  • 1. Data: 2019-08-11 17:42:22
    Temat: Policjant wygrał w sądzie z... policją
    Od: u2 <u...@o...pl>

    znowu RadekF się zbiesi, ale taka moja rola, wywoływać ubeckie biesy z
    ich katowni:)

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pol
    icjant-wygrał-w-sądzie-z-policją-nie-będzie-musiał-p
    łacić-za-uszkodzenie-radiowozu/ar-AAFz7np

    Komendant obwinił policjanta za spowodowanie szkód w radiowozie. Ten nie
    przyznał się do winy. Sprawę musiał rozwiązać sąd.

    Rozprawa, w której sąd uniewinnił policjanta, dotyczyła sytuacji z 9
    listopada 2017 roku. Podczas jazdy w radiowozie prowadzonym przez
    pozwanego policjanta otworzyła się maska, uszkadzając przednią szybę,
    antenę i dach. Ubezpieczyciel wycenił szkody na 2 tys. zł. Komenda
    Wojewódzka Policji w Bydgoszczy winą obarczyła policjanta, choć
    wcześniej komisja powołana przez Komendę Miejską w Toruniu stwierdziła,
    że kierujący nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenie. Sprawa trafiła
    do sądu.

    Zobacz, jakimi nowymi radiowozami będzie jeździć policja. Niejeden
    kierowca chciałby mieć takie auto

    Pozwany funkcjonariusz w dniu powstania szkody wykonał obsługę
    codzienną, a zatem musiał otworzyć pokrywę silnika pojazdu. Skoro zamek
    pokrywy silnika po zdarzeniu był sprawny, to świadczy to o tym, że
    pozwany nie zamknął prawidłowo pokrywy silnika, co skutkowało jej
    otwarciem w trakcie jazdy, a w konsekwencji uszkodzeniem pojazdu
    służbowego. W sprawie podkreślenia wymaga fakt, że wykonywane wówczas
    czynności nie wymagały dynamicznej jazdy, która mogłaby w jakimś stopniu
    przyczynić się do niekontrolowanego otwarcia pokrywa silnika
    - czytamy w pozwie.

    Policjant nie przyznał się do nieprawidłowego zamknięcia maski,
    argumentując, że to niemożliwe, by doświadczony kierowca nie zauważył,
    że pokrywa silnika odstaje od błotnika. Ostatecznie policjanta uratował
    kosztorys napraw. Podczas serwisu nie dokonano dokładnych oględzin
    uszkodzonej maski, a zatem nie sprawdzono, w jakiej kondycji był zaczep,
    w który wchodzi rygiel zamka.

    W uzasadnieniu wyroku sądu czytamy, że Komenda Wojewódzka nie
    dostrzegła, że mocowanie pokrywy silnika do pojazdu jest dwuelementowe.
    Składa się ono z zamka wraz z ryglem oraz ze znajdującego się na
    pokrywie silnika zaczepu. Jak przyznał sąd, jest to wiedza na tyle
    powszechnie dostępna i znana, że nie wymagała ona dopuszczenia dowodu z
    opinii biegłego.

    W konsekwencji, powód nie zdołał wykazać w niniejszej sprawie przesłanek
    odpowiedzialności majątkowej, o których mowa w art. 2 ustawy. Nie można
    było jednoznacznie stwierdzić, że przyczyną szkody było zawinione
    niewłaściwe wykonanie obowiązków służbowych przez pozwanego. Możliwa
    jest sytuacja, że do jej powstania doszło wskutek złego stanu
    technicznego zaczepu pokrywy silnika
    - podsumował sąd.

    W rezultacie policjant nie będzie musiał pokryć szkód wypadku z 2017
    roku, a konto Komendy Wojewódzkiej uszczupli się o 675 zł, które pokryją
    koszty procesowe.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-11 21:16:29
    Temat: Re: Policjant wygrał w sądzie z... policją
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 17:42:22 +0200, u2 napisał(a):
> [...]
    > niewłaściwe wykonanie obowiązków służbowych przez pozwanego. Możliwa
    > jest sytuacja, że do jej powstania doszło wskutek złego stanu

    No i nie rozumiem. Nie bylo po zdarzeniu widac, ze zamek zawiodl,
    czy zaniedbano jego zbadania przez bieglego ?
    A ta komisja to na jakiej podstawie stwierdzila ?

    Dobrze, ze policjant trafil na zmotoryzowanego sedziego, bo by mu nie
    darowal tego bieglego ... tylko co on mial wykazac ?

    > W rezultacie policjant nie będzie musiał pokryć szkód wypadku z 2017
    > roku, a konto Komendy Wojewódzkiej uszczupli się o 675 zł, które pokryją
    > koszty procesowe.

    Taa ... a ile teraz zaplaci komendant ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-08-11 21:18:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 21:16, J.F. pisze:
    > Taa ... a ile teraz zaplaci komendant ?:-)
    >
    > J.

    the future is uncertain, and the end is always near

    FUCK YOU ALL

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-08-12 08:12:47
    Od: p...@g...com

    -- Taa ... a ile teraz zaplaci komendant ? :-)

    tak plus koszta :-)

    W rezultacie policjant nie będzie musiał pokryć szkód wypadku z 2017 roku, a konto
    Komendy Wojewódzkiej uszczupli się o 675 zł, które pokryją koszty procesowe.

    mysle ze tu nalezy sie awans lub co najmniej premia :-)

  • 5. Data: 2019-08-12 10:08:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >pokryją koszty procesowe.
    >mysle ze tu nalezy sie awans lub co najmniej premia :-)

    Ale kto zaplaci za naprawe auta - komendant rejonowy czy wojewodzki ?
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-08-12 10:37:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-11 o 17:42, u2 pisze:
    > Ubezpieczyciel wycenił szkody na 2 tys. zł.
    Czyż gdzieś nie pisano, że radiowozów nie ubezpieczają?
    Jak widać ubezpieczają.

    A gdyby się pogodził ze zdaniem komendanta i zapłacił. To kasa gdzie by
    trafiła?

    Robert

  • 7. Data: 2019-08-12 12:39:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Czyż gdzieś nie pisano, że radiowozów nie ubezpieczają?
    >Jak widać ubezpieczają.

    >A gdyby się pogodził ze zdaniem komendanta i zapłacił. To kasa gdzie
    >by trafiła?

    Na fundusz skladek ubezpieczeniowych ?

    J.

  • 8. Data: 2019-08-12 14:23:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-12 o 12:39, J.F. pisze:

    > Na fundusz skladek ubezpieczeniowych ?

    Tylko co komendantowi do tego funduszu?

    Robert

  • 9. Data: 2019-08-12 16:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Tylko co komendantowi do tego funduszu?

    Gdzies trzeba zaksiegowac, i to miejsce wydaje sie rozsadne.
    Bo jak na inne ... to bezpodstawne wzbogacenie, a może nawet oszustwo
    ubezpieczeniowe :-)

    Przy czym media cos donosza, ze policjanci maja prywatne ubezpieczenia
    OC ... moze to ubezpieczyciel policjanta a nie komendy tak wycenil ?

    J.

  • 10. Data: 2019-08-13 23:51:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 12 Aug 2019 16:27:13 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Przy czym media cos donosza, ze policjanci maja prywatne ubezpieczenia
    >OC ...
    Nic nie muszą donosic, jak chcą to mają, np:
    https://sfgz.pl/oferta/ubezpieczenie-odpowiedzialnos
    ci-majatkowej/

    WAM
    --