  • 1. Data: 2003-07-28 12:28:45
    Temat: przekrety z gwarancjami na komorki
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    hej

    ostatnimi czasy (nie wiem czy dotyczy to calej polski, ale na pewno
    warszawy) cwaniaczki z serwisow telefonow komorkowych wpadli na pomysl jak
    sie pozbyc napraw gwarancyjnych, a mianowicie przy prawie kazdej
    nadarzajacej sie okazji, kiedy klient przynosi im uszkodzony telefon na
    gwarancji, robia mu wnikliwe badanie pod kontem sladow mikrokorozji i
    wsteplowuja utrate gwarancji twierdzac beszczelnie ze telefon byl zalany

    w 90% wypadkow albo nawet wiecej jest to oczywista bzdura, szczegolnie ze sa
    to slady mikrokorozji, ktore aby zobaczyc nalezy miec co najmniej
    szklopowiekszajace, takie slady beda wystepowaly zawsze po pewnym okresie
    uzytkowania telefonu w naszym klimacie, biorac pod uwage ze nie jest on
    hermetycznie zmkniety, sprawa nie dotycz mnie, ale juz paru moich znajomych
    utracilo gwarancje w ten sposob, a na pewno nikt z nich nie zalal telefonu

    mam pytanie teoretycznie maja racje, gdyz jesli telefon zostal uszkodzony z
    winy klienta (a tak jest w przypadku zalania) to klient traci gwarancje, w
    praktyce jednak jest to oczywistym oszustwem, i robieniem klienta w konia,
    czy jest jakas mozliwosc wygrania z takim numerem bez ciagania sie po
    sadach, czy jestesmy skazani na zlodziejstwo serwisow?

  • 2. Data: 2003-07-28 12:36:10
    Temat: Re: przekrety z gwarancjami na komorki
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]

    > gwarancji, robia mu wnikliwe badanie pod kontem sladow mikrokorozji i
    > wsteplowuja utrate gwarancji twierdzac beszczelnie ze telefon byl zalany

    Myślę, że należy wtedy odwoływać się, odwoływać i jeszcze raz odwoływać.
    Nawet i do sądu. Jeśli większość ludzi by tak robiła, to szybko odechciało by
    im się tak kantować.

    Pozdrawiam.
    Lech.
    l...@i...pl

  • 3. Data: 2003-07-28 15:47:07
    Od: "WiktorGG" <w...@i...net.pl>

    Sam to przeszedlem. Niestety, powiatowy rzecznik konsumenta to dla nich zbyt
    slaby przeciwnik.

    Trzeba wystapic do sadu, ale to wymaga czasu i wiaza sie z tym koszty. Jest
    tylko jedno rozwiazanie - rzecznik moze wystapic w naszym imieniu. Co tez
    polecam.

  • 4. Data: 2003-07-28 17:02:44
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WiktorGG" <w...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jest
    > tylko jedno rozwiazanie - rzecznik moze wystapic w naszym imieniu. Co tez

    a czy ty tak zrobiles i czy to cos dalo?
    problem polega na tym ze jak przypuszczam, droga sadowa jest kompletnie
    nieoplacalna dla klienta, chyba ze ma sie pewnosc wygrania i zwrotu kosztow

  • 5. Data: 2003-07-29 10:52:03
    Od: t...@w...pdi.net

    SzerszeN <s...@t...pl> wrote:

    > a czy ty tak zrobiles i czy to cos dalo?
    > problem polega na tym ze jak przypuszczam, droga sadowa jest kompletnie
    > nieoplacalna dla klienta, chyba ze ma sie pewnosc wygrania i zwrotu kosztow

    Ale w skrajnym przypadku serwisant moze wrzucic telefon do wody. Tak samo
    jak w niektorych serwisach serwisanci moga klienta napasc i obrabowac z
    kasy. Jak bez swiadkow to co? Zastrzegam, ze nie jestem prawnikiem ale po
    czyms takim ze strony serwisu czulbym sie tak bardzo oszukany, ze po prostu
    polazlbym na policje. Niech sobie teraz policja przejrzy takie przypadki jak
    moj z tego serwisu, porozmawia z tak oszukanymi ludzmi i wyciagnie wnioski.

    Wiem, bredze :-(

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)