  • 101. Data: 2019-08-19 18:28:19
    Temat: Re: Zydzi maja sie mocno
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 12:31, J.F. pisze:

    > Gminie w sensie jednostki samorzadu ?

    Wprowadziłem w błąd. Przypada Skarbowi Państwa (art. 935 kc), tyle, że
    jest on reprezentowany przez Gminę - ale nie chce mi się szukać, na
    jakiej podstawie.

    > A byla potrzeba jakas rejestracja po wojnie ?

    Zgodnie z art. 927 kc "nie może być spadkobiercą osoba fizyczna, która
    nie żyje w chwili otwarcia spadku, ani osoba prawna, która w tym czasie
    nie istnieje."

    Jeśli chodzi o osobę prawną, to zgodnie z art. 33 kc "osobami prawnymi
    są Skarb Państwa i jednostki organizacyjne, którym przepisy szczególne
    przyznają osobowość prawną". Jednostka organizacyjna uzyskuje osobowość
    prawną z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru (art. 37), chyba że
    przepisy szczególne stanowią inaczej. Rodzaje rejestrów oraz ich
    organizację i sposób prowadzenia regulują odrębne przepisy.

    Czyli sytuację mamy następującą. Niemcy na podstawie wydanych przez
    siebie przepisów zdelegalizowali jakieś tam osoby prawne prowadzone
    przez osoby wyznania Żydowskiego. Podejrzewam, że te przepisy
    przewidywały konfiskatę majątku na rzecz - no i teraz ne wiem kogo.
    Skarbu Państwa? No ale wówczas niemieckiego albo Generalnej Guberni,
    która teoretycznie była państwem.

    Można podyskutować na temat legalności takiego uczynku. Prawo wojny
    chroni przed konfiskatą mienie prywatne. O mieniu organizacji ja tam nic
    nie widzę. Ale nawet zakładając, że to było nielegalne, to co?

    Po przejściu frontu ówczesny Skarb Państwa przejmuje wszystko to, co
    należało do Skarbu Państwa okupanta. Nielegalność delegalizacji związku
    wyznaniowego Żydów dało się spokojnie wywieść, więc stąd ten majątek
    (domy modlitwy, cmentarze) zwrócono. Ale co ze stowarzyszeniami? Gdyby
    bezpośrednio po wojnie stawili się przedstawiciele takiego
    stowarzyszenia i wykazali, że chcą nadal działań, to podejrzewam, że po
    prostu by je ponownie zarejestrowano i wydano majątek. Ale wiemy, że
    Niemcy wymordowali większość Żydów i nie za bardzo kto miał po wojnie
    troszczyć się o majątek jakiś stowarzyszeń. No a teraz pozostaje
    pytanie, kto jest uprawniony do reprezentowania takiego stowarzyszenia?
    Czy tylko z tego powodu, że do danego stowarzyszenia należeli Żydzi, to
    prawo takie przysługuje każdemu z Żydów? Niektórym, a jeśli tak, to którym?

    Gdybyśmy uznali, że z jakiegoś powodu to się jednak Żydom należy, to ja
    podrzucam kilka pytań:

    1) Co z Kasatą Józefińską na terenie Galicji? Należałoby oddać domom
    zakonnym nieruchomości bezprawnie wówczas zabrane.
    2) Co z roszczeniami Cerkwi - szerzej o tym znajdziesz tu:
    https://tiny.pl/t5ljp

    To jest problem o wiele bardziej złożony i moim zdaniem należałoby
    zrobić grubą linię i nie cofać się wstecz dalej, niż na 30 lat. Może to
    i byłaby niesprawiedliwość, ale jak zaczniemy rozliczać się za
    Austro-Węgry i Cara, to może Polski nie wystarczyć. Moim zdaniem, jeśli
    ktoś ma do któregoś z okupantów Polski pretensje, to powinien je
    kierować do tych okupantów.. Tyle, że wiadomo, że Rosja, Austria, czy
    Niemcy nic nikomu nie oddadzą i stąd pomysł, że może coś od Polski by
    się dało.

  • 102. Data: 2019-08-19 18:34:53
    Od: s...@g...com

    użytkownik u2 napisał:

    > ale żeś siknął, widać, żeś żydek z gazowni:)
    >
    > poniżej przykład "zwrotu" mienia pożydowskiego dla cwanych żydków z
    > gazowni :
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=xPoF0nnsFY4
    >
    > jszemper
    >
    > Opublikowany 9 lip 2009
    >
    > Bolesław Szenicer, polski Żyd od pokoleń, oskarża Żydów o celowe
    > niszczenie zabytków i pamiątek żydowskich w Polsce.

    Przemyślałem jednak sprawę i jestem za rozbieraniem ruder
    gdyż albowiem ponieważ kłania się urbex na YT i w chj takich
    ruder w PL jak i w wawce.
    Ale jestem przeciwny przekazywaniu tych ruder obecnemu zespołowi
    cwaniaków z usa, przechrztów zresztą na potrzeby geszeftu.
    Sprawę można było rozwiązać podobnie jak w niemczech, tzn.
    jaki srulkowy majątek wspólny przekazać tutejszym srulkom, a nie przyjezdnym
    z usa.

  • 103. Data: 2019-08-19 19:31:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 18:34, s...@g...com pisze:
    > Przemyślałem jednak sprawę i jestem za rozbieraniem ruder
    > gdyż albowiem ponieważ kłania się urbex na YT i w chj takich
    > ruder w PL jak i w wawce.

    no nie zabytek w rejestrze zabytków, nawet jak grozi katastrofą należy
    ratować, takie jest prawo, dura lex, sed lex:)

> [...]
    > Sprawę można było rozwiązać podobnie jak w niemczech, tzn.
    > jaki srulkowy majątek wspólny przekazać tutejszym srulkom, a nie przyjezdnym

    ano, właśnie po raz kolejny wyprztykali prawdziwych polskich żydów, typu
    Bronisław Szenicer, w Kadiszu za milion dolarów, który wczoraj
    zacytowałem na psprawo, jest przykład innego polskiego żyda
    wyprztykanego przez hamerykańskich pazernych żydków:)
    --
    I love love

  • 104. Data: 2019-08-19 20:16:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Art. 935. KC
    Dziedziczenie przez gminę lub Skarb Państwa
    W braku małżonka spadkodawcy, jego krewnych i dzieci małżonka
    spadkodawcy, powołanych do dziedziczenia z ustawy, spadek przypada
    gminie ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy jako spadkobiercy
    ustawowemu. Jeżeli ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy w
    Rzeczypospolitej Polskiej nie da się ustalić albo ostatnie miejsce
    zamieszkania spadkodawcy znajdowało się za granicą, spadek przypada
    Skarbowi Państwa jako spadkobiercy ustawowemu.

    Ale to jest oczywiście jest obecna treść tego artykułu, dawniej było
    inaczej.

    MJ

  • 105. Data: 2019-08-19 20:49:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jako ostatnie miejsce zamieszkania można traktować Auschwitz?
    Trzeba by odróżnić tych, co mieszkali w barakach od tych, co prosto z pociągu.

    -----

  • 106. Data: 2019-08-19 20:58:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 20:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jako ostatnie miejsce zamieszkania można traktować Auschwitz?
    > Trzeba by odróżnić tych, co mieszkali w barakach od tych, co prosto z
    > pociągu.
    >

    > -----

    no wiesz pasażerowie pociągu nie wiedzieli dokąd jadą, Juedische Polizei
    nie ostrzegało, Judenraty milczały:)

    --
    I love love

  • 107. Data: 2019-08-19 21:01:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 20:58, u2 pisze:

    > no wiesz pasażerowie pociągu nie wiedzieli dokąd jadą, Juedische Polizei
    > nie ostrzegało, Judenraty milczały:)

    oczywiście przewożenie ludzi w wagonach towarowych/bydlęcych dawało do
    myślenia, ale niewielu żydów myślało o śmierci, chcieli przeżyć:)

    --
    I love love

  • 108. Data: 2019-08-19 21:46:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 20:16, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > Skarbowi Państwa jako spadkobiercy ustawowemu.
    > Ale to jest oczywiście jest obecna treść tego artykułu, dawniej było

    Fakt. Obecne unormowanie jest od 1962 roku, ale to taka dość ogólna
    zasada prawa cywilnego. Dlatego dawniej wiele osób nie mających
    spadkobierców kościołowi majątki zapisywało w zamian za opiekę. W
    wypadku mordowanych Żydów nie pisali oni testamentów, bo większość nie
    zdawała sobie sprawy, że jadą na śmierć. Zostawiali upoważnienia
    przekonani, że kiedyś wrócą.

  • 109. Data: 2019-08-19 21:51:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 20:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jako ostatnie miejsce zamieszkania można traktować Auschwitz?
    > Trzeba by odróżnić tych, co mieszkali w barakach od tych, co prosto z
    > pociągu.

    O ile pamiętam z wizyty w obozie, to tych "z rampy" nie ewidencjonowano.
    Ewidencjonowano tych, co szli "do baraku". No i stąd się biorą
    rozbieżności w tych szacunkach co do ilości zamordowanych. Dla Niemców
    nie było znaczenia, więc nie wydawali aktów zgonu dla tych, co "prosto z
    rampy". Część ludzi umierała w transporcie, albo przy próbie ucieczki.

    Ponieważ więzienie, czy obóz trudno za "miejsce zamieszkania" uznać, to
    moim zdaniem należało by jednak trzymać się miejsca, skad ich wywożono.
    Choć i tu przecież było tak, że do gett przenoszono żydów z sąsiednich
    miejscowości.

  • 110. Data: 2019-08-19 21:52:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 21:01, u2 pisze:

    > oczywiście przewożenie ludzi w wagonach towarowych/bydlęcych dawało do
    > myślenia, ale niewielu żydów myślało o śmierci, chcieli przeżyć:)

    Takie były wówczas standardy. Wojsko się tak woziło również.