  • 11. Data: 2021-10-02 13:30:51
    Temat: Re: biała flaga - Bez wielkiej fury EUEo przez UE LGBT-IQ nie dla się lubić?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.10.2021 o 12:14, A. Filip pisze:

    > Jak ty myślisz że po zniesieniu niewolnictwa wymuszona (na długo)
    > szacunek dla "czarnych" w Byłych Stanach Skonfederowanych to
    > możesz być idiotą.

    Jak myślisz, że tak myślę, to możesz być idiotą.

    Co nie znaczy, że jak ktoś nie ma do ludzi szacunku, to nie trzeba na
    nim tego szacunku do ludzi wymuszać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 12. Data: 2021-10-02 13:40:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale to niewolnicy musieli sami wypracować sobie wolność.
    > Ucząc się, zdobywając samodzielnie środki do życia itd. Bycie wolnym, to
    > nie tylko przywileje, ale i obowiązki.

    No tak, bo skoro niepiśmienny niewolnik, który całe życie zbierał na
    polu bawełnę dostał wolność, to teraz ma obowiązek się uczyć i zdobywać
    samodzielnie środki, bo jak nie, to sam jest sobie winny i niech zdycha
    z głodu, skoro nie potrafi wywiązać się z obowiązku czytania i pisania.
    A nie... czekaj... skoro potrafi zbierać bawełnę, to zyskał przywilej
    zbierania bawełny na tym samym polu, ale jako wolny człowiek, wiec niech
    już przestanie narzekać i niech sobie zarobi na szkołę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 13. Data: 2021-10-02 13:46:12
    Temat: Re: biała flaga
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Olin napisał(a):
    > Sejmik małopolski - podobnie jak kilku innych województw - za garść kukizów
    > sprzedał swe niezłomne zasady i odwołał uchwałę w sprawie deklaracji
    > anty-LGBT.

    https://zapodaj.net/images/5e1a1cdfde743.png
    https://youtu.be/3wmsm72qMbM

    :)

  • 14. Data: 2021-10-02 20:48:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 13:40, Kviat pisze:
> [...]
    > zbierania bawełny na tym samym polu, ale jako wolny człowiek, wiec niech
    > już przestanie narzekać i niech sobie zarobi na szkołę.

    Na ziemiach polskich przywiązanie chłopów do ziemi pańszczyźnianej
    OGRANICZYŁ dopiero uniwersał połaniecki wydany w 1794 r. przez Tadeusza
    Kościuszkę. W Księstwie Warszawskim poddaństwo zniosła konstytucja z
    1807 r. i dekret grudniowy. Ostatecznie poddaństwo zostało zlikwidowane
    w XIX wieku. I jakoś ci chłopi dali sobie radę. Tak więc - moim zdaniem
    - i murzyni amerykańscy mieli szansę.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-10-02 22:26:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > 1807 r. i dekret grudniowy. Ostatecznie poddaństwo zostało zlikwidowane
    > w XIX wieku. I jakoś ci chłopi dali sobie radę. Tak więc - moim zdaniem

    Twoja głupota jest porażająca.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr