  • 1. Data: 2012-12-04 09:42:57
    Temat: interpretacja na korzyść klienta?
    Od: Marek <.@.>

    W przypadku nieprecyzyjnych umów ubezpieczeniowych dokonuje się
    interpretacji na korzyść klienta. Czy jest to ograniczone tylko do umów
    ubezpieczeniowych czy też obowiązuje przy wszelkiego rodzaju umowach np.
    między konsumentem i bankiem?

    Marek

  • 2. Data: 2012-12-04 09:51:45
    Temat: Re: interpretacja na korzyść klienta?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-04 09:42, Marek pisze:
    > dokonuje się interpretacji na korzyść klienta

    Jaka podstawa ku temu?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-12-04 10:31:26
    Od: Marek <.@.>

    Liwiusz wrote:

    > Jaka podstawa ku temu?

    Tylko ten artykuł poniżej. Dlatego też dopytuję.

    http://www.rzu.gov.pl/aktualnosci-z-rynku/ubezpiecze
    nia-na-zycie/Interpretacja_nieprecyzyjnych__zapisow_
    OWU_na_korzysc_ubezpieczonego____20277

  • 4. Data: 2012-12-04 10:37:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-04 10:31, Marek pisze:

    > Tylko ten artykuł poniżej. Dlatego też dopytuję.
    >
    > http://www.rzu.gov.pl/aktualnosci-z-rynku/ubezpiecze
    nia-na-zycie/Interpretacja_nieprecyzyjnych__zapisow_
    OWU_na_korzysc_ubezpieczonego____20277

    Tam nic nie ma o tym, o czym piszesz. Po prostu ubezpieczyciel
    twierdził, że nie jest szpitalem coś, co nie ma oddziału chirurgii, sąd
    stwierdził, że wg o.w.u. szpitalem to może być.

    Gdzie tu niejasność i gdzie tu interpretacja na korzyść klienta?

    (źródło: http://prawo.rp.pl/artykul/690358.html)

    Chyba nie wywodzisz norm prawnych na podstawie leadów z Rzepy?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-12-04 10:58:48
    Od: Marek <.@.>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > (źródło: http://prawo.rp.pl/artykul/690358.html)
    >
    > Chyba nie wywodzisz norm prawnych na podstawie leadów z Rzepy?

    Artykuł znalazłem na stronie w domenie gov.pl. To, że artykuł odnosi się
    do artykułu gdzieś indziej jakoś mnie nie drażni.

    Dzięki za wyjaśnienie. Skoro już wszystko wiem to jak dla mnie EOT,
    jakoś nie mam zamiaru odpowiadać na ostatnie pytanie i ciągnąć wątku OT :)

    Dzięki!
    Marek