  • 161. Data: 2007-07-09 15:16:58
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    szerszen <s...@t...pl> wrote:

    > np wytatuowac pentagram na czole :D

    To jest chyba zbyt inwazyjne - może wystarczy chrzest wodą, przy której
    odmówisz jakieś szatańskie modlitwy? Oni wierzą w różne rzeczy, więc w
    to pewnie też uwierzą, trzeba to tylko odpowiednio dobrze zainscenizować,
    jakaś chrzcielnica z pentagramami, kadzidła ze sproszkowanych nietoperzy
    czy cuś takiego :)

    P.

  • 162. Data: 2007-07-09 19:31:11
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 9 lipca 2007 08:45
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6slih$6v8$1@opal.futuro.pl>):

    > ale ten przyklad nie dotyczy mnie, proste

    Ale ty nie jesteś pępkiem świata, proste. Wolno mi omawiać inne przypadki.

    > bedzie sie chcialo zainteresowac, to nawet swiatowida wykopie, pozatym
    > religie monoteistyczne sa dosc nudne, moze cofnie sie do starozytnej
    > grecji, tam bylo zdecydowanie lepiej i blizej ludzi ;)

    No z tym lepiej to chyba nie czytałeś Mitologii :D Taki bóg ichni mógł
    ładnie namieszać w życiu doczesnym. Kilka wręcz spektakularnych przykładów
    znajdziesz. A życie pozagrobowe też tam średnio przyjemne było o ile dobrze
    pamiętam.

    > znaczy ze normalniejsza i bardziej tolerancyjna?

    Oddalona od Boga, więc nie dziwiąca się od tegoż oddaleniu u ciebie

    > o to juz bym sie nie martwil, od tego ma rodzicow, aby wlasna wartosc w
    > nim odpowiednio ugruntowali

    No nie wątpię...

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 163. Data: 2007-07-10 06:31:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przykładów
    > znajdziesz. A życie pozagrobowe też tam średnio przyjemne było o ile

    i kto to mowi?
    wyznawca boga sadysty, ktory za nieposluszenstwo jedenj osoby naznacze
    grzechem cala ludzkosc, ewentualnie ta ludzkosc topi bo ma taki kaprys, o
    innych wybrykach nie wspomne,
    wyznawca religii ktora stworzyla sobie pieklo i meki piekielne, oraz
    czysciec?

    a mitologie czytalem i swojego czasu znalem bardzo dobrze, takze wiem co
    mowie

    > Oddalona od Boga, więc nie dziwiąca się od tegoż oddaleniu u ciebie

    tak ci sie tylko wydaje
    wiekszosc ludz z mojej klasy uczeszczala na religie, tylko tam gdzie ona
    powinna byc, do kosciola

  • 164. Data: 2007-07-10 11:01:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 08:31
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6v93g$p41$1@opal.futuro.pl>):

    > i kto to mowi?
    > wyznawca boga sadysty, ktory za nieposluszenstwo jedenj osoby naznacze
    > grzechem cala ludzkosc,ewentualnie ta ludzkosc topi bo ma taki kaprys,

    Nie bo ma kaprys, ale bo to źli ludzie byli.

    > innych wybrykach nie wspomne,
    > wyznawca religii ktora stworzyla sobie pieklo i meki piekielne, oraz
    > czysciec?

    No i? Tym, którym się należy. A w Mitologii to piekło każdemu z definicji
    przysługiwało, o ile dobrze pamiętam.

    > tak ci sie tylko wydaje
    > wiekszosc ludz z mojej klasy uczeszczala na religie, tylko tam gdzie ona
    > powinna byc, do kosciola

    No widzisz, a Ty chcesz żeby Twoje dziecko żyło bez Kościoła.

    --

    napisz tu: i...@k...com.pl, h...@k...com.pl,
    p...@f...hu, i...@h...pl, n...@h...pl.

  • 165. Data: 2007-07-10 11:09:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie bo ma kaprys, ale bo to źli ludzie byli.

    tlumacz to sobie jak chcesz
    ale stworzeni byli na obraz i podobienstwo jego

    > No i? Tym, którym się należy. A w Mitologii to piekło każdemu z
    > definicji
    > przysługiwało, o ile dobrze pamiętam.

    zle pamietasz, to nie bylo pieklo tylko hades, i to byla po prostu kraina
    umarlych, i o ironio, z blizniaczo podobnym podzialem :)
    ciekawe skad sie wzial w mlodszej religii monoteistycznej :)

    > No widzisz, a Ty chcesz żeby Twoje dziecko żyło bez Kościoła.

    i slusznie, bo o ile w swojej idei, jak komunizm, jest nieszkodliwy, o
    tyle w praktyce, juz jak nabardziej

  • 166. Data: 2007-07-10 11:40:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 13:09
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6vpcc$5co$1@opal.futuro.pl>):

    > tlumacz to sobie jak chcesz
    > ale stworzeni byli na obraz i podobienstwo jego

    Prawie jak Bóg... Prawie robi różnicę.

    Szatan ich opanował.

    > zle pamietasz, to nie bylo pieklo tylko hades, i to byla po prostu kraina
    > umarlych, i o ironio, z blizniaczo podobnym podzialem :)

    No ale tak coś pamiętam, że się tym hadesowcom nie bardzo tam podobało

    > ciekawe skad sie wzial w mlodszej religii monoteistycznej :)

    No bo wszystkie religie tak naprawdę oznaczają tę samą prawdę. Tylko niuanse
    przez ludzi wprowadzone są. Co można innego wymyślić, skoro Bóg stworzył
    świat a Szatan zło sieje.

    > i slusznie, bo o ile w swojej idei, jak komunizm, jest nieszkodliwy, o
    > tyle w praktyce, juz jak nabardziej

    Taaaaaaaaaaa.... Kolejny, który widzi w Kościele zagrożenie, ale go wskazać
    pewnie nie umie... Pewnie znów usłyszę coś o inkwizycji...

    Jakbyśmy rozmawiali o Islamie, to bym jeszcze rozumiał. Bo choć sam Islam to
    religia pełnej miłości i równości, to wśród wyznawców jest kilku
    szaleńców... (choć Jurka Krzaka z SZA nie przebiją) Ale KK? No fakt, Tata
    Grzybek.... Tyle że on z KK to ma tyle wspólnego co ja z baletem. Tyle że w
    dresie latam.

  • 167. Data: 2007-07-10 12:01:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Prawie jak Bóg... Prawie robi różnicę.
    > Szatan ich opanował.

    sugerujesz ze taki z niego kiepski eksperymentator?
    chodzi mi oczywiscie o boga ;)

    > No ale tak coś pamiętam, że się tym hadesowcom nie bardzo tam podobało

    jak mowie, zle pamietasz, ewentualie wybiorczo pamietasz np na podstawie
    syzyfa

    > No bo wszystkie religie tak naprawdę oznaczają tę samą prawdę. Tylko
    > niuanse
    > przez ludzi wprowadzone są. Co można innego wymyślić, skoro Bóg stworzył
    > świat a Szatan zło sieje.

    czyli w takim razie biblie mozemy sobie w buty wlozyc, poniewaz to wlasnie
    te ludzkie nic nie znaczace niuanse?

    > Taaaaaaaaaaa.... Kolejny, który widzi w Kościele zagrożenie, ale go
    > wskazać
    > pewnie nie umie... Pewnie znów usłyszę coś o inkwizycji...

    to juz oklepane

    generalnei kosciol jako instytucja (kler) to jedno wielkie bagno, od
    samego dolu do samej gory, z drobnymi nielicznymi wyjatkami/jednostkami

    do wiary i wzmiankowanego juz przez ciebie umiolowania boga zupelnie
    zbedny

    dlugo by o tym dyskutowac

  • 168. Data: 2007-07-10 14:02:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6v93g$p41$1@opal.futuro.pl szerszen <s...@t...pl>
    pisze:

    > wyznawca boga sadysty, ktory za nieposluszenstwo jedenj osoby naznacze
    > grzechem cala ludzkosc, ewentualnie ta ludzkosc topi bo ma taki kaprys, o
    > innych wybrykach nie wspomne,
    A mnie się ten ich bozia momentami podoba. ;)
    Nie spodobał się mu za wysoki budynek, to budowlańcom jęzory pomieszał.
    Jednemu gościowi kazał dla hecy zarżnąć syna i w ostatniej chwili krzyknął:
    prima aprilis!
    Innemu zamienił żonę w pomnik.
    Jeszcze innemu wmówił, że jego nowopoślubiona żona jest dziewicą, a zaszła w
    ciążę przez "samozapylenie".
    Lubię jajcarzy... ;))

    --
    Jotte

  • 169. Data: 2007-07-11 08:46:09
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 14:01
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6vsdu$ds3$1@opal.futuro.pl>):

    > to juz oklepane
    >
    > generalnei kosciol jako instytucja (kler) to jedno wielkie bagno, od
    > samego dolu do samej gory, z drobnymi nielicznymi wyjatkami/jednostkami

    No miałem rację. Kolejny, który widzi w Kościele zagrożenie, ale go
    wskazać nie umie....

  • 170. Data: 2007-07-11 09:14:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No miałem rację. Kolejny, który widzi w Kościele zagrożenie, ale go
    > wskazać nie umie....

    moge wykazac wiele zagrozen, ale nie o tym byla mowa