  • 1. Data: 2004-01-14 22:43:14
    Temat: 18 urodziny a majatek...
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Witam!

    Skonczylem 18 lat. chce wyniesc sie z domu - i teraz pytanie - co moge
    zabrac? pytanie niby dziwne, a jednak - przeciez wzsystko zostalo kupione
    przez moich rodzicow, wiec IMHO jest ich wlasnoscia. Z drugiej jednak strony
    gdzies kiedys w Kodeksie Cywilnym wyczytalem, iz przedmioty oddane
    maloletniemu na wylaczny uzytek w chwili osiagniecia przez niego pelni praw
    staja sie jego wlasnoscia. jak to wyglada w praktyce (w przypadku
    np.oskarzenia ze strony rodzicow o kradziez?)

    Z gory dzikeuje,
    Pozdrawiam,
    N.

  • 2. Data: 2004-01-14 22:47:28
    Temat: Re: 18 urodziny a majatek...
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Neutrino wrote:

    > Witam!
    >
    > Skonczylem 18 lat. chce wyniesc sie z domu - i teraz pytanie - co moge
    > zabrac?

    Bez urazy - pomieszkaj ze starymi, póki się nie usamodzielnisz.
    Jak jest naprawdę do bani - zmykaj, zabierz tylko to, co niezbędne.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 3. Data: 2004-01-14 23:05:16
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:bu4gtt$obh$1@topaz.icpnet.pl...

    > Bez urazy - pomieszkaj ze starymi, póki się nie usamodzielnisz.
    > Jak jest naprawdę do bani - zmykaj, zabierz tylko to, co niezbędne.

    Jest naprawde wyjatkowo do bani, i to juz od wielu lat. Plan jest taki -
    wynajac mieszkanie (za moja rente rodzinna po matce), wyprowadzic sie tam,
    zabrac co moje (mysle o meblach, osprzecie komputerowym, ksiazki etc.)
    poczym wystapic do sadu o alimenty.

    Pozdrawiam,
    N.

  • 4. Data: 2004-01-14 23:09:42
    Temat: Odp: 18 urodziny a majatek...
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    hmm.....
    a tak do pracy?.....

  • 5. Data: 2004-01-14 23:43:19
    Od: "iluvatar [MeSSiaH]" <i...@o...pl>

    > hmm.....
    > a tak do pracy?.....

    a tak moze dalbys szkole mu skonczyc, moze jakies studia co?

  • 6. Data: 2004-01-15 02:09:28
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik iluvatar [MeSSiaH] <i...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bu4k6e$pg9$...@n...onet.pl...

    > a tak moze dalbys szkole mu skonczyc, moze jakies studia co?
    >

    >a co to przeszkadza?
    jak chce być samodzielny to końca a nie tylko to co mu pasuje

  • 7. Data: 2004-01-15 03:17:54
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bu4hvb$fl7$1@news.onet.pl>, Neutrino wrote:
> [...]
    > wynajac mieszkanie (za moja rente rodzinna po matce), wyprowadzic sie tam,
    > zabrac co moje (mysle o meblach, osprzecie komputerowym, ksiazki etc.)

    Nie wnikając w szczegóły czy moralne osądy - Jesteś rzecz jasna świadom,
    że twojemu ojcu (rodzicom) też przysługują (czy też będą) roszczenia
    alimentacyjne wobec ciebie?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-01-15 06:36:52
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał
    w wiadomości news:2cdhd1-dc1.ln1@ziutka.router

    > [.........................]
    > Nie wnikając w szczegóły czy moralne osądy - Jesteś rzecz jasna świadom,
    > że twojemu ojcu (rodzicom) też przysługują (czy też będą) roszczenia
    > alimentacyjne wobec ciebie?

    On nie ma matki gdyż niestety zmarła. Ma po niej rentę rodzinną (488 PLN)
    i bezczelny ojciec chce aby on dokładał do utrzymania mieszkania. To jest
    jego drugi wątek, pierwszy to "Obowiazek alimentacyjny ?" z dn.
    13.01.2004. Problem
    jest w tym, że on chciały całą rentę przeznaczać na swoje potrzeby, a
    opłaty i wyżywienie pokrywać
    ma ojciec. Teraz wpadł na genialny pomysł aby ten "bezczelny" ojciec
    płacił na jego utrzymanie
    alimenty, ot co.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Pewnego dnia nie wytrzymal i uderzyl ową dziewczyne! Zrobił to delikatnie

  • 9. Data: 2004-01-15 07:11:28
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opłaty i wyżywienie pokrywać
    > ma ojciec. Teraz wpadł na genialny pomysł aby ten "bezczelny" ojciec

    Tak sie sklada ze te 488 zl starcza mi z trudem samo wyzywienie i oplacenie
    szkoly, o wlasnych potrzebach nie wspominajac. Partycypowanie mieszkania
    sprawi ze albo nie bede jadl, ale sie uczyl...

    A ojciec? pracuje, zarabia i to calkiem niezle, ma druga zone i kilkuletnie
    dzieckp. Niedawno kupil sobie niezly samochod ... i jeszcze wola ode mnie
    kase...

    Pozdrawiam,
    N.

  • 10. Data: 2004-01-15 07:26:58
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Neutrino" <c...@W...op.pl> napisał
    w wiadomości news:bu5ees$k49$1@news.onet.pl

    > A ojciec? pracuje, zarabia i to calkiem niezle, ma druga zone i
    > kilkuletnie dzieckp. Niedawno kupil sobie niezly samochod ... i jeszcze
    > wola ode mnie kase...

    Tego przedtem nie podawałeś, a fakt ten rzuca
    inne światło na całą sprawę.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) zwłoki wisiały dobrze wyeksponowane,