  • 1. Data: 2004-07-16 14:11:07
    Temat: aneksy do umowy ze wsteczna data
    Od: "Adam Oleksy" <a...@l...wroc.net>

    Witam
    Jestem w 'konflikcie' z pewnym dostawca internetowym (dokladnie LANet).
    Pierwsze moje pytanie jest takie, czy zaproponowanie aneksu do umow z data
    wsteczna jest zgodne z prawem (data mialabyc 3 miesiace wstecz). Musze
    zaznaczyc, ze ten aneks jest mi bardzo nie na reke.
    Jesli chce sie Wam dalej czytac - po krotce wytlumacze powod, dlaczego sie
    tu zglosilem.
    Jakis czas temu podpisalem umowe na czas nieograniczony na dostep do
    internetu. W umowie jest punkt mowiacy, ze otrzymuje podlaczenie, a takze
    abonament na warunkach promocyjnych (38zl). Znajduje sie tam takze
    stwierdzenie, ze firma zobowiazuje sie nie podwyzszac oplat abonamentowych,
    chyba ze wystapia czynniki zewnetrzne (takie jak zmiana ustawy o podatku
    VAT). Akurat ustawa zostala zmieniona, wiec w tym momencie dostawca
    postanowil podwyzszyc abonament, tlumaczac, ze w takiej sytuacji koszty
    prowadzenia firmy wzrosna o 15% (czyli abonament powinien wynosic 43,7zl).
    Jednak oplaty wzrosly do 55zl. I tutaj tez zostalo wyjasnione, ze abonament
    w wysokosci 38zl najpierw zostaje wyrownany do oplat innych abonentow
    (ktorzy nie podpisali umowy na warunkach promocyjnych) czyli do 48zl -
    powodem sa ciagle rosnace oczekiwania uzytkownikow. Odwolalem sie od tego
    wyrownania powolujac sie na punkt mowiacy o niezmienianiu wysokosci
    abonamentu. Zaproponowalem takze zmiane tresci umowy, w razie gdyby moje
    argumenty nie zostalyby uznane. W odpowiedzi dostalem jednak tylko kolejne
    (takie samo jak wczesniej) wytlumaczenie podwyzki. Przez 3 miesiace placilem
    po staremu, jednak przyczepili sie do mnie, ze mam zaleglosci i jesli nie
    zaplace, to mnie odlacza. Postanowilem wytlumaczyc sprawe osobiscie, ale
    niczego nowego sie nie dowiedzialem, gdyz uslyszalem tylko: 'tak juz jest, a
    jak nie pasuje to niech pan zrezygnuje'. Gdy zaproponowalem dopisanie aneksu
    do umowy z aktualna data i umozeniem 'zaleglosci', ktore wg mnie sa
    niezgodne z umowa, powiedziano mi, ze moga dopisac taki aneks ale z data
    wsteczna. Chcialem jeszcze zaznaczyc, ze jest to firma ktora w tej czesci
    miasta, w ktorej mieszkam, ma praktycznie monopol na takie uslugi.
    Prosze o jakies konkretne porady, najlepiej takie, ktore w podstawie maja
    prawo obowiazujace w Polsce.
    Z gory dziekuje:)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-17 08:37:32
    Temat: Re: aneksy do umowy ze wsteczna data
    Od: "Adam Oleksy" <a...@l...wroc.net>

    Dziekuje bardzo za pomoc!!

  • 3. Data: 2004-07-17 09:06:08
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Dziekuje bardzo za pomoc!!

    wyluzuj, pewnie szukaja altow prawnych :)

    Ktos Ci odpisze.

    P.

  • 4. Data: 2004-07-17 09:22:43
    Od: "Adam Oleksy" <a...@l...wroc.net>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > wyluzuj, pewnie szukaja altow prawnych :)
    >
    > Ktos Ci odpisze.
    >
    > P.

    Nie no rozumiem, tylko jeszcze kilka dni i internetu nie bede mial:)

  • 5. Data: 2004-07-19 06:32:00
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 16:11:07 +0200, Adam Oleksy naskrobał(a):

> [...]
    > prowadzenia firmy wzrosna o 15% (czyli abonament powinien wynosic 43,7zl).

    zacznijmy od tego że nie umieją liczyć bo procentów sie NIE DODAJE w ten
    sposób. Nalyży najpierw uzyskać netto tj. 38/1.07 = 35,51 a potem
    ubrottowić ponownie 35,51*1,22 = 43,32 zł.

> [...]
    > (ktorzy nie podpisali umowy na warunkach promocyjnych) czyli do 48zl -
    > powodem sa ciagle rosnace oczekiwania uzytkownikow.

    rozumiem że Pan nie wykazał żadnych rosnących oczekiwań.

> [...]
    > po staremu, jednak przyczepili sie do mnie, ze mam zaleglosci i jesli nie

    bezpodstawnie.

    > Postanowilem wytlumaczyc sprawe osobiscie, ale
    > niczego nowego sie nie dowiedzialem, gdyz uslyszalem tylko: 'tak juz jest, a
    > jak nie pasuje to niech pan zrezygnuje'.

    co najwyżej niech oni wypowiedzą umowe

    > Gdy zaproponowalem dopisanie aneksu
    > do umowy z aktualna data i umozeniem 'zaleglosci', ktore wg mnie sa
    > niezgodne z umowa, powiedziano mi, ze moga dopisac taki aneks ale z data
    > wsteczna.

    jest to chyba poświadczenie nieprawdy.

    > Chcialem jeszcze zaznaczyc, ze jest to firma ktora w tej czesci
    > miasta, w ktorej mieszkam, ma praktycznie monopol na takie uslugi.

    wysłać pismo do tej firmy z dokładnym opisaniem swojego zdania a kopi pisma
    do UOKiK i poprosić o interwencje w tej sprawie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org