  • 1. Data: 2006-10-07 09:33:35
    Temat: Umieszczanie treści na serwisie(prawa autorskie)
    Od: "Desleal" <a...@g...pl>

    Witam,

    Prowadzę serwis, na którym to użytkownicy mogą dodawać sami różne treści.
    Dodanie jest tożsame z akcpetacją regulaminu oraz deklaracją, że są autorami
    bądź dysponują prawami autorskimi do tejże treści. Jako, że osobiście nie mam
    żadnych szans na weryfikacje prawdziwości takiego oświadczenia, mam
    watpliwość. Czy w takim przypadku, mogę zostać pociągnięty do
    odpowiedzialności za umieszczanie na swoim serwisie opracowań, które są
    własnością onetu/wp tudzież gazety, a user najzwyczajniej w świecie je
    "zerżnął" ?

    Za korzystanie z serwisu nie pobieram żadnych opłat.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-10-07 09:36:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Desleal napisał(a):

    > własnością onetu/wp tudzież gazety, a user najzwyczajniej w świecie je
    > "zerżnął" ?

    > Za korzystanie z serwisu nie pobieram żadnych opłat.

    Nie ma znaczenia czy pobierasz opłaty. Ważne natomiast jest czy
    potrafisz wskazać usera, który naruszenia praw własności dokonał. przy
    czym nie ma tu namyśli: "to jacek13".

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-10-07 09:44:42
    Od: "Marcin Prys" <a...@g...pl>

    Przy dodanej treści loguje oprócz normalnych rzeczy także IP. Także
    bezproblemu będę mógł wskazać(przynajmniej w teorii) takiego użytkownika.

    Dziękuje za odpowiedź.

    Marcin

  • 4. Data: 2006-10-07 11:05:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Prys napisał(a):

    > Przy dodanej treści loguje oprócz normalnych rzeczy także IP. Także
    > bezproblemu będę mógł wskazać(przynajmniej w teorii) takiego użytkownika.

    Będziesz potrafił wskazać adres IP a nie użytkownika. Uzytkonikiem jest
    konkretna osoba dlatego ideałem byłoby gdybys z każdym, nazwijmy go
    dostawcą treści dla Twojego serwisu zawarł odpowiednią Umowę.

    j.

  • 5. Data: 2006-10-07 11:20:59
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 07-10-2006 o 13:05:37 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Będziesz potrafił wskazać adres IP a nie użytkownika. Uzytkonikiem jest
    > konkretna osoba dlatego ideałem byłoby gdybys z każdym, nazwijmy go
    > dostawcą treści dla Twojego serwisu zawarł odpowiednią Umowę.

    To na jakiej zasadzie mozna kogokolwiek zidentyfikowac? Mozesz rownie
    dobrze znac numer czyjegos dowodu osobistego i na tej podstawie nie
    zidentyfikowac osoby ... bo przeciez moze to byc cudzy dowod osobisty.
    Jesli jest adres IP to mozna tez latwo dojsc do tego kto z niego kozystal
    w danym czasie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2006-10-07 11:28:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > zidentyfikowac osoby ... bo przeciez moze to byc cudzy dowod osobisty.
    > Jesli jest adres IP to mozna tez latwo dojsc do tego kto z niego kozystal

    To w jaki sposób ktoś, kogo prawa autorskie zostały naruszone ma ustalić
    kto konretnie je naruszył?

    j.

  • 7. Data: 2006-10-07 11:53:37
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 7 Oct 2006 13:05:37 +0200, januszek napisał(a):

    > Będziesz potrafił wskazać adres IP a nie użytkownika. Uzytkonikiem jest
    > konkretna osoba dlatego ideałem byłoby gdybys z każdym, nazwijmy go
    > dostawcą treści dla Twojego serwisu zawarł odpowiednią Umowę.

    To żadne w zasadzie forum nie ma racji bytu - oczywiście wedle Twojej tezy.
    Bo zaakceptowanie regulaminu poprzez podanie adresu e-mail, postawienia
    "ptaszków" jest niczym - musi być zawarta umowa ..
    Czy aby nie dochodzi tutaj do absurdu?
    No bo wskaż mi proszę forum z którego by móc korzystać trzeba mieć zawartą
    umowę. I powiedz przy okazji ilu tam jest ... użytkowników i jaką poruszają
    tematykę.

  • 8. Data: 2006-10-07 12:02:36
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 07-10-2006 o 13:28:04 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > To w jaki sposób ktoś, kogo prawa autorskie zostały naruszone ma ustalić
    > kto konretnie je naruszył?

    Dokladnie w odwrotnym kierunku w jakim szla informacja ... jesli np.
    znajomy autora tekstu przekazal mu informacje, ze widzial gdzies jego
    artykul podpisany cudzym nazwiskiem to pierwszym krokiem bedzie wypytanie
    o adres serwisu. Serwis powinien wskazac owego uzytkownika, ktory cos
    takiego popelnil. Jesli ma numer ip to najpierw robi WHOIS, znajduje
    providera (np. aster city), a ten powinien wskazac kto w tym czasie uzywal
    danego numeru ip. Jesli cos takiego mialo miejsce w kafejce internetowej
    to trop prowadzi wlasnie tam i w tym momencie to wlasciciel kafejki
    powinien sie martwic o to kto naruszyl prawo.

    Wlasciwie to odpowiadam nie na temat ... odpowiedz powinna brzmiec: ma sie
    zglosic do wlasciciela serwisu, ktory naruszyl jego prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik