  • 11. Data: 2007-05-09 15:19:51
    Temat: Re: allegro a ustawa o ochronie konsumenta
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Arek napisał(a):
    > To gdzie jest zlokalizowane miejsce transakcji

    dlaczego?
    i gdzie jest?

    KG

  • 12. Data: 2007-05-09 15:37:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kam napisał:
    > dlaczego?

    Bo tam jest FIZYCZNIE serwis umieszczony

    > i gdzie jest?

    W USA.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 13. Data: 2007-05-09 16:13:30
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    > Bo tam jest FIZYCZNIE serwis umieszczony

    > W USA.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    A jak kupjesz bilet do LA np z LOT-u, z przsiadka w berlinie, samlolot
    nawali i nie polecisz to co?
    Miejsce tranzakcji jest zgodne z wystawcą biletu czyli Polska i mam
    pretensje do LOt-u
    Allegro imho to poznan i nie ma nic do rzeczy ze jakis tam komuterek w usa
    przeprowadzil moja tranzakcje ktorej posrednikiem jest allegro

    PabloGT

  • 14. Data: 2007-05-09 16:46:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Arek napisał(a):

    > Bo tam jest FIZYCZNIE serwis umieszczony

    jakie to ma znaczenie?

    > W USA.

    dlaczego tam?
    w jaki sposób wyznaczasz miejsce zawarcia umowy?

    KG

  • 15. Data: 2007-05-09 17:36:32
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 9 May 2007 15:44:42 +0200, Sz napisał(a):

    > Pisze o sytuacji (bardzo powszechnej) w ktorej w opisie aukcji wyraznie
    > pisze "Nie wysylamy za pobraniem" lub "Pobranie tylko dla osob powyzej 100
    > komentarzy".
    > jest to sytuacja niezmiernie powszechna.

    Ale jestes o tym wyraznie informowany zawczasu. Nie odpowiadaja ci warunki,
    nikt cie nie zmusza

    --
    marcin

  • 16. Data: 2007-05-09 17:58:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sz napisał(a):

    > Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za
    > szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny Rozdzial w - umowy na
    > odleglosc (czyli np kupno nowej rzeczy na allegro w opcji KUP TERAZ) Art.
    > 11. 1. "Umowa nie moze nakladac na konsumenta obowiazku zaplaty ceny lub
    > wynagrodzenia przed otrzymaniem swiadczenia"

    Jak dla mnie rzecz rozbija się o definicje (prawną) pojęcia aukcja.
    Regulamin Allegro, art 1 Definicje: "AUKCJA - procedura ustalenia ceny
    na produkt prowadząca do sprzedaży". Z dalszej treści wynika, że "kup
    teraz" jest specyficznym rodzajem aukcji (art 3 Rodzaje aukcji).

    j.

  • 17. Data: 2007-05-09 18:30:12
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "zly" <b...@p...fm> wrote in message

    > Ale jestes o tym wyraznie informowany zawczasu. Nie odpowiadaja ci
    > warunki,
    > nikt cie nie zmusza

    Oj, nie nie. Taka aukcja jest niezgodna z obowiazujacym prawem. Taka aukcja
    jest naruszeniem praw konsumenta (zgodnie z przytoczona ustawa) i konsument
    ma prawo dochodzic swoich praw w sadzie w takim przypadku.
    O to mi chodzilo.

    Sz.

  • 18. Data: 2007-05-09 19:50:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kam napisał:
    > jakie to ma znaczenie?

    Decydujące.

    > dlaczego tam?

    Bo tam jest taniej. Bo tam nie płaci się podatków.

    > w jaki sposób wyznaczasz miejsce zawarcia umowy?

    Wg miejsca znajdowania się serwera transakcyjnego.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2007-05-09 19:51:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Arek napisał(a):

    > Decydujące.

    bo?

    > Wg miejsca znajdowania się serwera transakcyjnego.

    dlaczego w ten sposób?

    KG

  • 20. Data: 2007-05-09 19:52:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik PabloGT napisał:
    > A jak kupjesz bilet do LA np z LOT-u, z przsiadka w berlinie, samlolot
    > nawali i nie polecisz to co?

    Nie wiem, nie obchodzi mnie to.
    Rozmawiamy o czym innym.

    > Allegro imho to poznan i nie ma nic do rzeczy ze jakis tam komuterek w usa
    > przeprowadzil moja tranzakcje ktorej posrednikiem jest allegro

    No to się bardzo mylisz.

    pozdrawiam
    Arek

    --