  • 11. Data: 2005-02-27 11:56:23
    Temat: Re: bilety komunikacji miejskiej
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Wszelkie sprawy dotyczace kasowania biletow, tego co powinien wydruk
    zawierac a takze unormowania dotyczace kontroli sa zapisane w Regulaminie
    Przewozow i Kontroli biletowej. Pasazer jest zobowiazany znac przepisy
    przewoznika i sie do nich stosowac. Ot tyle. Jesli sa watpliwosci co do tego
    czy kasownik wlasciwie odbil bilet mozna zapytac obslugi czy to wlasciwy
    wydruk a w przypadku biletu nieczytelnego odbic bilet w innym kasowniku.
    Tyle w temacie od strony technicznej.

    Pozdrawiam Maver

  • 12. Data: 2005-02-27 13:15:43
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > czytelnie oznacza, ze umiesz przeczytac cyferki, które tam są, a nie ze
    > masz rozumieć co te cyferki znaczą.

    A co z osobami niewidomymi i niedowidzacymi?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2005-02-27 13:25:12
    Od: Luka <u...@w...pl>

    Marek Wolski napisał:

    > A co z osobami niewidomymi i niedowidzacymi?

    ci, ktorzy maja legitymacje zwiazku niewidomych, jezdza za darmo,
    przewodnik takiej osoby również. ci ktorzy takowej legitymacji nie maja
    a nie widza/niedowidza, placa kare albo smaruja, zaleznie od sumienia.

    w Pradze na ten przyklad na biletach komunikacji miejskiej sa oznaczenia
    braille'owskie dla niewidomych/niedowidzacych.

  • 14. Data: 2005-02-27 13:46:55
    Od: Luka <u...@w...pl>

    Maverick31 napisał:

> [...]
    > czy kasownik wlasciwie odbil bilet mozna zapytac obslugi czy to wlasciwy
    > wydruk a w przypadku biletu nieczytelnego odbic bilet w innym kasowniku.

    hello, to co znalazlem na "swoim podworku" czyli wro:

    (...) ZDiK jest odpowiedzialny za druk, szatę graficzną i dystrybucję
    biletów. (...)

    ale również

    (...) Bilet, którego stan nie pozwala, ze względu na stopień
    zniszczenia, zabrudzenia itp., na ustalenie prawidłowości jego
    skasowania, jest nieważny. (...)

    tak wiec stan biletu (niewlasciwy wydruk) nie pozwalal na ustalenie
    prawidlowosci jego skasowania, ale to ZDiK jest odpowiedzialny za to, ze
    bilet jest niewazny (nie zapewnia wlasciwego serwisu sprzetu i nie
    informuje jak ma wygladac skasowany bilet, ze o sposobie kasowania juz
    nie wspomne).

  • 15. Data: 2005-02-27 14:19:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 26 Feb 2005 18:54:57 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >czytelnie oznacza, ze umiesz przeczytac cyferki, które tam są, a nie ze
    >masz rozumieć co te cyferki znaczą.
    Ale czytelnie oznacza 9 cyfr czy 11 a moze 6? Skad mam wiedziec ile
    cyfr ma byc na prawidlowo skasowanym bilecie?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 16. Data: 2005-02-27 14:21:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 12:56:23 +0100, "Maverick31" <m...@o...pl>
    wrote:

    >Wszelkie sprawy dotyczace kasowania biletow, tego co powinien wydruk
    >zawierac a takze unormowania dotyczace kontroli sa zapisane w Regulaminie
    >Przewozow i Kontroli biletowej.
    Wzorcowy wydruk nie jest okreslony (ZDiTM Szczecin).
    Ciezko wiec miec watpliwosci :)

    WAM

  • 17. Data: 2005-02-27 21:04:59
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > bilet jest niewazny (nie zapewnia wlasciwego serwisu sprzetu i nie
    > informuje jak ma wygladac skasowany bilet, ze o sposobie kasowania juz

    Nie do konca. ZDiK odpowiada jak piszesz za druk a nie za wydruk z
    kasownika. Oznacza to ni mniej ni wiecej to, ze wyglad biletu i jego
    obrazek, czcionka itp. podlega pod ten zapis. Natomiast za zniszczenie i
    zabrudzenie odpowiada pasazer. Innymi slowy jesli drukarnia wydrukuje
    powiedzmy bilet czarny i drukarka kasownika drukuje na czarno to w tym
    momencie odpowiada ZDiK. Zamoczenie biletu, podarcie go lub inne dzialanie
    utrudniajace ustalenie ceny biletu, jego skasowania itp to problem pasazera.
    Firma przewozowa umozliwia wlasciwe skasowanie biletu przez jeden z kilku
    kasownikow dostepnych w pojezdzie. Osobiscie nie przekonuje mnie
    tlumaczenie, ze pasaze nie wie jak ma wygladac wydruk bo numer kasownika,
    wskazania zegara oraz date ma zazwyczaj kazdy kasownik. Jesli te dane sa
    nieczytelne nalezy skasowac go w innym kasowniku. Jesli nadal nie jest ok to
    wystarczy zawiadomic obsluge o niesprawnych kasownikach i jestes kryty.

    Pozdrawiam Maver

  • 18. Data: 2005-02-27 21:16:58
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Maverick31 wrote:

    > wskazania zegara oraz date ma zazwyczaj kazdy kasownik. Jesli te dane sa
    > nieczytelne nalezy skasowac go w innym kasowniku.

    Zakladajac bilety dwustronne, nalezy kasowac po nowej stronie tracac
    nowa polowke biletu, czy tez po starej powodujac nieczytelnosc wydruku
    (bo drugi raz kasownik nadrukuje jakies cyferki) ?

    Co w przypadku jednostronnych?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 19. Data: 2005-02-27 23:03:29
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    ladna dyskusja, a ja cos z praktyki.
    studiowalem sobie kiedys w duzym miescie, kupowalem bilet dobowy, i albo
    podkladalem inny z wycietymi paskami, albo smarowalem woskiem, albo wiele
    wiele innych tak, ze strategiczna data odpowiadajaca za dzien miesiaca byla
    nieczytelna, nie wybila sie. nikt nigdy przez 5 lat studiow sie nie
    przyczepil i wiem, ze wielu tak robilo/robi...

  • 20. Data: 2005-02-27 23:48:19
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Jesli te dane sa
    > nieczytelne nalezy skasowac go w innym kasowniku.

    Bzdura, przecież bilet KASOWANY WIĘCEJ NIŻ JEDEN RAZ - JEST NIEWAŻNY.
    Regulamin tak mówi!