  • 1. Data: 2006-03-22 16:17:53
    Temat: Przedawnienie oplaty za wode
    Od: h...@p...onet.pl

    Witam

    Ostatnio na zebraniach w spóldzielni mieszkaniowej do której
    naleze pojawily sie wnioski o uregulowanie "jakis" zaleglosci za
    wode za poprzednie lata. Moja mama jest lekko nadpobudliwa i
    zaplacila wyrównanie za lata 2004 i 2005 ( w sumie 500 zl) myslac
    ze na tym sie skonczy. Tymczasem teraz chca wyrównac lata 2003 -
    2000, co wedlug mnie jest lekka przesada. Wiec moje pytanie jest
    nastepujace: czy to sie aby juz nie przedawnilo ??? Niezrozumiale
    jest dla mnie to ze po paru latach wystawiaja rachunki korygujace.

    Na pewnej stronie znalazlem zapis ze "zgodnie z ogólna regula
    Kodeksu cywilnego, jezeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    termin przedawnienia wynosi lat 10, a dla roszczen o swiadczenia
    okresowe oraz roszczen zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci
    gospodarczej - 3 lata."

    Czyli taka oplata za wode jest takim swiadczeniem okresowym i
    rachunki po 3 latach sie przedawniaja???

    Jeszcze troche a cale stypendium socjalne bedzie szlo na oplaty za
    wode : P