    From: "jacobs" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty
    Date: Wed, 25 Jan 2006 19:21:19 +0100

    Użytkownik "Paweł" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dr897n$pi0$1@news.onet.pl...
    > Witam wszystkich, mam takie pytanie moja przyjaciolka prowadzi w sadzie
    > sprawe o alimenty , bezrobotna,jest matka samotnie wychowujaca dziecko o
    > miesiecznym dochodzie 200 zl (ktory zostal jej ostatnio odebrany), ojciec
    > dziecka notorycznie nie stawia sie na rozprawy tym samym nie przyznaje sie
    > do ojcostwa, czy jest mozliwe zmuszenie go do wykonania badan DNA (przez
    > sad albo policje np) i jak drogie sa takie badania? bylbym bardzo
    > wdzieczny za wszelkie mozliwe informacje na ten temat

    nie, nie jest możliwe zmuszenie do badań DNA. Koszt badania to ok. 2200zł.

    To, iż ojciec nie przyznaje się do ojcostwa, nie ma dla sądu najmniejszego
    znaczenia.
    Wystarczy słowo kobiety, "TO TEN JEST OJCEM!" to wystarczy. Chyba iż pozwany
    udowodni, iż nie jest ojcem.

    W zasadzie to kobieta może otworzyć książkę telefoniczną i na "chybił
    trafił" wskaże ojca.

    Po stronie domniemanego ojca, jest wykazanie iż to "nie on".

    J.