  • 1. Data: 2007-05-09 13:36:53
    Temat: allegro a ustawa o ochronie konsumenta
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za
    szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny Rozdzial w - umowy na
    odleglosc (czyli np kupno nowej rzeczy na allegro w opcji KUP TERAZ) Art.
    11. 1. "Umowa nie moze nakladac na konsumenta obowiazku zaplaty ceny lub
    wynagrodzenia przed otrzymaniem swiadczenia"

    Jak to sie ma do allegro? Chyba nie ma takiej aukcji w opcji Kup Teraz, w
    ktorej nie bylo by opcji przedplaty na konto?
    Czy zatem wszystkie te aukcje sa niezgodne z w/w ustawa?

    Sz

  • 2. Data: 2007-05-09 13:41:38
    Temat: Re: allegro a ustawa o ochronie konsumenta
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "Sz" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > ktorej nie bylo by opcji przedplaty na konto?
    > Czy zatem wszystkie te aukcje sa niezgodne z w/w ustawa?

    nie masz obowiazku. mozesz wziac za pobraniem, ale masz drozej.

  • 3. Data: 2007-05-09 13:44:42
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl> wrote in message

    > "Sz" <p...@o...pl> wrote in message

    > nie masz obowiazku. mozesz wziac za pobraniem, ale masz drozej.

    Pisze o sytuacji (bardzo powszechnej) w ktorej w opisie aukcji wyraznie
    pisze "Nie wysylamy za pobraniem" lub "Pobranie tylko dla osob powyzej 100
    komentarzy".
    jest to sytuacja niezmiernie powszechna.

    Sz.

  • 4. Data: 2007-05-09 13:47:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sz napisał:
> [...]
    > komentarzy".
    > jest to sytuacja niezmiernie powszechna.

    Nie masz racji, ale nie chce mi się wdrążać w temat.
    Wystarczy, że Ci powiem, że wszystkie serwery allegro leżą w USA, więc
    jakby nie patrzeć jurysdykcji polskiej nie podlegają.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 5. Data: 2007-05-09 13:53:17
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:f1sje0$uu6$1@news.onet.pl...
    > Nie masz racji, ale nie chce mi się wdrążać w temat.
    > Wystarczy, że Ci powiem, że wszystkie serwery allegro leżą w USA, więc
    > jakby nie patrzeć jurysdykcji polskiej nie podlegają.

    Wydaje mi sie ze to absurd. Tzn. ze majac sklep internetowy na serwerze w
    glebokie afryce, moglbym sprzedawac opium na caly swiat? Raczej nie.
    Prosze o konstruktywne odpowiedzi.

    Sz

  • 6. Data: 2007-05-09 13:58:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sz napisał:
    > Wydaje mi sie ze to absurd. Tzn. ze majac sklep internetowy na serwerze w
    > glebokie afryce, moglbym sprzedawac opium na caly swiat? Raczej nie.
    > Prosze o konstruktywne odpowiedzi.

    Uważasz w takim razie, że jak mam sklep internetowy w Polsce to podlegam
    prawu jakiegoś kraju z głębokiej afryki? :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2007-05-09 14:33:33
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Arek napisał(a):
    > Nie masz racji, ale nie chce mi się wdrążać w temat.
    > Wystarczy, że Ci powiem, że wszystkie serwery allegro leżą w USA, więc
    > jakby nie patrzeć jurysdykcji polskiej nie podlegają.

    a co ma umiejscowienie serwerów allegro do prawa stosowanego do zawartej
    umowy?

    KG

  • 8. Data: 2007-05-09 15:10:01
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:f1sk17$201$1@news.onet.pl...

    > Uważasz w takim razie, że jak mam sklep internetowy w Polsce to podlegam
    > prawu jakiegoś kraju z głębokiej afryki? :)

    no sam przed chwila napisales o jurysdykcji z usa

  • 9. Data: 2007-05-09 15:15:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik GrzegorzG napisał:
    > no sam przed chwila napisales o jurysdykcji z usa

    Przecież to było przewrotne pytanie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2007-05-09 15:16:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kam napisał:
    > a co ma umiejscowienie serwerów allegro do prawa stosowanego do zawartej
    > umowy?

    To gdzie jest zlokalizowane miejsce transakcji

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com