  • 581. Data: 2022-01-25 15:21:53
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: n...@o...pl

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> napisał(-a):

    > Pod respiratorem nie dam się położyć, bo to niebezpieczne i niewskazane
    > przy C19.

    Też myślę, że oddychanie przez skórę ma przyszłość.
    Zazwyczaj krótką, ale trzymam kciuki.

    Zresztą pod respiratorem większość i tak już umiera...

  • 582. Data: 2022-01-25 15:23:03
    Od: n...@o...pl

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> napisał(-a):

    > Chętnie bym odzyskał składki płacone i nie
    > płacił dalej, i wtedy nie będę korzystał z NFZ-u.

    A jeżeli będziesz leżał nieprzytomny po wypadku albo potrzebował przeszczepu,
    to twój prywatny lekarz rodzinny załatwi to w try miga?

  • 583. Data: 2022-01-25 15:34:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 14:55:48 +0100, J.F napisał(a):

    > a) jak Biedronka "doi Polaków", to jak to sie liczy w PKB?
    > b) kolejki do lekarzy specjalistow w Portugalii jak dlugie są?
    > c) ilu lekarzy z Portugalii wyemigrowało ?

    I co ustaliłeś?

    > Tylko jeszcze kwestia jak to liczone - % wszystkich czy dorosłych.

    Dla całej populacji. Pytasz, a sam wynalazłeś stronę WHO. Przyznam, że
    bardzo pożyteczna.
    Jakby nie było liczone, dla wszystkich krajów tak samo.

    > Odlegly kraj, i jesli nie byles, to nie wiesz jak tam wyglada opieka
    > lekarska.

    Byłem, choć z argentyńskiej SZ nie korzystałem. Jeśli wygląda tak, jak cała
    reszta kraju, to nie ma czego zazdrościć.

    > A - i to kraj na poludniowej polkuli.
    > U nich teraz lato, u nas latem tez byl spokoj.

    Zeszłego lata (naszej zimy) takiego spokoju nie było. Po 1000-1200 zgonów
    tygodniowo. Służba zdrowia się im poprawiła przez rok?

    > Ciekawe - w Australii fala zachorowan i zgonow jak nigdy przedtem
    > https://covid19.who.int/region/wpro/country/au
    >
    > Oni tez nie szczepieni?

    Przez prawie dwa lata byli prawie odcięci od świata. Poluzowali trochę to
    wzrosło.
    Aha, tam jest przecież lato, to powinno się uspokoić, jak w Argentynie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 584. Data: 2022-01-25 15:36:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 14:02:27 +0100, J.F napisał(a):

    > Szumowski to nie wiem, ale ilu Żydow na nich zarabia, ze tak lobbują
    > za 4-ta dawką ? :-)

    Nie wyszło z kanalizacją, to próbują ze szczepionkami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 585. Data: 2022-01-25 15:38:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 14:18:42 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale kolejki karetek pod szpitalami sa zatrwazajace.

    W zaszczepionej i bogatej Irlandii?

  • 586. Data: 2022-01-25 15:49:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 14:37:00 +0100, J.F napisał(a):

    > pochodzi z tego pokazywanego tu czesto obrazka
    > https://imgur.com/a/bjX87m1
    >
    > Ale widze tam niuans - procent zaszczepionych doroslych.

    No to faktycznie 'niuans'.
    Dla jednych krajów bierzemy dla całej populacji, dla innych szczepienia
    tylko dorosłych i pasek w TVP Info gotowy.

    > A to akurat latwo wytlumaczyc - bo im mniej odporni wymarli w
    > pierwszej fali, zostali odporni.
    >
    > Tylko gorzej wytlumaczyc czemu sumaryczna ilosc ofiar u nas juz
    > wychodzi wyzsza.

    To już wszak pisałem i dalej powtarzasz swoje. W Hiszpani zostali sami
    odporni, a u nas nieodporni złośliwie nie chcą wymrzeć.

    > A przyczyny moga byc bardzo rozne - pamietasz np pierwszą fale w
    > Niemczech? Bardzo duzo zachorowan, i relatywnie malo zgonow.

    Tak, przyczyny mogą być bardzo różne, ale stopień zaszczepienia bankowo nie
    ma nic do rzeczy.
    Nawiasem mówiąc, na wykresie widzę że w I fali Niemcy mieli mało zarażeń w
    porównaniu z kolejnymi.

    > A mialo byc 95% skutecznosci.

    To było dwie mutacje temu i zaraz po szczepieniu.

  • 587. Data: 2022-01-25 16:50:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 13:55, Kviat napisał:

    > Ale wiesz, że ratując topielca możesz mu połamać żebra, a to niewskazane
    > i niebezpieczne?

    Nie jest to wskazane, znaczy się są inne metody mniej inwazyjne i
    skuteczniejsze. Ale to musiałbyś posłuchać doświadczonych lekarzy.
    Dodatkowo źle wyregulowany respirator jest dodatkowo groźny.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 588. Data: 2022-01-25 17:17:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:49:26 +0100, Olin wrote:

    > No to faktycznie 'niuans'.
    > Dla jednych krajów bierzemy dla całej populacji, dla innych szczepienia
    > tylko dorosłych i pasek w TVP Info gotowy.

    Po prostu trzeba tak samo.
    I chyba lepiej porownywac tych doroslych, bo dzieci jakos bardziej
    odporne.

    > To już wszak pisałem i dalej powtarzasz swoje. W Hiszpani zostali sami
    > odporni, a u nas nieodporni złośliwie nie chcą wymrzeć.

    Kwestia propagacji. Np tam sie dobrze rozpropagowal, a u nas slabo
    i nie wszyscy umarli.

> [...]
    > ma nic do rzeczy.
    > Nawiasem mówiąc, na wykresie widzę że w I fali Niemcy mieli mało zarażeń w

    chodzi o porownanie do innych krajow

    Np UK do 29.06.2020
    https://covid19.who.int/region/euro/country/gb

    313 tys zachorowan, 40 tys zmarlych.

    cos nawiasem mowiac z tymi danymi nie tak, bo im potem sumaryczna
    ilosc zachorowan zaczela spadac.

    Francja 160 tys/ 30 tys
    Belgia 62 tys / 10 tys
    Holandia 50 tys/ 6 tys
    Niemcy 196 tys/ 9 tys

    przyznasz, ze smiertelnosc w Niemczech bardzo mala.

    Polska 35 tys/ 1500

    > To było dwie mutacje temu i zaraz po szczepieniu.

    Chyba wazniejsze te mutacje.

    J.

  • 589. Data: 2022-01-25 17:19:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:38:15 +0100, Olin wrote:

    > W zaszczepionej i bogatej Irlandii?

    Nie, w Polsce.

    A w Irlandii tez takie?

    Nie ma potrzeby, bo malo pacjentow karetki przywozą, czy po prostu
    inaczej zorganizowali?
    I ogolnie lepiej to dziala, przez co inni chorzy nie umieraja.

    Choc dawno nie patrzylem na nasze statystyki smiertelnosci ogołem ...
    znow pik ?

    J.

  • 590. Data: 2022-01-25 17:24:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:34:49 +0100, Olin wrote:

    > I co ustaliłeś?

    Nic. To PKB jest dla mnie zbyt tajemnicze.
    A co do reszty brak danych, choc Portugalczykow w UK troche bylo.

> [...]
    >
    > Byłem, choć z argentyńskiej SZ nie korzystałem. Jeśli wygląda tak, jak cała
    > reszta kraju, to nie ma czego zazdrościć.

    No wlasnie - nie wiemy jak wyglada.

    > Zeszłego lata (naszej zimy) takiego spokoju nie było. Po 1000-1200 zgonów
    > tygodniowo. Służba zdrowia się im poprawiła przez rok?

    Moze znow wymarli. Ofiar maja wiecej niz my, a ludnosci 45 mln.

    A moze zima dopiero pokaze, co Covid potrafi ...

    A tu widzisz - nie.

    J.