  • 11. Data: 2012-12-05 18:54:10
    Temat: Re: art. 190 § 1 kk
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-05 13:31, Garg 07, pisze:
    > Policja ustaliła osobę, która uporczywie mi groziła smsami przez ostatnie
    > pół roku. Wina jest bezsporna. Sprawa trafi do sądu. Gnojek nie był nigdy
    > karany. Jakiego wyroku można się spodziewać? KK mówi o grzywnie, karze
    > pozbawienia wolności ... są jakieś okoliczności które sąd bierze w takiej
    > sytuacji pod uwagę?
    Tak z czystej ciekawości: jak policja ustaliła delikwenta? Był na tyle
    głupi, albo biedny (albo jedno i drugie), żeby nie kupić pre-paida na
    bazarze? ;-)

    Maciek

  • 12. Data: 2012-12-05 19:18:37
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Tak z czystej ciekawości: jak policja ustaliła delikwenta? Był na tyle
    > głupi, albo biedny (albo jedno i drugie), żeby nie kupić pre-paida na
    > bazarze? ;-)

    Gdyby to bylo takie proste by moc sie ukryc to namierzanie dowcipnisiow
    co informuja o podlozeniu bomby nie siegaloby praktycznie 100% :)

  • 13. Data: 2012-12-05 19:27:57
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-05 19:18, Regand pisze:
    > Gdyby to bylo takie proste by moc sie ukryc to namierzanie dowcipnisiow
    > co informuja o podlozeniu bomby nie siegaloby praktycznie 100% :)
    Wyjaśnij mi zatem w jaki sposób wykryć myślącego delikwenta, który
    kupuje komórkę + starter na bazarze, dzwoni z informacją o bombie i
    następnie topi zestaw w pobliskiej rzece? Sęk w tym, że większość
    dowcipnisiów jest mocno niedysponowana w trakcie dzwonienia i korzysta z
    własnego telefonu (abonamentowego). A skąd masz informację o 100%
    wykrywalności, to już nie wiem :-)

    Maciek

  • 14. Data: 2012-12-05 19:28:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-05 16:38, news pisze:
    > Mają cię nie tylko po numerze karty, ale i po numerze telefonu a może i
    > nawet po lokalizacji ustalonej z logów BTSów:)
    Ok, ale nadal nie działa to w przypadku dzwonienia z telefonu kupionego
    na bazarze, w większym mieście :-)

    Maciek

  • 15. Data: 2012-12-05 21:39:39
    Od: "STS_OV" <d...@g...com>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Tak z czystej ciekawości: jak policja ustaliła delikwenta? Był na tyle
    > głupi, albo biedny (albo jedno i drugie), żeby nie kupić pre-paida na
    > bazarze? ;-)

    Telefon był niezarejestrowany, po tych numerach z jego strony wzięła jego
    dziewczyna i włożyła swojego zarejestrowanego sim'a. Starczyło żeby ją
    wezwali, potem on się przyznał.

  • 16. Data: 2012-12-05 21:41:51
    Od: "STS_OV" <d...@g...com>

    Aha, zeby nie było to pisałem ja, Garg 07, trener klasy 2, tyle że z innego
    roboczego laptopa :D

  • 17. Data: 2012-12-05 23:27:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Bo prawie na 100% zawsze te bomby i telefony wykonują te same służby więc
    > jakim sposobem by miały nie wiedzieć co same robią?
    > Robi się takie prowokacje żeby uzasadnić jakieś cele i pokazać że te
    > 10cio krotne pensje dla funkcjonariusza to i tak za mało:)
    > Przykład: nasi dzielni funkcjonariusze ABW podkładający 4 tony trotylu
    > pod sejm i oczywiście sami się wykryli:)

    A potem skazują sami siebie :-)

  • 18. Data: 2012-12-06 00:07:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2012, SQLwiel wrote:

    > Teraz sobie dywaguję: Ponieważ krzywda (po wyroku karnym) jest bezsporna, to
    > nie przegrasz sprawy cywilnej. Weźmiesz papugę. Ile papuga wyrwie, to wasze,
    > a za Twojego papugę i tak zapłaci pozwany.

    Posłużę się zaistniałym (powinno być w archiwach) przykładem sprawy
    o prawa autorskie, pozwolę sobie nieco przesadzić, dobrze? :)

    Nękany żąda 10 000 odszkodowania.
    Sprawca bierze sobie papugę.

    Sąd roszczenie uznaje, ale w wysokości 100zł :P

    Sprawca płaci 1% papugi nękanego, 1% "urzędowych" kosztów własnego
    papugi (plus "cena umowna") i 1% kosztów sądowych.
    Nękany płaci "urzędowe" 99% papugi sprawcy, resztę kosztów własnego
    papugi i 99% kosztów sądowych.

    Po otrzymaniu kwitków nękany zaczyna się zastanawiać czy aby na
    pewno o to mu chodziło ;)

    > Dotyczy to każdego przypadku "jestem ofiarą czynu karalnego".
    >
    > Niech mnie kto poprawi, jeśli ma przesłanki.

    Racja i niewątpliwa słuszność wywodu zawiera hak, znany również
    np. z ustawy o VAT ;) którego nazwa brzmi "proporcja".
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-12-06 08:44:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-05 21:39, STS_OV pisze:
    > Telefon był niezarejestrowany, po tych numerach z jego strony wzięła jego
    > dziewczyna i włożyła swojego zarejestrowanego sim'a. Starczyło żeby ją
    > wezwali, potem on się przyznał.
    Czyli jednak wpadł przez własną głupotę i nieznajomość technologii, z
    której chciał korzystać przy popełnianiu przestępstwa. Amator ;-)

    Maciek

  • 20. Data: 2012-12-06 11:37:44
    Od: <news>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > A potem skazują sami siebie :-)

    Nie, siebie nie skazują!
    Skazują jakiegoś frajera u którego znajdują zapalniczkę, paczkę saletry
    wędliniarskiej, oraz 1000 sztuk amunicji do wiatrówki:)
    Zresztą frajera znaleźć nie trudno, przecież każdy normalny człowiek jak by
    mu zaproponowali wysadzenie sejmu to by się zgodził:)