  • 1. Data: 2004-12-06 10:21:24
    Temat: Jak w tym państwiem ma być dobrze?
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Ojciec ma wypożyczalnię przyczep.
    1) Przyjeżdżają goście - biorą przyczepę i dają fałszywe dowody osobiste.
    2) Przyczepa nie wraca.
    3) Sprawcy zostają praktycznie doprowadzeni na komendę przez ojca, a raczej
    przez niego wskazani (sam przeprowadził śledztwo).
    4) Sprawca tłumaczy się, że bardzo przeprasza, ale jego kolega - Ukrainiec
    ukradł przyczepę, jak ten wyszedł na siusiu do lasu i on chętnie by ją
    zwrócił, ale nie może.
    5) Prokuratura umarza postępowanie z powodu nie braku znamion przestępstwa.

    Ja nie wiem czy to jakiś prima-aprilis?

    Ojciec się oczywiście odwołuje, ale aż się prosi, żeby ich wszystkich od
    k...ew zwymyślać.
    Nie wiem nawet czy jest sens się na grupie pytać o poradę, bo to przecież i
    tak nic nie da. Bo co chcą mieć więcej, żeby postawić komuś zarzut?

  • 2. Data: 2004-12-06 10:41:50
    Temat: Re: Jak w tym panstwiem ma byc dobrze?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/6/2004 11:21 AM, Elvgreen wrote:

> [...]
    > Nie wiem nawet czy jest sens się na grupie pytać o poradę, bo to przecież i
    > tak nic nie da. Bo co chcą mieć więcej, żeby postawić komuś zarzut?

    Odwołaj się, by nie mozna było zarzucic, że nie wyczerpałeś drogi
    formalnej - organ mół sie przecież "pomylić".

    W normalnym biegu rzeczy pierwszeństwo w czasie daje pierwszeństwo w
    prawie - jeżeli pozyczajacemu ukradziono, a on nie zawiadomił policji,
    czyniac to dopiero po wskazaniu go jako sprawcy, to co najmniej
    współudział, ukrywanie przestepcy, matactwo, zacieranie sladów itp. -
    natomiast posługiwanie sie fałszywymi dokumentami wskazuje na zamiar
    bezposredni - ale prokurator będzie pewnie wolał, by zrobić tego pozew o
    zapłatę, więc nie jego dotyczacy + zagubienie powierzonego mienia albo
    co - więc zepchniecie na spór cywilny.

    PZdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-12-06 10:55:52
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyniac to dopiero po wskazaniu go jako sprawcy, to co najmniej
    > współudział, ukrywanie przestepcy, matactwo, zacieranie sladów itp.

    A nie, nie... Najpierw było zgłoszenie w kilka dni po zdarzeniu (była
    szansa, że jeszcze odda), po braku jakichkolwiek działań ze strony policji,
    ojciec uruchomił swoje kontakty i ustalił gdzie złodziej mieszka.
    Praktycznie podał policji go na tacy.
    -

    Pewnie tak.

  • 4. Data: 2004-12-06 12:21:20
    Temat: Re: Jak w tym państwiem ma być dobrze?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Elvgreen napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > zwrócił, ale nie może.
    > 5) Prokuratura umarza postępowanie z powodu nie braku znamion przestępstwa.

    Jestem w stanie zrozumieć umorzenie postępowania o oszustwo, ale posługiwanie
    się fałaszywmi dokumentami (jakimi?) przez tego gościa niezelznie od tego czy
    Ukrainiec istniał czy nie jest przestępstwem. Skałdac zażalenie do Prokuratora
    nadrzędnego.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-12-06 16:57:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Elvgreen" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrócił, ale nie może.
    > 5) Prokuratura umarza postępowanie z powodu nie braku znamion

    Pomysł na umorzenie tego z powodu niewykrycia sprawcy, to bym jeszcze miał.
    Uznając za winowajcę tego nieustalonego Ukraińca. Ale na bcp, to się moim
    zdaniem nie da. No i jeśli obydwaj przedstawili fałszywe dowody osobiste, no
    to jeden sprawca jest. Chyba, że było ich trzech.

    Tak, czy inaczej zażalenie powinno sprawę wyprostować.