  • 21. Data: 2010-02-11 21:54:32
    Temat: Re: abonament RTV [was: Kierowcy MZA bez radia]
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Nie, jeśli nie masz dostarczonego sygnału TV.

    Nie widze takowego zwolnienia w ustawie.
    Mozesz napisac gdzie takowe zwolnienie znalazles?

  • 22. Data: 2010-02-12 08:36:48
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > abonament placi sie w gospodarstwie domowym,
    > fakt, ze wlascicielem np. mieszkania jest ktos inny nie zwalnai cie z
    > obowiazku płacenia abonamnetu jesli ty uzytkujesz telewizor. Wlascicielem
    > moze byc ktos inny.
    >
    > Jesliby to samo przelozyc na samochod....
    >
    > wiem, naciagam, ale diabli wiedza co sad w razie czego wymysli.

    Jeśli zajdzie taka sytuacja, to już zlecę to prawinkowi,
    jednak uważam, że temat jest na tyle śliski, że nic z tego nie będzie
    i raczej nikt nie będzie do tego stopnia chciał dociekać.

    Z roku na rok coraz mniej płacących, i może dobrze, bo przyzwyczajają się
    media do tego
    i nie boli to tak, jak z dnia na dzień mieliby stracić te źródło dochodu

    Z kolei jeśli tak bardzo chcą sciągać haracz, to
    powinni dopisac do opłaty np za prąd, tak jak to jest w Grecji i
    Portugali. wtedy ciągalnosć wzrosła by pewnie do 90%,
    co pozwoliłoby np na obniżenie go o 50% :)

    W Francji z kolei do katastry doliczają, no ale tego bym nie chciał :) aby
    się u nas katastra pojawiła.

    Jakos Belgia Hiszpania, Holandia, Bułgaria daje sobie rade, utrzymując się z
    reklam
    i z budżetu Państwa, i jestem przekonany że dają sobie całkiem dobrze radę.

  • 23. Data: 2010-02-12 14:41:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Amir wrote:

    > Jeśli zajdzie taka sytuacja, to już zlecę to prawinkowi,
    > jednak uważam, że temat jest na tyle śliski, że nic z tego nie będzie
    > i raczej nikt nie będzie do tego stopnia chciał dociekać.

    nie bedziesz musial.
    poczytaj ustawe, o samochoddach wyraznie wspomnieli "ktorego jest
    wlascicielem".
    Dlatego napisalem, ze naciagam
    Ciekawy problem jest gdzie indziej.
    Samochody w leasingu lub na kredyt, ktorego wlascicielem jest bank.
    Kto ma placić za radio w samochodzie?
    Bank by sie moze i wywinął, ale "nie właściciel" wyglada na to, że
    płacić nie musi (jka nie ma innego RTV).

  • 24. Data: 2010-02-12 16:53:01
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 14:42:19 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >posiadanie, a bycie wlascicielem to dwi rozne sprawy.
    >Mozesz posiadac cudzy telewizor i to ty jestes zobowiazany do płcenia
    >abonamentu. Sorry.

    Na szczęście nie posiadam. Ale setki tysięcy osób posiadają i nie
    płacą. I wcale się im nie dziwię, że nie chcą płacić za tą szmirowatą
    papkę którą serwuje TVP! Jak dla mnie, to powinni wreszcie przejść na
    cyfrę i zakodować sygnał, i kto chce - niech ogląda i płaci! (ciekawe
    jak długo by wytrwali na rynku :-> ) Problem by się rozwiązał raz na
    zawsze i w dodatku było by to rozwiązanie sprawiedliwe, w
    przeciwieństwie do jakichś chorych pomysłów z haraczami na energii
    elektrycznej, czy wręcz na budżecie państwa, czyli pośrednio na nas
    wszystkich! TVP w obecnym kształcie nie różni się już niczym od
    komercyjnych stacji, więc nie widzę żadnego powodu żeby dofinansowywać
    ją w jakikolwiek sposób. Sorry.
    --
    A.

  • 25. Data: 2010-02-12 17:51:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agent73 wrote:

> [...]
    > wszystkich! TVP w obecnym kształcie nie różni się już niczym od
    > komercyjnych stacji, więc nie widzę żadnego powodu żeby dofinansowywać

    zła grupa.

    -> alt.pl.napisz_do_kasi

  • 26. Data: 2010-02-16 20:54:16
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Dopóki jest to opłata za posiadanie telewizora/radia a nie słuchanie
    > TVP/PR to jest to czysty podatek od posiadania wymienionych.
    >
    > Czy np. można sobie zażyczyć od operatora kablówki zestawu programów bez
    > TVP i *legalnie* olewać abonament?

    Nie, w dodatku operator odprowadza jakieś tam opłaty na media publiczne, w
    sumie klienci kablówki płacą na te instytucje dwa razy.

    Krzysiek Rudnik