    From: "mhf" <m...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: butelki zwrotne
    Date: Mon, 28 Jul 2003 16:25:33 +0200

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:bg3a4i$535$1@druid.ceti.pl...
    > A jeśli nie mam paragonu - to nie należy mi się kaucja???
    > Czy sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia i/lub zwrotu kaucji
    tłumacząc się,
    > że nie ma miejsca, albo żądać paragonu?

    trafilem na to przypadkiem, szukajac ustawy.

    http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/AD82F7E60AF56
    638C1256B73004B2817?
    OpenDocument

    Biuletyn nr: 309/IV
    Komisja: Komisja Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa /nr
    11/
    Data: 12-02-2002

    Poseł Jan Rzymełka /PO/
    [...] Chodzi o opakowania szklane. Nie wiem, czy wszyscy państwo o tym
    wiecie, ale radcy prawni większości sklepów doszli do wniosku, że ustawę
    o odpadach i rozporządzenie wykonawcze do tej ustawy można obejść. My
    zapisaliśmy, że sklepy mają odbierać opakowania szklane, ale nie
    napisaliśmy, że muszą za to płacić. Okazuje się, że sieć Auchant, czy
    Geant odbiera opakowania zwrotne, ale nie płaci za nie, bo ustawa tego
    nie wymaga. W telewizji i prasie śląskiej tak zostało to skomentowane. W
    związku z tym, pytam o możliwość szybkiego wydawania rozporządzeń
    korygujących do naszych aktów prawnych. Inaczej system zbiórki szkła
    przestanie w Polsce funkcjonować [...]