  • 1. Data: 2003-07-28 11:56:28
    Temat: szkody w hotelu
    Od: "delta9" <m...@i...pl>

    witam

    pojechalismy nad morze do hotelu, spedzilismy tam noc ale bylismy zdziwieni
    ze w takiej klasy hotelu (***) nie bylo nawet recznikow. Wszystko ladnie i
    pieknie, a tu po kilkunastu dniach dostaje pismo z hotelu ze stwierdzono
    nastepujace straty:

    a) 3 duze reczniki o wartosci 150,- zl
    b) 2 male reczniki o wartosci 105,- zl
    c) pobite 2 szklanki o wartosci 20,- zl

    oczywiscie w pokoju nie bylo zadnych recznikow (wycieralismy sie w swoje) a
    o szklankach to wogole nie mowie - zadnych w pokoju nie bylo (trudno wiec je
    pozbijac)

    dodam ze fakt braku recznikow stwierdzilimy zaraz na poczatku i to w
    obecnosci dwoch swiadko, ktorzy pytali sie czy mamy reczniki, bo byli to
    nasi znajomi, ktorzy po podrozy chcieli sie odswiezyc w naszej lazience,
    jednak juz wtedy zaproponowalem im moj prywatny recznik, bo hotelowych po
    prostu nie bylo

    hotel straszy prokuratura itd - jak im udowodnic ze to nie my?

    --
    pozdrawiam
    delta9

  • 2. Data: 2003-07-28 12:17:46
    Temat: Re: szkody w hotelu
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "delta9" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > hotel straszy prokuratura itd - jak im udowodnic ze to nie my?

    Prokuratury się nie bój - możesz ich oskarżyć o próbę wyłudzenia od Ciebie
    tej należności.
    To oni Ci muszą udowodnić, że to Ty i że rzeczywiście coś zginęło.
    Masz dwóch świadków i to wystarczy. Będą się powoływać na dokumenty, które
    podpisywałeś - nie pamiętasz, czy nie było tam nic o tym co dostajesz w
    pokoju i co musisz oddac?

    Napisz im ładne pisemko, ze zaszła pomyłka itp. I ze nie dostaliscie
    ręczników ani szklanek - dosłownie prawie to samo co na grupę - może
    zrozumieją.

  • 3. Data: 2003-07-28 14:28:30
    Od: "delta9" <m...@i...pl>

    witam

    dziekuje za odpowiedz

    nie, nie podpisywalem co otrzymuje w pokoju
    wypelnialem tylko swoje dane osobowe, czyli normalna procedura hotelowa

    czy moge sie powolac na jakis artykul prawny?

    --
    pozdrawiam
    delta9

  • 4. Data: 2003-07-28 14:51:53
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

> [...]
    > wypelnialem tylko swoje dane osobowe, czyli normalna procedura hotelowa
    >
    > czy moge sie powolac na jakis artykul prawny?

    Kodeks karny
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.
    Art. 286 § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

  • 5. Data: 2003-07-28 19:47:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A ja bym chciał wiedzieć, do czego to miał być artykuł. Bo jakoś mi nic nie
    przychodzi do głowy. Jak rozumiem miał to być artykuł przeciwko hotelowi. To
    może mi ktoś wytłumaczy, kiedy doprowadzili oni do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem albo wprowadzili w błąd kogoś.

    Po prostu hotel musi udowodnić, że coś zostało skradzione i tyle. W
    postępowaniu cywilnym podstawą tego jest art. 6 kc, zaś w karnym art. 5
    kpk. Tylko nie bardzo wiem, jak to mają zrobić, jeśli nikt nie potwierdzał
    odebrania tych ręczników. Chyba, że jednak gość coś podpisał.

  • 6. Data: 2003-07-29 05:47:40
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

> [...]
    > może mi ktoś wytłumaczy, kiedy doprowadzili oni do niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem albo wprowadzili w błąd kogoś.

    Nie wiem, czy to dobry artykuł na próbę wyłudzenia nienależnego
    odszkodowania. Przecież mogli się wystraszyć i zapłacić. Nie mówię, że Ci
    goście hotelowi będą od razu ich oskarżać - ale w piśmie wyjaśniającym dla
    hotelu mogliby ich przed tym ostrzec.

> [...]
    > kpk. Tylko nie bardzo wiem, jak to mają zrobić, jeśli nikt nie potwierdzał
    > odebrania tych ręczników. Chyba, że jednak gość coś podpisał.

    Póki co są więc niewinni, a winę w takim przypadku udowodnić jest
    niezmiernie trudno - nawet jeśli podpisał coś przed obejrzeniem pokoju, a
    potem okazało się, że nie ma ręczników, ale ma świadków, co widzieli, że nie
    było...

  • 7. Data: 2003-07-29 16:44:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | goście hotelowi będą od razu ich oskarżać - ale w piśmie wyjaśniającym dla

    Ale w ten sposób można by przed sądem postawić każdego, kto przegrał sprawę
    cywilną przed sądem. W każdym wypadku pozwany mógł się przestraszyć i
    zapłacić. Nie wydaje mi się to słusznym kierunkiem.