  • 1. Data: 2005-09-20 06:14:58
    Temat: alimenty a zaswiadczenie o zarobkach zony
    Od: "null_01" <n...@p...onet.pl>

    Dostalem wezwanie na sprawe o ustalenie wysokosci alimentow. Do tej pory
    placilem dobrowolnie. Sad zada oczywiscie zaswiadczenia o moich zarobkach i
    wydatkach, ale rowniez zaswiadczenia o wysokosci zarobkow mojej zony. Czy ktos
    potrafi mi odpowiedziec jaki jest cel tego zadania? Moja zona nie ma przeciez
    obowiazku alimentacyjnego wobec tego dziecka. Jakie znaczenie maja jej dochody?
    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dziecko urodzilo sie przed moim slubem, a
    matka dziecka nigdy nie byla moja zona.
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-09-20 07:27:02
    Temat: Re: alimenty a zaswiadczenie o zarobkach zony
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    null_01 wrote:

    > Moja zona nie ma przeciez
    > obowiazku alimentacyjnego wobec tego dziecka. Jakie znaczenie maja jej dochody?

    chodzi o ustalenie wysokosci dochodu na czlonka twojej aktualnej
    rodziny, jesli twoja zona bedzie miala wysokie zarobki, wtedy sad bedzie
    mogl wieksza czesc twojej pensji skasowac na alimenty

  • 3. Data: 2005-09-20 07:41:29
    Od: "null_01" <n...@p...onet.pl>

    > chodzi o ustalenie wysokosci dochodu na czlonka twojej aktualnej
    > rodziny, jesli twoja zona bedzie miala wysokie zarobki, wtedy sad bedzie
    > mogl wieksza czesc twojej pensji skasowac na alimenty

    Dziekuje.
    A co jesli ja chwilowo nie mam dochodow i zona ma na utrzymaniu mnie i dziecko?
    Pytam o to raczej hipotetycznie, choc moze nie do konca, bo jestem na
    wypowiedzeniu, niestety...
    Czy wyjdzie na to, ze alimenty ma placic moja zona?

  • 4. Data: 2005-09-20 08:24:59
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "null_01" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypowiedzeniu, niestety...
    > Czy wyjdzie na to, ze alimenty ma placic moja zona?

    Cos w ten desen...zasadza tobie jakies alimety i jezeli nie bedziesz placil
    to komornik tobie moze wejsc na pensje. Wysokosc alimentow bedzie
    prawdopodobnie wypadkowa pomiedzy tym co proponuje wnoskujaca a tym co
    proponujesz ty...choc po sadach rodzinnych w RP raczej nie spodziwaj sie
    obiektywizmu...nie bedzie rowno...raczej ty troche wiecej :/

  • 5. Data: 2005-09-20 08:58:50
    Od: "null_01" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > to komornik tobie moze wejsc na pensje. Wysokosc alimentow bedzie
    > prawdopodobnie wypadkowa pomiedzy tym co proponuje wnoskujaca a tym co

    Czyli ogolnie jest swietnie :( Wnioskujaca proponuje absolutnie kosmiczna
    kwote. Jesli nie bede placil, to komornik wejdzie na moja pensje. Tyle ze tej
    pensji moze przez jakis czas nie byc, zanim nie znajde nowej pracy...
    Mam nadzieje, ze komornik nie moze wejsc na pensje mojej zony.
    Najgorsze, ze nie mam zlych intencji i od niczego sie nie uchylam, czasem tylko
    zdarza sie zly zbieg okolicznosci :(

  • 6. Data: 2005-09-20 09:01:58
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 wrz o godzinie 09:27, na pl.soc.prawo, SzerszeN napisał(a):

    > chodzi o ustalenie wysokosci dochodu na czlonka twojej aktualnej
    > rodziny, jesli twoja zona bedzie miala wysokie zarobki, wtedy sad bedzie
    > mogl wieksza czesc twojej pensji skasowac na alimenty

    A jak jest górna granica tej *części pensji* od ojca? Czy aby nie jest
    określone to w KRiO /nie pamiętam teraz/ ale zdaje się *do* wysokości 60%?

    --
    Herbi
    20-09-2005 11:01:57

  • 7. Data: 2005-09-20 09:09:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herbi napisał(a):

    > A jak jest górna granica tej *części pensji* od ojca? Czy aby nie jest
    > określone to w KRiO /nie pamiętam teraz/ ale zdaje się *do* wysokości 60%?

    Nie jest to określone w KRiO.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2005-09-20 10:46:27
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2005 11:01:58 +0200, Herbi napisał(a):

    > A jak jest górna granica tej *części pensji* od ojca? Czy aby nie jest
    > określone to w KRiO /nie pamiętam teraz/ ale zdaje się *do* wysokości 60%?

    Sąd sobie ustali ile będzie chciał, ale komornik, jakby do tego doszło,
    może zabrać maksymalnie 60 % poborów.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 9. Data: 2005-09-20 22:12:50
    Od: "null_01" <n...@p...onet.pl>

    > Sąd sobie ustali ile będzie chciał, ale komornik, jakby do tego doszło,
    > może zabrać maksymalnie 60 % poborów.

    Ale, do pioruna, czyich? Moich (ktorych, zalozmy nie ma)? Czy mojej zony, ktora
    nie ma nic do tego? A moze jednak ma?
    Wiem, ze sie motam strasznie, wybaczcie...

  • 10. Data: 2005-09-20 22:34:25
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > ktora
    > nie ma nic do tego? A moze jednak ma?
    > Wiem, ze sie motam strasznie, wybaczcie...

    Twoich o ile beda...jesli nie bedzie bedzie roslo zadluzenie. I tu rada.
    Jezeli stracisz prace wysylaj poczta chocby 20 zl....nie pojdziesz siedziec
    za uchyalnie sie od alimentow.
    Co do 60% to tylko kwota ktora bedzie tobie mogl potracic komornik z pensji.