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stefano" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Podpisując fakturę w sumie zawarłeś z nimi ugodę. Oni z łatwością dostaną
    nakaz zapłaty na całą fakturę. To Ty będziesz musiał dowieść teraz, ze cewka
    się u nich zepsuła. Jeśli to kwota 100 zł, to ja bym się raczej nie
    handryczył, bo moim zdaniem nie warto. Zmienić serwis, albo napisać do
    firmy, której są licencjonowanym serwisem. może to ich zmusi do zmiany
    stanowiska. Ale do sądu \bym, tego nie ciągnął.

  • 3. Data: 2004-09-02 18:09:50
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    cewka
    > się u nich zepsuła. Jeśli to kwota 100 zł, to ja bym się raczej nie

    Tu chyba nie chodzi o 100zl a o 1500zl wiecej...
    Chyba, ze zle zrozumialem:)
    Adam

  • 4. Data: 2004-09-02 18:16:58
    Od: "Stefano" <j...@N...gazeta.pl>

    Chodzi o niemal 1500 zł. Gdybym nie podpisał faktury nie wydaliby mi maszyny
    a jest ona mi niezbędna do pracy. To był szantaż. teraz gdy przeglądam
    części które mi oddali stwierdzam że nie są one od mojego urządznie. Czyli
    potwierdza się to iż chcą mnie oszukać.

  • 5. Data: 2004-09-02 18:44:06
    Od: Anita<a...@w...pl>

    Podpisując fakturę zobowiązałeś się do zapłaty zawartej w niej kwoty.
    Większość serwisów to niestety oszuści.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-09-02 19:17:56
    Od: "Stefano" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Anita" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Podpisując fakturę zobowiązałeś się do zapłaty zawartej w niej kwoty.
    > Większość serwisów to niestety oszuści.

    Ale gdybym nie podpisał wtedy zostałbym bez urządzenia które zapewnia mi
    zarobek.

  • 7. Data: 2004-09-02 22:37:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ch7rlf$fn7$1@atlantis.news.tpi.pl>, Stefano wrote:
    > Użytkownik "Anita" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale gdybym nie podpisał wtedy zostałbym bez urządzenia które zapewnia mi
    > zarobek.

    A teraz masz 1500zl mniej i marne szanse na ich odzyskanie. Zapewne jeśli
    zechcesz ich dochodzić to twoje urządzenie będzie musiało zostać poddane
    badaniu przez biegłego które wyłączy je z użytku przez kto wie jak długi
    czas. Na przyszłość jeśli coś takiego ponownie się przytrafi, nie podpisuj
    tylko poinformuj serwis że to przywłaszczenie i jeśli nie zechcą oddać to
    powiadamiasz policję. Jeśli nie zechcą to faktycznie powiadamiasz. Na ten
    czas gdy ci to trzymają wynajmujesz podobne urządzenie po możliwie
    rozsądnej cenie - koszty tego wynajmu obciążą ostatecznie serwis jesli
    zostanie uznany winnym.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-09-03 18:11:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale gdybym nie podpisał wtedy zostałbym bez urządzenia które zapewnia mi
    > zarobek.

    Jeśli czujesz się na siłach dowieść, że zgodnie z umową miałeś zapłacić
    1.600 zł. Że zgodnie z umową nie było podstaw do podniesienia tej wartości o
    kolejne 1.500 zł. Że maszyna była Ci niezbędna do pracy, a serwis o tym
    wiedział i to wykorzystał wymuszając na Tobie podpisanie owej faktury, to
    mimo wszystko masz dwa wyjścia. Najpierw uregulować bezsporną część zapłaty,
    by im wybić argument, że nie miałeś zamiaru płacić. Potem pisemnie za
    potwierdzeniem odbioru poinformować ich, że pozostałej części należności nie
    uznajesz i zażądać, by pod "rygorem" złożenia przez Ciebie doniesienia o
    przestępstwie z art. 286 kk i 304 kk złożyli oświadczenie woli, iż w tym
    względzie zawierają ugodę i uznają roszczenie za niebyłe. Jeśli tego nie
    uczynią, to:

    1) albo możesz czekać na to, jak Cię pozwą przed sądem - nakaz zapłaty
    otrzymają, ale będziesz mógł złożyć sprzeciw i przed sądem dochodzić swoich
    racji;

    2) albo faktycznie złożyć od ręki takie zawiadomienie - podnosząc, że po
    przyjęciu maszyny do naprawy w celu oszukania Cię maszynę zepsuli, a
    następnie grożąc zastawem na maszynie wymusili na Tobie akceptację
    podniesienia kosztów.

    Ale widzę kłopoty w sferze dowodów, bo pewnie ani umowy pisemnej o naprawę
    nie ma, ani nie można dowieść na jaką kwotę się umówiliście, a i też nie do
    udowodnienia jest, czy urządzenie nie miało wcześniej tego dodatkowego
    uszkodzenia.

  • 9. Data: 2004-09-08 03:07:07
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

> [...]
    > konserwacji - koszt ok. 1400 zł. Panowie konserwujący
    urządzenie po dwóch
    > dniach zadzwonili i powiedzieli że jest zepsuta cewka i

    A może zadzwonili informując, ze będą wieksze koszty naprawy
    z prośbą o akceptację ?

    Osobiście za każdym razem gdy oddawałem coś do serwisu, to w
    takim potwierdzeniu przyjęcia sprzętu do naprawy zawsze
    spotykałem się z pozycją, gdzie należało określić powyzej
    jakiej sumy nie naprawiać.
    Poza tym osoba przyjmująca sprzęt już po opisaniu objawów
    potrafiła określić co mogłoby być popsute.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm