  • 1. Data: 2006-01-25 16:32:58
    Temat: alimenty
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Witam wszystkich, mam takie pytanie moja przyjaciolka prowadzi w sadzie
    sprawe o alimenty , bezrobotna,jest matka samotnie wychowujaca dziecko o
    miesiecznym dochodzie 200 zl (ktory zostal jej ostatnio odebrany), ojciec
    dziecka notorycznie nie stawia sie na rozprawy tym samym nie przyznaje sie
    do ojcostwa, czy jest mozliwe zmuszenie go do wykonania badan DNA (przez sad
    albo policje np) i jak drogie sa takie badania? bylbym bardzo wdzieczny za
    wszelkie mozliwe informacje na ten temat

  • 2. Data: 2006-01-25 18:21:19
    Temat: Re: alimenty
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sad albo policje np) i jak drogie sa takie badania? bylbym bardzo
    > wdzieczny za wszelkie mozliwe informacje na ten temat

    nie, nie jest możliwe zmuszenie do badań DNA. Koszt badania to ok. 2200zł.

    To, iż ojciec nie przyznaje się do ojcostwa, nie ma dla sądu najmniejszego
    znaczenia.
    Wystarczy słowo kobiety, "TO TEN JEST OJCEM!" to wystarczy. Chyba iż pozwany
    udowodni, iż nie jest ojcem.

    W zasadzie to kobieta może otworzyć książkę telefoniczną i na "chybił
    trafił" wskaże ojca.

    Po stronie domniemanego ojca, jest wykazanie iż to "nie on".

    J.

  • 3. Data: 2006-01-26 17:22:34
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    On 1/25/2006 7:21 PM, jacobs wrote:

> [...]
    > trafił" wskaże ojca.
    >
    > Po stronie domniemanego ojca, jest wykazanie iż to "nie on".

    Nooo pięknie, zejdzie się 10 lasek w ciąży, chcąc udupić jednego faceta
    (oczywiście teoria) i ten koleś ma wybulić 22000 zł, żeby udowodnić, że
    jest niewinny? Bzdura. Pisano o tym wcześniej. Jeśli facet nie poczuwa
    się do ojcostwa i badania wykażą, iż faktycznie nie jest badania pokrywa
    skarb państwa. Jeśli twierdzi, że nie jest a jest wtedy pokrywa ojciec.
    Szkoda, że takie badania nie obowiązują w obie strony. Jak facet ma się
    bronić przed oszczerstwem to kłody i koszty pod nogi, jak kobieta pomówi
    (ciężko to inaczej ująć w kontekście niewiedzy kto jest ojcem jej
    dziecka, powstrzymam się w takiej sytuacji od komentowania jej
    prowadzenia się) to jeszcze podatnicy płacą za badania. W takiej
    sytuacji za badania powinna zapłacić mamusia. Może by się w niektrych
    przypadkach mocno zastanowiły czy warto targać po sądach niewinnego
    faceta dla zemsty.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor