  • 1. Data: 2006-10-07 12:16:49
    Temat: Zyciowy problem - dzialalnosc.
    Od: "Sheraster" <s...@o...pl>

    Witam serdecznie. :)

    Chcialbym otworzyc dzialalnosc gospodarcza. Transport. Chce kupic busa na
    fakture oraz wprowadzic go do firmy. Zastanawiamy sie z zona na kogo otworzyc
    dzialalnosc.
    Ja mam umowe na czas okreslony. W styczniu dostane umowe na czas nieokreslony.
    Wtedy mam mozliwosc pojscia na urlop wychowawczy, przez co nie bede placic Zusu,
    tylko samo zdrowotne, poniewaz szef placi za mnie zus. Czyli nie byloby zle.
    Ale rok temu zamknalem poprzednia dzialnosc. (mialem tylko wpis do ewidencji
    oraz regon, nigdy nie rozpaczalem nic wiecej... po prostu nic).
    Wiem ze w zwiazku z otworzeniem dzialanosci, przysluguja jakies znizki w
    placeniu podatkow czy zusu... Nie wiem czy bedzie mnie to dotyczyc, gdyz juz
    mialem dzialalnosc. Druga sprawa to dotacje. Znajomy dostal dotacje na
    dzialalnosc. Moze mam jakies szanse? Moja zona w grudniu konczy umowe o prace i
    szef nie przedluzy jej umowy. Juz sie wypowiedzial. Czy lepiej zeby zona
    zalozyla na siebie dzialalnosc? Ma jakies szanse na zebranie przywilejow
    zwiazanych z rozpoczeciem dzialalnosci po raz pierszy? I moze z dotacja ? :)
    Prosze o naswietlenie tematu...

    Do kogo powinienem sie udac z tymi pytaniami? Prosze o podpowiedz :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za odpowiedzi oraz poswiecony czas!!

  • 2. Data: 2006-10-07 12:30:13
    Temat: Re: Zyciowy problem - dzialalnosc.
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Sheraster napisał(a):
    > Witam serdecznie. :)
    >
    > Chcialbym otworzyc dzialalnosc gospodarcza. Transport.

    Posiadasz certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym?

  • 3. Data: 2006-10-07 13:00:48
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    wombi napisał(a):

    > Posiadasz certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym?

    Teraz mnie zastrzeliles. A nie wystarczy posiadac busa do 3.5 tony
    oraz prawo jazdy i zarejestrowana dzialalnosc?
    Przewoz tylko rzeczy, nie ludzi...
    Mozesz rozpisac cos wiecej?

  • 4. Data: 2006-10-07 13:07:22
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    ELCO napisał(a):

    > Teraz mnie zastrzeliles. A nie wystarczy posiadac busa do 3.5 tony
    > oraz prawo jazdy i zarejestrowana dzialalnosc?
    > Przewoz tylko rzeczy, nie ludzi...
    > Mozesz rozpisac cos wiecej?

    Ok, doczytalem... Tylko interesuje mnie kto to sprawdza i kto moze
    tego zadac ode mnie? Tego nigdzie nie napisali...

  • 5. Data: 2006-10-07 13:31:38
    Od: wombi <j...@d...pl>

    ELCO napisał(a):

    > Ok, doczytalem... Tylko interesuje mnie kto to sprawdza i kto moze
    > tego zadac ode mnie? Tego nigdzie nie napisali...

    Starosta wydaje licencje a sprawdza Inspekcja Transportu Drogowego.
    Jednym z warunków wydania licencji jest także posiadanie zabezpieczenia
    w postaci 9000 euro za pierwszy samochód i 5000 euro za każdy następny.

  • 6. Data: 2006-10-07 13:40:05
    Od: wombi <j...@d...pl>

    ELCO napisał(a):
    > Ok, doczytalem... Tylko interesuje mnie kto to sprawdza i kto moze
    > tego zadac ode mnie? Tego nigdzie nie napisali...

    Tu znajdziesz informacje, jakie dokumenty kierowca musi mieć przy sobie
    podczas kontroli prowadzonej przez ITD:
    http://www.gitd.gov.pl/poradnik.php?id=2

  • 7. Data: 2006-10-07 14:12:42
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    wombi napisał(a):

    > Tu znajdziesz informacje, jakie dokumenty kierowca musi mieć przy sobie
    > podczas kontroli prowadzonej przez ITD:
    > http://www.gitd.gov.pl/poradnik.php?id=2

    Czyli z tego wszystkiego wynika ze nie warto zakladac dzialalnosci...
    Lepiej zatrudnic sie na umowe o prace u jakiegos przewoznika, z tym
    ze jezdzic wlasnym busem, lepiej sie na tym wyjdzie.. tak?

  • 8. Data: 2006-10-07 14:13:21
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    > Starosta wydaje licencje a sprawdza Inspekcja Transportu Drogowego.
    > Jednym z warunków wydania licencji jest także posiadanie zabezpieczenia
    > w postaci 9000 euro za pierwszy samochód i 5000 euro za każdy następny.

    Nigdzie nie moge znalezc w sieci o tych 9000 euro...
    Skad masz taka informacje?

  • 9. Data: 2006-10-07 14:28:06
    Od: wombi <j...@d...pl>

    ELCO napisał(a):

    > Nigdzie nie moge znalezc w sieci o tych 9000 euro...
    > Skad masz taka informacje?

    Przeczytaj dokładnie ustawę o transporcie drogowym z 2001r. Art.5 ust.3
    pkt 3 lit.a odnośnie zabezpieczeń stanowi,że:
    "Przedsiębiorcy udziela się licencji, jeżeli:posiada sytuację finansową
    zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie
    transportu drogowego określony dostępnymi środkami finansowymi lub
    majątkiem w wysokości:
    a)9.000 euro - na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu
    drogowego,
    b)5.000 euro - na każdy następny pojazd samochodowy,
    c)50.000 euro - przy wykonywaniu transportu drogowego w zakresie, o
    którym mowa w art. 4 pkt 3 lit. b".

  • 10. Data: 2006-10-07 14:38:54
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    wombi napisał(a):
> [...]
    > b)5.000 euro - na każdy następny pojazd samochodowy,
    > c)50.000 euro - przy wykonywaniu transportu drogowego w zakresie, o

    Tak,masz racje, ale doczytalem sie ze licencja nie obowiazuje kierowcow
    do 3.5 tony... Szukam teraz na to jakiejs podstawy :)