  • 11. Data: 2009-06-17 07:38:58
    Temat: Re: certyfikat energetyczny w nowo oddawanym bloku przez spółdzielnie
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "MichalS " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:h194c2$fq6$1@inews.gazeta.pl...
    > *piotr'ek* <p...@g...pl> napisał(a):
    >
    > -notariusz ma stwierdzic jedynie, ze osobie kupujacej zostal okazany
    > certyfikat energetyczny lokalu lub budynku.

    A jeżeli osoba kupujaca stanowczo i zdecydowanie odmawia obejrzenia tego
    certyfikatu, bo ma to w głębokim poważaniu i chce jedynie kupić dom?

    Pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2009-06-17 07:40:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > A jeżeli osoba kupujaca stanowczo i zdecydowanie odmawia obejrzenia tego
    > certyfikatu, bo ma to w głębokim poważaniu i chce jedynie kupić dom?

    Wyraźnie przedpiścia napisał - _okazany_, nie obejrzany.
    Przepisy nakazują przedstawienie takiego certyfikatu, co z nim nabywca
    robi przepisy nie określają.

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-06-17 07:43:53
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Wyraźnie przedpiścia napisał - _okazany_, nie obejrzany.
    > Przepisy nakazują przedstawienie takiego certyfikatu, co z nim nabywca
    > robi przepisy nie określają.

    Ale czy notariusz musi go także obejrzeć, czy wystarczy, że sprzedający coś
    mi tam pokaże i odmówie oglądania, zamkne oczy i notariuszowi powiem, że
    jest OK. Czy notariusz ma obowiązek i prawo sprawdzenia co mi zostało
    okazane?

    Pozdrawia mPrzemek

  • 14. Data: 2009-06-17 07:46:43
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wyraźnie przedpiścia napisał - _okazany_, nie obejrzany.
    > Przepisy nakazują przedstawienie takiego certyfikatu, co z nim nabywca
    > robi przepisy nie określają.

    Czyli pytanie notariusza "okazany został certyfikat" i odpowiedź "tak" ze
    strony kupującego rozwiązuje problem.

    Inż.prawa

  • 15. Data: 2009-06-17 07:50:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > Czyli pytanie notariusza "okazany został certyfikat" i odpowiedź "tak"
    > ze strony kupującego rozwiązuje problem.

    Dokładnie tak.
    Tak samo jak notariusz pyta czy należność za zakup domu została
    uiszczona - nic więcej go nie obchodzi jak odpowiedź. :)

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-06-17 10:19:57
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Dokładnie tak.

    I to napisałem wcześniej. Notariuszowi nic do pewnych rzeczy - w tym
    certyfikatu energetycznego i tak pozostanie.

    Inż.prawa

  • 17. Data: 2009-06-17 11:58:02
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Dokładnie tak.
    > Tak samo jak notariusz pyta czy należność za zakup domu została
    > uiszczona - nic więcej go nie obchodzi jak odpowiedź. :)

    Czyli jak jest normalny sprzedający i normalny kupujacy, to żadne idiotyczne
    i zbędne wynalazki w rodzaju certyfikatów energetycznych nie są im
    potrzebmne do sprzedazy.

    Pozdrawiam Przemek

  • 18. Data: 2009-06-17 12:13:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Czyli jak jest normalny sprzedający i normalny kupujacy, to żadne idiotyczne
    > i zbędne wynalazki w rodzaju certyfikatów energetycznych nie są im
    > potrzebmne do sprzedazy.

    Notariusz w zasadzie powinien poinformować o obowiązku posiadania
    takiego dokumentu ale nie może uzależnić sprzedaży od jego
    przedstawienia (nie ma żadnych sankcji za 'niemanie' certyfikatu, no
    może poza tą że kupujący będzie z tego powodu próbował zbić cenę :) ).

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-06-17 18:05:46
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    a przypadkiem teraz nie jest tak żeby uzyskać zgodę na użytkowanie
    budynku to trzeba posiadać certyfikat i tak????, bo jesli inwestor nie
    uzyska owego certyfikatu to nie uzyska zgody na uzytkowanie budynku a na
    podstawie czego tak domyslam sie a na podstawie Ustawy z dnia 19
    września 2007 o zmianie ustawy - Prawo budowlane: cytuje

    " Art.1. W Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z
    2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm. 2) wprowadza się następujące zmiany:

    1) w art. 5:

    a) dodaje się ust. 3-7 w brzmieniu:

    "3. Z zastrzeżeniem ust. 7, dla każdego budynku oddawanego do
    użytkowania oraz budynku podlegającego zbyciu lub wynajmowi powinna być
    ustalona, w formie świadectwa charakterystyki energetycznej, jego
    charakterystyka energetyczna, określająca wielkość energii wyrażoną w
    kWh/m2/rok niezbędnej do zaspokojenia różnych potrzeb związanych z
    użytkowaniem budynku. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku
    ważne jest 10 lat "

    a notariusz przecciez wkracza dopiero pozniej jak sa juz podpisywane
    akty notarialne a zeby akt notarialny byl podpisany to najpierw budynek
    musi byc oddany do uzytku

    mysle sie czy mam racje?

  • 20. Data: 2009-06-17 21:08:38
    Od: "MichalS " <m...@N...gazeta.pl>

    Dominik <dominikz1983[usun_to]@interia.pl> napisał(a):

    > a przypadkiem teraz nie jest tak żeby uzyskać zgodę na użytkowanie
    > budynku to trzeba posiadać certyfikat i tak????

    Tak jest, dotyczy to budynow oddawanych do uzytku po 1 stycznia 2009.

    > a notariusz przecciez wkracza dopiero pozniej jak sa juz podpisywane
    > akty notarialne a zeby akt notarialny byl podpisany to najpierw budynek
    > musi byc oddany do uzytku

    Chodzi o sprzedaz budynkow "starych", oddanych do uzytku przed rokiem 2009.
    Te nie muszą miec certyfikatu, chyba, ze sa sprzedawane lub wynajmowane.

    Pozdrawiam, MichalS.