  • Data: 2005-01-31 00:14:09
    Temat: artykuł 39 kodeksu pracy
    Od: "jap" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.Mam pytanie a odpowiedzi potrzebuję na wczoraj.Czy kobieta,która w
    lipcu tego roku skończy 55 lat i ma 32 lata pracy podlega ochronie
    przedemerytalnej?Wiem że po nowelizacji art. 39 niby nie,ale jeżeli do 1
    czerwca 2004 roku takiej ochronie podlegała to może można to traktować jako
    "prawo nabyte".Byłoby to logiczne biorąc pod uwagę zasadę lex retro non
    agit.Moja mama bo o niej mowa, mimo nieciekawej atmosfery w pracy ,nie
    szukała innej,gdyż uważała że jest pod ochroną którą daje jej art.
    39.Tymczasem art.39 uległ zmianie i pracodawca mamy szybciutko z tego
    skorzystał tzn. wlepił jej wypowiedzenie na 6 miesięcy przed osiągnięciem
    prawa do wcześniejszej emerytury.Czy to jest w porządku?