  • 1. Data: 2005-02-26 19:32:37
    Temat: Napoj w papierowej torebce ;)
    Od: "heas" <h...@N...wp.pl>

    Witam

    Nurtuje mnie taka sprawa: jesli jestem w miejscu publicznym i spozywam napoj
    owiniety papierem (schowany w torbie ;) to czy policjant lub ktos w tym
    stylu moze zarzadac ujawnienia marki, rodzaju tegoz napoju? I jesli by sie
    okazalo ze to, o zgrozo alkohol, to czy moge zostac ukarany mandatem jakims?

    Pozdrawiam
    hs

  • 2. Data: 2005-02-26 21:38:47
    Temat: Re: Napoj w papierowej torebce ;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "heas" <h...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim chcę zauważyć, że moim zdaniem sam przepis o zakazie jest
    wadliwie skonstruowany. Co jest bardziej demoralizujące: publiczne
    spożywanie wina z butelki po soku, czy soku z butelki po winie? Moim zdaniem
    przepis powinien zabraniać spożywania napoi z pojemników wskazujących na to,
    że jest to alkohol. A więc butelki z etykietami, puszki po piwie. Zawartość
    ma załóżmy drugorzędne znaczenie.

    W obecnym stanie rzeczy policjantowi pozostaje wykorzystanie procedury
    kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży, a po potwierdzeniu podejrzeń
    albo mandat, albo czynności procesowe polegające na zatrzymaniu tego
    alkoholu i wysłaniu go do badań, czy to jest alkohol.

  • 3. Data: 2005-02-27 08:35:08
    Od: k...@a...pl

    I tu przypomniały mi się czasy szkolne, kiedy mamy dawały dzieciom na wycieczkę
    herbatkę z cytrynką albo kompocik w butelce po wódce...

    Pozdawiam
    M.

  • 4. Data: 2005-02-27 12:01:06
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    >albo mandat, albo czynności procesowe polegające na zatrzymaniu tego
    >alkoholu i wysłaniu go do badań, czy to jest alkohol.

    Mandat nie przysluguje ... Z jednej strony jesli to nie alkohol to za co
    mandat ?? Z drugiej jesli to alkohol to nie mozna ukarac osoby spozywajacej
    alkohol poniewaz po spozyciu jest ona nieswiadoma (oczywiscie nie chodzi o
    niekumatosc wynikajaca z nabzdryngolenia sie :)) zatem policjant powienien
    skierowac sprawe do Sadu Grodzkiego.

    Pozdrawiam Maver

  • 5. Data: 2005-02-27 16:47:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niekumatosc wynikajaca z nabzdryngolenia sie :)) zatem policjant powienien

    Nie masz racji. Mandatem nie można ukarać osoby znajdującej się pod wpływem
    alkoholu. Po jednym piwie nawet w całości spożytym jeszcze do tego stanu z
    reguły nie dochodzisz. Jeśli policjant powonieniem stwierdzi, że to alkohol,
    a Ty nie zaprotestujesz, to z powodzeniem może nałożyć mandat. Po za tym
    zawsze można sprawcę "przechować" w izbie wytrzeźwień i później ukarać.

  • 6. Data: 2005-02-27 21:07:17
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > a Ty nie zaprotestujesz, to z powodzeniem może nałożyć mandat. Po za tym
    > zawsze można sprawcę "przechować" w izbie wytrzeźwień i później ukarać.

    Innymi slowy mozna dostac klapsa za picie soczku z torebki. Cos nie tak z
    tym przepisem. A info o niekaraniu osoby wstawionej slyszalem od znajomego
    gliniarza wiec nie polemizuje nad nim.

    Pozdrawiam Maver

  • 7. Data: 2005-02-27 21:10:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Innymi slowy mozna dostac klapsa za picie soczku z torebki. Cos nie tak z
    > tym przepisem. A info o niekaraniu osoby wstawionej slyszalem od znajomego
    > gliniarza wiec nie polemizuje nad nim.

    Wstawionej karać nie można. Tym nie mniej nie każdy pijacy alkohol jest
    wstawiony. Z reguły sprawa rozbija się o jakieś tam piwo na ławce w parku.
    jednym piwem się nie upijesz.

  • 8. Data: 2005-02-28 08:47:49
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Wstawionej karać nie można. Tym nie mniej nie każdy pijacy alkohol jest
    > wstawiony. Z reguły sprawa rozbija się o jakieś tam piwo na ławce w parku.
    > jednym piwem się nie upijesz.

    Dzieki za wyjasnienie.
    Pozdrawiam Maver

  • 9. Data: 2005-02-28 11:18:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > a Ty nie zaprotestujesz, to z powodzeniem może nałożyć mandat. Po za tym
    > zawsze można sprawcę "przechować" w izbie wytrzeźwień i później ukarać.

    co zgodnie ustawa musi byc spelnione aby policjant mogl "sprawce" zawiezc
    do izby wytrezzwien ?

    P.

  • 10. Data: 2005-02-28 17:01:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > co zgodnie ustawa musi byc spelnione aby policjant mogl "sprawce" zawiezc
    > do izby wytrezzwien ?

    Osoby w stanie nietrzeźwości, które swoim zachowaniem dają powód do
    zgorszenia w miejscu publicznym lub w zakładzie pracy, znajdują się w
    okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu lub
    zdrowiu innych osób, mogą zostać doprowadzone do izby wytrzeźwień, zakładu
    opieki zdrowotnej lub innej właściwej placówki utworzonej lub wskazanej
    przez jednostkę samorządu terytorialnego albo do miejsca zamieszkania lub
    pobytu. (art. 40 ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi) Ustawodawca
    postanowił, ze picie w miejscu publicznym daje powód do zgorszenia. Toteż
    osobę w stanie nietrzeźwości można osadzić w izbie wytrzeźwień, co nie
    oznacz, ze koniecznie trzeba.