  • 1. Data: 2011-04-07 11:02:58
    Temat: prawo pracy - czy pracodawca może nie zgadzać się na termin urlopu
    Od: anonimowy tchórz <a...@d...pl>

    Witam

    Mam zatrudnienie o pracę i przysługujący wymiar urlopowy 16 dni do końca
    roku.
    Zadeklarowałam z ponad trzymiesięcznym wyprzedzeniem termnin
    wykorzystania urlopu (w wielkości 10 dni roboczych, obejmującym 14 dni
    ciągłych).

    Pytanie: Czy że pracodawca może się nie zgodzić na taki wymiar, z powodu
    że blisko terminu wydania w harmonogramie (jednego z wielu w ciągu roku )?

    W prawie pracy mowa jest o 'szczególnej sytuacji' niezgadzania się.
    Czy termin w harmonogramie wewnętrznym projektu (znany z resztą
    zaplanowany dawno) może być takim powodem?

    ps:
    Co w sytuacji kiedy uznam, że powinna być zgoda na urlop, a
    zwierzchnictwo że nie (bo im po prostu bardziej pasuje).

  • 2. Data: 2011-04-07 11:32:24
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik anonimowy tchórz napisał:
> [...]
    > Co w sytuacji kiedy uznam, że powinna być zgoda na urlop, a
    > zwierzchnictwo że nie (bo im po prostu bardziej pasuje).

    z jednej strony generalnie to pracodawca udziela urlopu, ale na wniosek
    pracownika

    z drugiem ma w ciągu roku zaplanować dla niego jeden ciągły 14 dni w
    harmonogramie

    z trzeciej nie wiadomo co zrobić jak strony nie mogą się dogadać co do
    terminu,
    jedyny jasno określony moment to koniec pracy u pracodawcy i obowiązek
    wykorzystania urlopu w ostatnich dniach jak pracodawca tak chce

    z czwartej pracodawca ma prawo odwołać urlop z powodu ważnej przyczyny

    więc jak zwykle, albo się dogadacie albo pójdziecie do sądu gdzie babka
    będzie na dwoje wróżyć komu przyzna rację

  • 3. Data: 2011-04-07 14:58:51
    Od: anonimowy tchórz <a...@d...pl>

    W dniu 2011-04-07 13:32, cyklista pisze:
> [...]
    > harmonogramie
    >
    > z trzeciej nie wiadomo co zrobić jak strony nie mogą się dogadać co do

    Skoro ma _obowiązek zaplanować ciągły urlop 14 dni, a ewidentnie tego
    nie robi (z góry wyznaczając czas krótszy - konkretnie wydając zgodę
    jedynie na wykorzystanie 4 (a nie 14) dni) - gdzie 4 w tym wypadku to
    tyle co przypada proporcjonalnie na daną ramkę czasu której dotyczy
    kwestia - to czy w ogóle postępuje zgodnie z prawem pracy?

  • 4. Data: 2011-04-07 15:28:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

> [...]
    > tyle co przypada proporcjonalnie na daną ramkę czasu której dotyczy
    > kwestia - to czy w ogóle postępuje zgodnie z prawem pracy?

    Jesli wystąpisz o taki urlop a ci go nie da (nie mówimy o konkretnym
    terminie) , to łamie prawo pracy. (chyba że pracujesz poniżej roku, to
    wtedy nie jestem pewny)