  • 1. Data: 2004-07-16 13:36:50
    Temat: Faktuy VAT od 1 maja 2004
    Od: "Konop" <k...@g...pl>

    Witam!!

    Jak to jest z fakturami VAT?? Czy to prawda, że po wejściu Polski do UE,
    faktura VAT może nie zawierać żadnego podpisu, osoba, na którą wystawiona
    jest faktura nie musi posiadać nr NIP?? Jak to jest w przypadku, kiedy
    niemiecka firma wystawia fakturę na obywatela Polski?? Bo pewna firma
    sprzedająca sprzęt elektroniczny deklaruje, że wysyła fakturę VAT mailem, a
    klijent ma ją sobie sam wydrukować... . A ta faktura potrzebna jest do
    realizacji gwarancji w Polsce... stąd moje pytania.. I rozumiem, że jeśli
    zapłacę 16% niemieckiegoVATu, to nie muszę niczego w Polsce płacić (cła,
    dodatkowego VATu itp), zgadza się??

    Konop

    ZABEZPIECZENIE ANTYSPAMOWE
    Aby wysłać do mnie maila
    zmień w moim adresie "13" na "po" :)

  • 2. Data: 2004-07-16 20:20:16
    Temat: Re: Faktuy VAT od 1 maja 2004
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!!
    >
    > Jak to jest z fakturami VAT?? Czy to prawda, że po wejściu Polski do
    UE,
    > faktura VAT może nie zawierać żadnego podpisu

    Podobno to prawda, ale większośc dla bezpieczeństwa wymga podpisy.

    > faktura nie musi posiadać nr NIP??

    Oczywiście, że musi być NIP.

    sprzedająca sprzęt elektroniczny deklaruje, że wysyła fakturę VAT mailem, a
    > klijent ma ją sobie sam wydrukować

    Pewnie mozna tak zrobić

    >I rozumiem, że jeśli zapłacę 16% niemieckiegoVATu, to nie muszę niczego w
    Polsce płacić (cła,
    > dodatkowego VATu itp), zgadza się??

    Nie zgadza się. Masz dostac fakturę z ich NIPem i twoim unijnym NIPem i ta
    faktura ma być z 0% VAT.
    Jak wezmiesz ich fakture z ich Vatem to zapłacisz jeszcze od całości VAT
    wPolsce.

    andrzej

  • 3. Data: 2004-07-16 22:12:25
    Od: "Konop" <k...@g...pl>

    > Podobno to prawda, ale większośc dla bezpieczeństwa wymga podpisy.

    Jeśli prawnie taka faktura jest ważna, to serwis będzie musiał ją uwzględnić
    :)... i tylko o to mi chodzi :)... .

    > Oczywiście, że musi być NIP.

    Z tego co słyszałem, w Niemczech na fakturach VAT nie widnieje nr NIP....

> [...]
    > faktura ma być z 0% VAT.
    > Jak wezmiesz ich fakture z ich Vatem to zapłacisz jeszcze od całości VAT

    Prawdę powiedziawszy, to teraz się pogubiłem... . Rozumiem, że ta firma może
    chciałaby mnie naciągnąć, więc ich informacje wolałem zweryfikować. Ale np.
    w czasopiśmie CHIP przy okazji omawiania tematu sprowadzania sprzętu zza
    granicy napisali, że jak się zapłaci podatek VAT za granicą i sprzęt się
    przywiezie do Polski, to z jednej strony nie można odliczyć sobie VATu na
    granicy, a z drugiej, nie ma obowiązku płacenia już w Polsce podatku ani
    cła... . Czyli to w gazecie pisali głupoty??... . Tak się tym przejmuję,
    gdyż niechciałbym nieświadomie postąpić wbrew prawu, a tym badziej ponosić
    później tego konsekwencji (i np. płacić jakieś podatki z odsetkami czy też
    nie mieć możliwości skorzystania z gwarancji)... .

  • 4. Data: 2004-07-16 22:56:11
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    > później tego konsekwencji (i np. płacić jakieś podatki z odsetkami czy też
    > nie mieć możliwości skorzystania z gwarancji)... .

    A jesteś płatnikiem VAT czynnym?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 5. Data: 2004-07-16 23:12:21
    Od: "Konop" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    A co ten termin oznacza?? Powiem tak... nie prowadzę działalności
    gospodarczej, nie mam nadanego nr NIP, nie mam stałych dochodów (jestem
    studentem)... . Podatek VAT płacę dlatego, że jest on doliczany do
    (prawie??) każdej usługi i (prawie??) każdego towaru... . Jeśli na podstawie
    tego jesteś w stnaie określić, czy jestem czynnym podatnikiem VAT, to
    dobrze, a jak nie, to wyjaśnij o co chodzi... . Bo jestem laikiem, który
    chce wiedzieć, czy robiąc zakupy w pewnej firmie za pośrednictwem Allegro
    złamie prawo i czy mogę mieć później jaieś kłopoty (np. niehonorowanie
    gwarancji z wydrukowaną samodzielnie fakturą)... .

  • 6. Data: 2004-07-17 06:28:39
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    >Powiem tak... nie prowadzę działalności gospodarczej

    Sorry, ale chyba wszyscy odpowiadający mysleli, że jesteś przedsiębiorcą.
    W twojej sytuacji oczywiscie kupujesz z niemieckim vatem i bierzesz od nich
    fakture w jakiejkolwiek formie.

    andrzej

  • 7. Data: 2004-07-17 12:29:51
    Od: "Konop" <k...@g...pl>

    > Sorry, ale chyba wszyscy odpowiadający mysleli, że jesteś przedsiębiorcą.
    > W twojej sytuacji oczywiscie kupujesz z niemieckim vatem i bierzesz od
    > nich fakture w jakiejkolwiek formie.

    Oki, to ja przepraszam, że nie sprecyzowałem pytania i dzięki za pomoc :)...
    . Teraz już wiem, że mogę kupić i spać spokojnie :)... . Dzięki wielkie za
    pomoc!! :)...