  • 1. Data: 2019-08-11 17:37:53
    Temat: Kasowanie punktów karnych 2019
    Od: u2 <u...@o...pl>

    znowu RadekF się zbiesi, ale taka moja rola, wywoływać ubeckie biesy z
    lasu:)

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/kas
    owanie-punktów-karnych-2019-niby-już-nie-można-a-jed
    nak-można-nowe-przepisy-wciąż-czekają-na-wejście-w-ż
    ycie/ar-AAFDIrf

    Kasowanie punktów karnych 2019. Niby już nie można, a jednak można. Nowe
    przepisy wciąż czekają na wejście w życie

    F 6 godz. temu

    Grubo ponad rok temu pisaliśmy, że nie będzie można już kasować punktów
    karnych. Ostatecznie zmiany w przepisach miały wejść 4 czerwca 2018 r. I
    co? Na stronach WORD-ów wciąż znajdziemy kursy, które kasują punkty karne.

    Jak legalnie zmniejszyć liczbę punktów karnych w 2019 r.?

    Choć tzw. kursy reedukacyjne miały przestać istnieć, to WORD-y wciąż je
    oferują. Raz na sześć miesięcy każdy kierowca, który ma prawo jazdy
    dłużej niż rok, a stan jego konta nie przekroczył 24 punktów, może
    uczestniczyć w takim kursie. Trwa on kilka godzin i kosztuje 300 zł. Po
    jego odbyciu kierowca pozbywa się sześciu punktów karnych. Warto też
    pamiętać, że punkty karne znikają z konta po roku od dnia ich
    przyznania. Zmniejszenie punktów dotyczy zawsze punktów najstarszych,
    będących w ewidencji ostatniego roku liczonego od dnia szkolenia wstecz.

    Kursy reedukacyjne nie dotyczą kierowców, którzy prawo jazdy posiadają
    od mniej niż 12 miesięcy. W ich przypadku limit punktów wynosi 20. Jeśli
    zostanie przekroczony, prawo jazdy jest odbierane, a kierowca musi raz
    jeszcze udać się na kurs i zdać egzaminy teoretyczny i praktyczny.

    Wciąż czekamy na nowe przepisy. To nie tylko punty karne

    Kursy reedukacyjne miały zniknąć już dawno temu. Ostatecznym terminem
    był 4 czerwca 2018 r. Jednak Ministerstwo Cyfryzacji z powodu problemów
    z CEPiK-iem przesunęło termin wprowadzenia powyższych przepisów na czas
    nieokreślony. Poprawne funkcjonowanie ogromnej bazy danych, w której
    będą notowane wszystkie przewinienia kierowców, jest niezbędne, by nowe
    przepisy mogły być egzekwowane - tak opóźnienia tłumaczy ministerstwo.

    Stąd dochodzi do absurdalnych sytuacji. Teoretycznie punktów karnych
    kasować już nie można, a na stronach WORD-ów bez najmniejszego problemu
    znajdziemy wspomniane kursy. I wszystko działa po staremu. Czy wiemy,
    kiedy przepisy w końcu zaczną obowiązywać w praktyce? Nie. Nikt już nie
    podaje konkretnych dat. Przypomnijmy, CEPiK 2.0 miał w pełni
    funkcjonować już w styczniu 2016 r. Wciąż czekamy.

    W szufladzie oprócz zmian w punktach karnych leżą jeszcze inne zmiany w
    przepisach. M.in.: wprowadzenie okresu próbnego dla młodych kierowców
    oraz konieczności przechodzenia kursu doszkalającego w szkołach
    bezpiecznej jazdy. O jakie szkolenia chodzi? Nie tylko teorię, ale także
    część praktyczną, która obejmowałaby zajęcia w Ośrodkach Doskonalenia
    Techniki Jazdy (tzw. ODTJ), gdzie kierowcy pod okiem instruktorów
    ćwiczyliby niebezpieczne manewry, które mogą się przydarzyć na drodze
    publicznej.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-11 21:28:58
    Temat: Re: Kasowanie punktów karnych 2019
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 17:37:53 +0200, u2 napisał(a):
> [...]
    > uczestniczyć w takim kursie. Trwa on kilka godzin i kosztuje 300 zł. Po
    > jego odbyciu kierowca pozbywa się sześciu punktów karnych.

    Ba, w ustawie o kierowcach stoi od lat

    Art. 99. 1. Starosta wydaje decyzję administracyjną o skierowaniu
    kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na:

    4) kurs reedukacyjny w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, z
    zastrzeżeniem ust. 3, jeżeli:
    a) przekroczyła liczbę 24 punktów otrzymanych za naruszenie przepisów
    ruchu drogowego,

    I to jest IMO zupelnie inny kurs reedukacyjny niz pisza powyzej ... i
    widzial ktos takie kursy ?

    A podstawa prawna do tych 6 punktow to gdzie ?

    A ten przepis jeszcze obowiazuje ?

    J.