  • 1. Data: 2009-06-15 19:04:01
    Temat: Agresywny pies w bloku
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    Witam

    Pragne zapytac o kwestie obowiazku korzystania z kaganca.

    Jakis czas temu jedna z sasiadek sprawila sobie Amstafa. Gdy piesek urosl
    zrobil sie troche agresywny w szczegolnosci do dzieci; szczeka na nie, rzuca
    sie w ich kierunku.
    Wszystko byloby ok, gdyby pies mial na mordzie kaganiec, niestety, jego
    wlascicielka twierdzi, ze nie ma takiego obowiazku.

    Zdarza sie rowniez, ze w godzinach wieczornych pies jest wyprowadzany, przez
    kompletnie pijana wlascicielke.

    Pragnac uniknac nieszczescia, moje pytanie jest nastepujace: czy jest
    obowiazek korzystania z kaganca (w szczegolnosci posiadajac psa owej rasy)?
    W jaki sposob mozna zmusic, przekonac wlascicielke, aby zakladala go psu
    (rozmowa niestety nie pomaga)?

    Dziekuje za wszelka pomoc
    Van

  • 2. Data: 2009-06-15 19:45:33
    Temat: Re: Agresywny pies w bloku
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 21:04:01 +0200, VanVonVen napisał(a):

    > Zdarza sie rowniez, ze w godzinach wieczornych pies jest wyprowadzany, przez
    > kompletnie pijana wlascicielke.

    dzwonić 997 lub 112 bo to już stwarza niebezpieczeństwo.

> [...]
    > W jaki sposob mozna zmusic, przekonac wlascicielke, aby zakladala go psu

    Telefon 986 (w ostateczności 997 lub 112) i artykuły kodeksu wykroczeń:

    Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia,
    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    Art. 78. Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że
    staje się niebezpieczne,
    podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    a najlepiej po prostu w jakiś dzień roboczy udać się do dzielnicowego i
    przedstawić sprawę. Jeśli Twoje słowa nie skutkują, to dzielnicowy
    przyjdzie i porozmawia.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 3. Data: 2009-06-15 19:55:04
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Cze, 21:04, "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl> wrote:

> [...]
    > W jaki sposob mozna zmusic, przekonac wlascicielke, aby zakladala go psu

    Sprawdzic uchwaly miasta. Czasami (dosc czesto) znajudje sie w nich
    artykul lub paragraf dotyczacy psow. Nie wiem czy mieszkasz w
    mieszkaniu spoldzielczym ale jesli tak sprawdz rozporzedzania SM,
    rowniez one czesto w swoich uchwalach odnosza sie do zwierzat.

  • 4. Data: 2009-06-16 08:18:51
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 12:55:04 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Nie wiem czy mieszkasz w mieszkaniu spoldzielczym ale jesli tak sprawdz
    > rozporzedzania SM

    od kiedy to SM mają delegacje do wydawania rozporządzeń? :)))

  • 5. Data: 2009-06-16 12:05:18
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    VanVonVen pisze:
> [...]
    > W jaki sposob mozna zmusic, przekonac wlascicielke, aby zakladala go psu

    Każda gmina zobowiązana jest wydać regulamin utrzymania czystości i
    porządku na jej terenie. Z reguły w takim regulaminie jest rozdział o
    obowiązkach osób utrzymujących zwierzęta domowe a w przepis o obowiążku
    wyprowadzania psa w kagańcu i na uwięzi.

  • 6. Data: 2009-06-16 12:18:23
    Od: r...@m...com

> [...]
    > W jaki sposob mozna zmusic, przekonac wlascicielke, aby zakladala go psu

    Nakręć film, zgraj na CD i zanieś na komisariat.

  • 7. Data: 2009-06-16 12:26:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 14:05:18 +0200, wombi napisał(a):

> [...]
    > obowiązkach osób utrzymujących zwierzęta domowe a w przepis o obowiążku
    > wyprowadzania psa w kagańcu i na uwięzi.

    Dlaczego uogólniasz z tym kagańcem i smyczą?
    Są różne unormowania. Np. w jednej gminie wystarczy smycz, w innej sam
    kaganiec a w innych ma być kaganiec i smycz. Ale szczegóły są zawarte tak
    jak powiedziałeś w uchwale.

  • 8. Data: 2009-06-16 12:35:56
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale szczegóły są zawarte tak jak powiedziałeś w uchwale.

    Szczegóły to w kodeksie wykroczeń są zawarte i wystarczające. Gminne
    rozporządzenia w tej kwestii są warte tyle ile papier na którym zostały
    wydrukowane.

    Inż.prawa

  • 9. Data: 2009-06-16 12:46:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 14:35:56 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Szczegóły to w kodeksie wykroczeń są zawarte i wystarczające.

    Eee - tam.
    Powołaj się od razu na najwyższy akt a nie na jakiś tam KW ;P

    > Gminne rozporządzenia w tej kwestii są warte tyle ile papier
    > na którym zostały wydrukowane.

    Doprawdy?
    Może będziesz pierwszym który się "postawi"?

  • 10. Data: 2009-06-16 13:13:21
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Doprawdy?
    > Może będziesz pierwszym który się "postawi"?

    Dlaczego "postawi"? Każda gmina czy miasto corocznie generuję setki nic nie
    wartych przepisów, a cieszą się przy tym jak dzieci. Kto ich przestrzega -
    chyba jakiś nadgorliwiec co to na każdej sesji rady miasta bywa.

    Inż.prawa