  • 1. Data: 2005-02-26 20:41:52
    Temat: Polski obywatel a zagraniczne prawo jazdy.
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    X wyjezdza na stale do kraju pewnego (emigruje z Polski). Wszystko
    legalnie, wymeldowuje sie zogdnie z przepisami (mie rezygnuje z
    obywatelstwa).

    W kraju pewnym, zeby uzyskac ichnie prawo jazdy musi zdac polskie. Z
    ichnim prawem jazdy przylatuje do Polski na urlop, gdzie kieruje
    pozyczonym pojazdem. Czy w przypadku kontroli drogowej moze miec z tego
    tytulu klopoty? (czy obywatel RP moze jezdzic po Polsce na zagranicznym
    prawie jazdy?)

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-02-26 20:45:24
    Temat: Re: Polski obywatel a zagraniczne prawo jazdy.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:
> [...]
    > pozyczonym pojazdem. Czy w przypadku kontroli drogowej moze miec z tego
    > tytulu klopoty? (czy obywatel RP moze jezdzic po Polsce na zagranicznym

    Moze.
    Zwykle do 6 miesiecy, ale to jeszcze zależy od tego "pewnego" kraju.

  • 3. Data: 2005-02-26 20:49:43
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    witek wrote:
    Czy w przypadku kontroli drogowej moze miec z

    > Moze.
    > Zwykle do 6 miesiecy,

    >Moze< jedzic czy >moze< miec klopoty :)

    ale to jeszcze zależy od tego "pewnego" kraju.

    USA

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2005-02-26 20:53:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:

    > USA

    6 miesiecy od daty wjazdu do Polski, z amerykanskim ID.

  • 5. Data: 2005-02-26 20:53:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:

    > USA

    A tak przy okazji, kto ci zabrał polskie, bo to jakoś mało praktykowane.

  • 6. Data: 2005-02-26 21:14:34
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > A tak przy okazji, kto ci zabrał polskie, bo to jakoś mało praktykowane.
    Mi jeszcze nikt, bo dopiero wyjezdzam :).
    Natomiast znajomy zeznal (o czym zreszta czytalem na stronach DMV), ze
    podczas procesu otrzymywania DL podpisujesz kwit, ze w danej chwili nie
    posiadasz zadnego innego prawa jazdy.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 7. Data: 2005-02-26 21:37:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:

> [...]
    > Natomiast znajomy zeznal (o czym zreszta czytalem na stronach DMV), ze
    > podczas procesu otrzymywania DL podpisujesz kwit, ze w danej chwili nie

    to chyba zalezy od stanu.
    aha. Co innego napisalem, a co innego mialem na mysli w poprzednim poście.
    Amerykanskie miedzynarodowe + ichniejsze ID, ktore samo w sobie zwykle
    jest prawkiem, ale jednak miedzynarodowe polecam miec.

    Nie sadze, aby ktos ci chcial zabrac polskie prawo jazdy.
    Wyjezdzasz na dluzej, czy na krotko.
    W zaleznosci od stanu na polskim prawku tez tam mozesz jezdzic.