  • 1. Data: 2012-12-05 13:31:51
    Temat: art. 190 § 1 kk
    Od: "Garg 07," <f...@o...pl>

    Policja ustaliła osobę, która uporczywie mi groziła smsami przez ostatnie
    pół roku. Wina jest bezsporna. Sprawa trafi do sądu. Gnojek nie był nigdy
    karany. Jakiego wyroku można się spodziewać? KK mówi o grzywnie, karze
    pozbawienia wolności ... są jakieś okoliczności które sąd bierze w takiej
    sytuacji pod uwagę?

  • 2. Data: 2012-12-05 14:49:40
    Temat: Re: art. 190 § 1 kk
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garg 07, wrote:
> [...]
    > był nigdy karany. Jakiego wyroku można się spodziewać? KK mówi o
    > grzywnie, karze pozbawienia wolności ... są jakieś okoliczności które

    jego wczesniejsze wybryki.
    jak nie byl karany i jest to pierwszy jego wyskok to dostanie pewnie
    grzywne, albo np minimalna kare w zawieszeniu.
    na pewno nie pojdzie siedziec.

  • 3. Data: 2012-12-05 15:09:51
    Od: "Garg 07," <f...@o...pl>

    > jego wczesniejsze wybryki.
    > jak nie byl karany i jest to pierwszy jego wyskok to dostanie pewnie
    > grzywne, albo np minimalna kare w zawieszeniu.
    > na pewno nie pojdzie siedziec.

    Aha, grzywnę - ale ja z tego nic nie dostanę jako poszkodowany? Jakiej
    wysokości ta grzywna bo czytam coś o stawkach dziennych ale nie łapię o co w
    nich chodzi. To łepek, kasy raczej nie ma bo nie pracuje. Wyrok w
    zawieszeniu - ma to jakieś konsekwencje dla delikwenta?

  • 4. Data: 2012-12-05 16:14:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garg 07, wrote:

    > Aha, grzywnę - ale ja z tego nic nie dostanę jako poszkodowany?

    Nie.
    To jest sprawa karna, zeby go ukarac, a nie zebys ty cos na tym zarobił.
    kara dla niego nie polega na satysfakcji dla ciebie.

    > Jakiej
    > wysokości ta grzywna bo czytam coś o stawkach dziennych ale nie łapię o
    > co w nich chodzi.

    wg uznania sędziego. jakies tam widełki są, ale nie chce mi sie szukac
    ile za co można dostać

    To łepek, kasy raczej nie ma bo nie pracuje.

    to grzywny mu pewnie nie zasądzą
    poczekaj do rozprawy to zobaczysz.

    Wyrok w
    > zawieszeniu - ma to jakieś konsekwencje dla delikwenta?

    wpis karany w papierach. po za tym zadnych, dopoki znowu nie zrobi tego
    samego.

  • 5. Data: 2012-12-05 16:38:30
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał:
    > Tak z czystej ciekawości: jak policja ustaliła delikwenta?
    > Był na tyle głupi, albo biedny (albo jedno i drugie), żeby
    > nie kupić pre-paida na bazarze? ;-)

    Mają cię nie tylko po numerze karty, ale i po numerze telefonu a może i
    nawet po lokalizacji ustalonej z logów BTSów:)

  • 6. Data: 2012-12-05 16:40:17
    Od: "Garg 07," <f...@o...pl>

    > wpis karany w papierach. po za tym zadnych, dopoki znowu nie zrobi tego
    > samego.

    Gościu teraz w.g policji wali w skruchę, bo się napił i żartował, nie chciał
    kłopotu mi narobić .... itd. Chce się dobrowolnie poddać się karze - to
    chyba do sądu go nie będą wzywać z tego co czytałem, jeśli prokurator wyrazi
    zgodę na proponowaną przez niego karę.

    Aha, wpis w papierach też się wiąże z jakimiś konsekwencjami? Wiem że w
    policji pracy nie dostanie :) ale to mu pewno i tak nie grozi. Poza tym
    przecież w tym rejestrze się nie jest dożywotnio tylko ileś lat ...

  • 7. Data: 2012-12-05 16:55:38
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-05 16:40, Garg 07, pisze:

    Możesz wystąpić z powództwem cywilnym o zadośćuczynienie. O
    odszkodowanie raczej nie, bo chyba ciężko będzie udowodnić, ze poniosłeś
    straty lub koszta. Sprawę chyba masz wygraną, ale sąd może dowolnie
    zmniejszyć wysokość tego żądanego zadośćuczynienia.

    Teraz sobie dywaguję: Ponieważ krzywda (po wyroku karnym) jest
    bezsporna, to nie przegrasz sprawy cywilnej. Weźmiesz papugę. Ile papuga
    wyrwie, to wasze, a za Twojego papugę i tak zapłaci pozwany.

    Dotyczy to każdego przypadku "jestem ofiarą czynu karalnego".

    Niech mnie kto poprawi, jeśli ma przesłanki.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 8. Data: 2012-12-05 17:10:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garg 07, wrote:

> [...]
    > karze - to chyba do sądu go nie będą wzywać z tego co czytałem, jeśli
    > prokurator wyrazi zgodę na proponowaną przez niego karę.

    tak

    > Aha, wpis w papierach też się wiąże z jakimiś konsekwencjami? Wiem że w
    > policji pracy nie dostanie :) ale to mu pewno i tak nie grozi. Poza tym
    > przecież w tym rejestrze się nie jest dożywotnio tylko ileś lat ...

    5 czy 10 lat.

    Chcialbys go za smsy od razu spalic na stosie?

  • 9. Data: 2012-12-05 17:16:55
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał:
    > Ok, ale nadal nie działa to w przypadku dzwonienia z telefonu
    > kupionego na bazarze, w większym mieście :-)

    No to musisz każdorazowo kupować kartę i telefon, można ale drogo wychodzi:)

  • 10. Data: 2012-12-05 17:22:45
    Od: <news>

    Użytkownik "Regand" napisał:
    > Gdyby to bylo takie proste by moc sie ukryc to namierzanie
    > dowcipnisiow co informuja o podlozeniu bomby nie
    > siegaloby praktycznie 100% :)

    Bo prawie na 100% zawsze te bomby i telefony wykonują te same służby więc
    jakim sposobem by miały nie wiedzieć co same robią?
    Robi się takie prowokacje żeby uzasadnić jakieś cele i pokazać że te 10cio
    krotne pensje dla funkcjonariusza to i tak za mało:)
    Przykład: nasi dzielni funkcjonariusze ABW podkładający 4 tony trotylu pod
    sejm i oczywiście sami się wykryli:)