  • 41. Data: 2020-10-29 16:51:47
    Temat: Re: aborcja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 29.10.2020 o 14:50, Kviat pisze:

    >Oczywiście.
    >KRLD jest państwem suwerennym i niezależnym, a to m.in. jego zasługa.
    >USA czują respekt, bo KRLD jest też mocarstwem atomowym i żaden
    >usraniec im nie podskoczy.

    Aby na pewno ?
    Bo plotki rozne kraza - maja, albo nie maja.
    Tak czy inaczej - USA by ich mogly rakietami skasowac, a oni na razie
    nic USA nie zrobia na taki dystans.

    >Ludzie mają gdzie mieszkać, co jeść, kraj jest cywilizacyjnie
    >rozwinięty.
    >To mało?

    Aby na pewno maja gdzie mieszkac i jesc ?

    No i w swojej cywilizacji maja az dwie fryzury do wyboru ...

    >Dobry gospodarz?

    A sprobuj powiedziec, ze niedobry :-)

    >Pokaż mi zadowolonego Polaka.

    35 mln ? Bo reszta w Londynie .

    >Bzdura! Można powiedzieć, że jest odwrotnie.
    >To w Polsce wszyscy uwierzyli, że każdy może zostać kapitalistą i żyć
    >jak w "Dynastii". Rozejrzyj się, co ich spotkało.

    Mowisz, ze lepiej w Korei - miska ryzu sie nalezy ?

    >Owszem, Niemcy chętnie pozbyli się swoich starych aut, przez co
    >zadowolenie polskiego chłopa wzrosło, ale czy o to chodziło?
    >Ten sprowadzony złom kosztował nasz kraj utratę suwerenności,
    >pozbycie się wszystkich środków produkcji, fabryk, usług etc.

    Nic z tych rzeczy.
    Owszem, mozna bylo suwerennie nalozyc wysokie cla na niemiecki zlom,
    Niemcow to w zasadzie nie interesuje, a rodacy ... jak myslisz -
    jezdziliby rowerami chinskimi, czy popierali krajowy przemysl
    samochodowy ?
    Tylko jaki, bo Daewoo padlo ...

    Natomiast owszem - pozbylismy sie troche suwerennosci w zamian za
    mozliwosc pracy za granica i np autostrady.

    Ja tam wole, zeby w kraju byly autostrady, niz wysokie cla na
    niemieckie stare samochody :-)

    >Pozbyliśmy się własnej armii, prasy, szkół...
    >Krótko mówiąc sprzedaliśmy kraj jak murzyni, za świecidełka!

    Zaraz zaraz. Szkoly nadal mamy, zreszta moga sie starac o unijne
    dotacje.
    Wojsko ... cos tam mamy, a chcesz placic na to wojsko ?

    Prasa ... Trybuna Ludu? Sama padla.

    Owszem, pozbylismy sie sporej czesci przemyslu ... ale z czego bys
    emerytow utrzymal ?
    I z czego bys ten tzw przemysl utrzymal - bo na granicy upadku byl :-)

    >Za to ostatnio czytałem o "niewolnikach" budujących piramidy w
    >Egipcie.
    >Okazało się, że korzystając z pracy niewolniczej niczego by nie
    >zbudowali. To byli robotnicy, którzy pracowali dobrowolnie na
    >porządnych warunkach socjalnych i traktowali tę pracę jako
    >wyróżnienie. Mogli utrzymać rodziny i mieli stabilne życie przez,
    >powiedzmy, 20 lat.

    Taa, a jako to w Korei?
    No moga utrzymac rodzine, ale czy aby na pewno nie jest to system
    niewolniczy ?

    J.

  • 42. Data: 2020-10-29 17:09:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 29 Oct 2020 11:04:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

    >Czyli Benjamin Franklin miał rację, kiedy pisał, że:
    >"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na
    >obiad.
    >Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed
    >demokratycznie podjętą decyzją."

    Ladny przyklad, ale pasujacy do czasow Franklina.

    Tak banalny przyklad - ja sobie lubie glosno muzyczki posluchac, a
    sasiad lubi cisze.
    I jak to rozwiazac ?

    J.

  • 43. Data: 2020-10-29 18:21:42
    Od: n...@o...pl

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Kiedy właśnie na tym polega. I ewentualnie od tych 51% zależy, czy chcą
    > pójść na rękę tym 49%. Ktoś, kto twierdzi inaczej, nie wie, jak działa
    > demokracja, albo nawet jest hipokrytą, który pod pozorem demokracji chce
    > zaprowadzić zupełnie inny ustrój.

    Tak to działa demokracja w Afryce. I nawet nie wszędzie.
    A tam gdzie tak działa to nie działa.

    Zresztą u nas to jakieś 43% narzuca 57%.

  • 44. Data: 2020-10-29 18:23:32
    Od: n...@o...pl

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > Tzw demokracja to oligarchia jak każda inna. Z tą różnicą, że zamiast
    > pułkowników, bogaczy czy "dobrze urodzonych" rządzą ci, którzy najlepiej
    > umieją manipulować tłuszczą.

    Idź powiedz to np. Szwajcarom.

  • 45. Data: 2020-10-29 19:37:46
    Od: Kviat

    W dniu 29.10.2020 o 16:29, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > im nie podskoczy.
    > Ludzie mają gdzie mieszkać, co jeść, kraj jest cywilizacyjnie rozwinięty.

    A to przepraszam.
    Tak jak ty, zawsze marzyłem o tym, żeby mieszkać w cywilizacyjnie
    rozwiniętym obozie koncentracyjnym bez dostępu do internetu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 46. Data: 2020-10-29 19:59:10
    Od: Kviat

    W dniu 29.10.2020 o 14:56, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Tzw demokracja to oligarchia jak każda inna.

    Nie. Demokracja to demokracja.
    A jak jest oligarchia, to jest oligarchia.

    > Z tą różnicą, że zamiast
    > pułkowników, bogaczy czy "dobrze urodzonych" rządzą ci, którzy najlepiej
    > umieją manipulować tłuszczą. Kwalifikacje moralne do sprawowania
    > władzy zwykle na podobnym poziomie.

    Problemem jest to, że demokracją zwykło się nazywać systemy, które
    owszem, mają pewne cechy demokracji (więcej lub mniej), ale nie są w
    pełni demokratyczne w sensie ścisłym.

    Demokracja jest jak nieosiągalna utopia. Dlatego dla uproszczenia
    dyskusji, żeby uniknąć niepotrzebnych dywagacji rozmydlających sedno
    dyskusji, zwykło się nazywać demokracjami systemy, które zawierają
    więcej cech demokratycznych, w odróżnieniu od systemów posiadających
    tych cech niewiele (lub w ogóle).

    Więc jak ktoś pieprzy, że demokracja polega na rządzeniu mniejszością
    przez większość, to kompletnie nie ma pojęcia o czym pieprzy.
    To jedna z cech demokracji, ale nie jedyna, więc nie na tej jednej cesze
    demokracja polega.

    Nazywa się to tworzeniem pozorów demokracji. Zobaczcie, u nas większość
    rządzi mniejszością, więc to demokracja!
    Nie, to nie jest demokracja.

    Innym cechą demokracji jest to, że większość rządzi mniejszością z
    poszanowaniem praw tej mniejszości (w telegraficznym uproszczeniu).
    Ta druga cecha (a obie wymienione wyżej nie są jedynymi) jest zwykle
    przez oszołomstwo "zapomniana", co nie przeszkadza im twierdzić, że to
    demokracja. A skoro to jest demokracja, to czego się czepiają, chcieli
    demokracji, to mają...
    No więc właśnie nie mają.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 47. Data: 2020-10-30 08:03:27
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 29.10.2020 o 19:37, Kviat pisze:

> [...]
    > Tak jak ty, zawsze marzyłem o tym, żeby mieszkać w cywilizacyjnie
    > rozwiniętym obozie koncentracyjnym bez dostępu do internetu.

    Jeśli nie masz nic do powiedzenia to po co w ogóle dupę zawracasz?
    PiS - Przeproś i sp....

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 48. Data: 2020-10-30 12:34:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 29 Oct 2020 16:29:08 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > im nie podskoczy.
    > Ludzie mają gdzie mieszkać, co jeść, kraj jest cywilizacyjnie rozwinięty.

    https://turysci.pl/korea-210720-pk-glod
    "Korea Północna boryka się z poważnym kryzysem. Powodem są między innymi
    narzucone sankcje. W sklepach brakuje żywności. Władze radzą, co mogą jeść
    obywatele. Pomysły są szokujące.
    Na stronie internetowej rządu pojawiły się pewne rozwiązania sytuacji.
    Zaproponowano między innymi jedzenie mięsa żółwi.
    Władze kraju zalecają zażywanie środków odchudzających. Według nich
    pozwalają one na produktywne funkcjonowanie, a do tego można stracić aż 10
    kg w 40 dni."

    Ach, i jeszcze to:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kl%C4%99ska_g%C5%82odu
    _w_Korei_P%C3%B3%C5%82nocnej_(1995%E2%80%931999)

    "klęska głodu trwająca w latach 1995-1999; była spowodowana złą polityką
    rządu, ustaniem wsparcia ze strony Rosji borykającej się z problemami po
    dezintegracji Związku Radzieckiego oraz powodzią w 1995. Według różnych
    źródeł, w wyniku głodu mogło zginąć do 2,5 mln mieszkańców Korei (ponad 1
    mln podczas tzw. Ciężkiego marszu w latach 1995-1997[2]). Podczas klęski
    głodu większość mieszkańców żywiła się korą drzew i trawą. Zanotowano także
    przypadki kanibalizmu. Wiele dzieci po utracie rodziców zaczęło żebrać na
    ulicy. Niektóre z nich trafiły do specjalnych obozów, w których umierały w
    wyniku głodu i braku opieki"

    > No, ale żeby trzymać się konkretów, to czekam aż Ukraina dogoni KRLD.
    > No, może być Irak lub Wenezuela. Chociaż ta ostatnia ma największe na
    > świeci złoża ropy, więc może coś utargują .

    https://biznesalert.pl/maduro-niedobor-ropy-wenezuel
    a-energetyka/

    "Prezydent Wenezueli Nicolas Maduro podał, że schwytany został ,,amerykański
    szpieg", który miał zaatakować największy kompleks rafineryjny w kraju,
    który stoi w obliczu poważnego kryzysu związanego z niedoborem paliwa.
    Głęboki niedobór paliwa w Wenezueli sprawił, że w ostatnich dniach kierowcy
    tkwili w kolejkach na wiele godzin i dni, aby zatankować pojazdy, nawet w
    stolicy kraju Caracas. Wenezuela, niegdyś jeden z największych eksporterów
    ropy naftowej na świecie, dziś polega na imporcie z Iranu. Analitycy
    przewidują, że kolejne trzy irańskie statki przewożące paliwo nie przypłyną
    jeszcze przez kilka tygodni."

    Tak z ciekawości: skąd czerpiesz wiedzę o świecie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 49. Data: 2020-10-30 13:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >A to przepraszam.
    >Tak jak ty, zawsze marzyłem o tym, żeby mieszkać w cywilizacyjnie
    >rozwiniętym obozie koncentracyjnym bez dostępu do internetu.

    A po co ci ten internet, wszystko co obywatelowi potrzeba, jest w
    bibliotece :-P

    J.

  • 50. Data: 2020-10-30 14:05:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 30 Oct 2020 13:24:34 +0100, J.F. napisał(a):

    > A po co ci ten internet, wszystko co obywatelowi potrzeba, jest w
    > bibliotece :-P

    To w tym państwie dobrobytu już jedzą celulozę?