  • 1. Data: 2021-10-01 10:57:01
    Temat: ciekawe o składaniu zeznań
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3833349.html

    Miałem probę wyłudzenia pieniędzy "na listonosza i kierownika urzędu
    pocztowego", odmiana metody "na policjanta".
    Informację o zdarzeniu wysłałem mailem do komendy miejskiej z adnotacją
    by ją wykorzystali według swojego uznania.
    Otrzymałem odpowiedź by zgłosić się na swój komisariat policji a gdy
    tego nie zrobiłem, funkcjonariusz komisariatu kilkakrotnie dzwonił do
    mnie bym przyszedł i złożył zeznania. Poszedłem dla świętego spokoju,
    mimo iż nie miałem nic do dodania poza informacją zamieszczoną w mailu.
    Po kilku tygodniach otrzymałem zawiadomienie o (uwaga!!!) odmowie
    wszczęcia postępowania.
    To po kiego grzyba namawiali mnie do złożenia zeznań ??

  • 2. Data: 2021-10-01 11:58:31
    Temat: Re: ciekawe o składaniu zeznań
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdy byłem w ministerstwie (infrastruktury) na biurku wiceministra zobaczyłem pismo do
    dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej (w
    Giżycku): " bla bla bla ... już koniec miesiąca lipca czyli połowa letniego sezonu
    żeglugowego, a na terenie Waszego urzędu nie
    nałożono jeszcze żadnego mandatu karnego na żeglarzy, w tym przepływających kanały i
    śluzy. Czyż mamy uwierzyć, że żeglarze nie
    popełniają żadnych wykroczeń?".

    PS. Nie, nie za PiS.

    -----

  • 3. Data: 2021-10-01 15:19:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Oct 2021 10:57:01 +0200, Monika Głowacka wrote:
> [...]
    > wszczęcia postępowania.
    > To po kiego grzyba namawiali mnie do złożenia zeznań ??

    Jak znam zycie:
    -sprawa zlecona z komendy wyzszej - musial sie "zająć".

    -no to sie zajął - tak, aby statystyki nie psuc :-)

    Robert - powiedzmy, ze zadzwoni do mnie "wnuczek" czy "policjant",
    a ja dla dobra obywateli chcialbym przekazac policji numer
    dzwoniacego, aby objeli go podsluchem.

    To komu zglosic, ile to zajmie, i co da? :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-10-01 18:36:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Oct 2021 11:58:31 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > nałożono jeszcze żadnego mandatu karnego na żeglarzy, w tym przepływających kanały
    i śluzy. Czyż mamy uwierzyć, że żeglarze nie

    Ale premie i nagrode za dobra prace to by sie chcialo :-)

    Druga wersja - ze te mandaty byly ujete w budzecie, i teraz zaczyna
    pieniedzy brakowac ... na nagrode dla ministra ?

    J.

  • 5. Data: 2021-10-01 22:06:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2021 o 10:57, Monika Głowacka pisze:

    > To po kiego grzyba namawiali mnie do złożenia zeznań ??

    <Zeby urzędowo udokumentować, ze nie doszło do popełnienia przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-10-01 22:08:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2021 o 15:19, J.F pisze:
    > To komu zglosic, ile to zajmie, i co da? :-)

    Zgłosić Policji. nic nie da, bo ten numer, który Tobie się prezentuje
    nie ma nic wspólnego z tym numerem, z którego sprawca dzwoni. W Polskim
    prawie karalne jest przygotowanie do kilku przestępstw, ale do oszustwa
    akurat nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-10-02 10:08:56
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2021 22:08:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nie ma nic wspólnego z tym numerem, z którego sprawca dzwoni. W Polskim
    > prawie karalne jest przygotowanie do kilku przestępstw, ale do oszustwa

    W jaki sposób sprawca wpływa na to jaki nr telefonu prezentuje się ofierze?

  • 8. Data: 2021-10-02 10:11:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2021 o 10:57, Monika Głowacka pisze:

    > To po kiego grzyba namawiali mnie do złożenia zeznań ??

    Ktoś jeszcze składał w identycznej sprawie i nie dał się spławić:P

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-10-02 10:13:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > <Zeby urzędowo udokumentować, ze nie doszło do popełnienia przestępstwa.

    Przecież dopóki nie postawią zarzutów, to nic nie można działać i
    dokumentować - zapomniałeś? :P

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-10-02 11:06:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 10:08, marek pisze:

    > W jaki sposób sprawca wpływa na to jaki nr telefonu prezentuje się ofierze?

    Dostajesz czasem SMS z numeru "bankjakiśtam"? Albo "firmajakaśtam"?
    Rónie dobrze w to pole można wpisać cyferki. Jak wpiszesz cyferki
    odpowiadające numerowi infolinii banku, to z kolei słuchawka ofiary nie
    wie, czy to numer abonenta, czy lipa i wyświetla mu z jego własnej
    książki nazwę abonenta.

    --
    Robert Tomasik