  • 1. Data: 2004-03-22 07:37:51
    Temat: brak funkcjonalnosci urzadzenia o kterj zapewnial sprzedawca
    Od: "news.mch.sbs.de" <g...@k...ru>

    Witam !

    Kupując towar sprzedawca zapewnił mnie że posiada on pewną szczególną
    funckjonalność. (mam na to świadka)
    Po przyjściu do domu okazało się ze urządzenie nie ma takiej funkcjonalności
    ( w tym konkretnym modelu nie ma tej funkcji , jest w modelu wyższym)
    Jak moge to zareklamować ?
    Co z rękojmą ?
    Czy sprzedawca ma wobec mnie jakieś obowiązki w ziązku z tym że wprowadził
    mnie w błąd ?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2004-03-22 08:11:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c3m54d$ro0$1@news.mch.sbs.de>, news.mch.sbs.de wrote:
> [...]
    > ( w tym konkretnym modelu nie ma tej funkcji , jest w modelu wyższym)

    Jeśliś konsument (prywatny zakup): Z tytułu niezgodności z umową.

    > Co z rękojmą ?

    Tak, jeśliś przedsiębiorca (kupiłeś na firmę) o ile jej nie wyłączono w
    umowie.

    > Czy sprzedawca ma wobec mnie jakieś obowiązki w ziązku z tym że wprowadził
    > mnie w błąd ?

    Tak. Więcej na www.federacja-koncumentow.org.pl., lub tutaj jeśli podasz
    ktoś-ty.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-03-22 09:44:56
    Od: "news.mch.sbs.de" <g...@k...ru>

    Witam !
    kolejne pytania :)
    1. Rozumiem że skoro "Z tytułu niezgodności z umową" - to na ogólnych
    zasadach KC /raczej ciężko
    2. Czy rękojma jest wyłączona dla indywidualnego nabywcy a nie na firmę ?
    Jeśli byłoby nawet na firmę a nie ma dodatkowej umowy to czy rękojma
    obowiązuje ?

    Dzięki
    Paweł

  • 4. Data: 2004-03-22 10:35:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c3mcit$p0e$1@news.mch.sbs.de>, news.mch.sbs.de wrote:
    > 1. Rozumiem że skoro "Z tytułu niezgodności z umową" - to na ogólnych
    > zasadach KC /raczej ciężko

    Termin "niezgodność z umową" odpowiada w tej chwili rękojmi
    w przypadku zakupu konsumenckiego, a konkretnie gdy osoba prywatna kupuje
    u przedsiębiorcy. Dla tego typu umów rękojmia nie istnieje.

    > 2. Czy rękojma jest wyłączona dla indywidualnego nabywcy a nie na firmę ?
    > Jeśli byłoby nawet na firmę a nie ma dodatkowej umowy to czy rękojma
    > obowiązuje ?

    Dla os. fizycznej nie ma już rękojmi a owej "niezgodności" nie można
    wyłączyć żadną umową. Inaczej w przypadku firm - obowiązuje rękojmia, i
    można ją wyłączyć np. klauzulą typu "sprzedawca nie ponosi
    odpowiedzialności za wady ukryte towaru".

    PS. Cytuj tylko to co niezbędne i odpowiadaj pod cytatem bo cie znielubią.

    --
    Marcin