  • 21. Data: 2011-04-08 12:20:42
    Temat: Re: brak internetu - co dalej? (kary, ulgi itd).
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 13:45:12 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    /.../
    > 1) Ustawa dotyczy wszystkich świadczących usługi telekomunikacyjne. 2)
    > rozdział tego artykułu dotyczy odpowiedzialność za niewykonanie lub
    > nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych.

    Art 105:
    1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej
    okresowo abonentowi

    POWSZECHNEJ POWSZECHNEJ napisane jak byk jak wół jak krowa.
    Jest tam mowa o przerwie a o transferze nic -zresztą.

  • 22. Data: 2011-04-08 12:22:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 14:01:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    /.../
    > Dodam tylko, że już na podstawie przepisów ogólnych masz prawo wezwać
    > tego dostawcę do wznowienia świadczenia usług zastrzegając, ze po
    > upływie terminu po prostu zawrzesz umowę z innym dostawcą i MOIM ZDANIEM
    > nie tylko nie będzie to zerwanie umowy z Twojej strony, ale jeszcze masz
    > szansę wygrać w sądzie taką kwotę, którą będziesz musiał nadpłacić ponad
    > ten płacony jemu abonament.

    A moim zdaniem nie. :-)

  • 23. Data: 2011-04-08 12:26:22
    Od: "Kondi" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie będzie to zerwanie umowy z Twojej strony, ale jeszcze masz szansę
    > wygrać w sądzie taką kwotę, którą będziesz musiał nadpłacić ponad ten

    Przecież jemu cały czas świadczą usługę na warunkach które ma w umowie (o
    ile znam tego typu umowy). Czy możesz rozwinąc myśl bo w lekkim szoku
    jestem.

    Kondi

  • 24. Data: 2011-04-08 13:16:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Smok Eustachy pisze:
> [...]
    >
    > POWSZECHNEJ POWSZECHNEJ napisane jak byk jak wół jak krowa.
    > Jest tam mowa o przerwie a o transferze nic -zresztą.

    No tak - moje niedopatrzenie. Nie zauważyłem, że chodzi o gorszą jakość
    łącza. Tu co najwyżej reklamacja i lub skarga.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2011-04-08 13:20:17
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 15:16:23 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > No tak - moje niedopatrzenie. Nie zauważyłem, że chodzi o gorszą jakość
    > łącza. Tu co najwyżej reklamacja i lub skarga.

    No i powszechna to jest świadczenie przez TP telefonu, faxu i wdzwonki.
    Tylko.

  • 26. Data: 2011-04-08 14:41:43
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-04-08 13:43, butterfly pisze:

    > Użytkownik "Kondi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Łacze mam miec 6 Megabitowe a mam ... wg wczora\jszego pomiaru Down. -45
    > - 60 kilobitowe.
    > Niby jest a tak naprawde go niema.

    i rozumiem zrobiłeś wiarygodny pomiar łącza, wyeliminowałeś straty i
    problemy po swojej stronie (inne aplikacje działające w tle?)

    czy może tylko wszedłeś na speedtest jakiś tam i masz wynik "pomiaru"
    szybkości ?

    Icek

  • 27. Data: 2011-04-08 19:04:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011, butterfly wrote:

    > Łacze mam miec 6 Megabitowe

    ...ale z umowy pewnie wynika, że tyle ma być do operatora.
    Ustawowa regulacja zakazująca zawierania umów które nie zapewniają
    realnej przepustowości (z głowy czyli z niczego kojarzę, że była
    mowa o progu rzędu 80%) dopiero AFAIK "ma wejść".

    > a mam ... wg wczora\jszego pomiaru Down. -45 - 60 kilobitowe.

    Ale nie mierzyłeś transferu pingami do routera? ;)
    (dowcip polega na tym, że - niemal na pewno - właśnie TO gwarantuje
    Ci umowa, a nie "transfer w świat").

    > Niby jest a tak naprawde go niema.

    Skąd ja to znam... wczoraj miałem taką "zapaść" (ale to rzadkość,
    dla jasności, mimo że wiele by pisać).
    Niemniej dla newsów to żadna przeszkoda, idą i przy 4 kbps ;)
    (pod warunkiem, że mowa o nntp, a nie korzystaniu ze strony
    z megabajtami flashy, sphlashy, setką kawałków CSS i HTMla
    luzem tudzież wstawkami w javie)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2011-04-08 19:21:25
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > problemy po swojej stronie (inne aplikacje działające w tle?)
    >
    > czy może tylko wszedłeś na speedtest jakiś tam i masz wynik "pomiaru"

    Wiemy, że jakoś musisz swojego interesu pilnować. Mój dostawca też swojego
    pilnował aż mu wymówiłem. U nowego magicznie problemy zniknęły. A wszystko
    przez to, że tylko swojego interesu pilnował. Wszystkim klientom życzę
    łatwego zmiany dostawcy.

  • 29. Data: 2011-04-08 20:59:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin butterfly

    > Łacze mam miec 6 Megabitowe a mam ... wg wczora\jszego pomiaru Down. -45
    > - 60 kilobitowe.
    > Niby jest a tak naprawde go niema.

    Coś czuję, że masz łącze "do 6 mbit" za jakieś 50-100 zł...