  • 1. Data: 2006-10-07 09:06:43
    Temat: Testament
    Od: "Maro" <M...@t...pl>

    Mój dziadek się ożenił i teraz chyba sprawa przegrana, prawda? - Ogólnie
    jeśli chodzi o dom - miałem przepisany lecz teraz jest to domek mojej nowej
    babci ? :)

    Ogólnie sprawa jest taka że chodziło tylko o domek, mój dziadek ma 95 lat i
    już za bardzo nie rozumie co się do niego mówi :), fakt małżeństwa to tylko
    rozmowy, nabuntowanie przez sąsiadów i tyle :) ( długo się nie będę
    rozpisywał, wszyscy wiedzą o co chodzi :).

    Pytanie mam następujące.

    Czy teraz skoro jest po ślubie ( kościelnym) można coś zdziałać - jeśli
    chodzi o stan zdrowia (niepoczytalność dziadka, czy coś takiego). Czy mogę
    jeszcze spadek odzyskać ? i jak to zrobić ? -

    Dzięki z góry

  • 2. Data: 2006-10-07 12:41:27
    Temat: Re: Testament
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maro" <M...@t...pl> wrote in message

    > Mój dziadek się ożenił i teraz chyba sprawa przegrana, prawda? - Ogólnie
    > jeśli chodzi o dom - miałem przepisany lecz teraz jest to domek mojej
    > nowej
    > babci ? :)

    Nie do końca. Majątek dziadka sprzed małżeństwa jest jego własnością.
    Więc w spadku połowę dostanie jego żona, a połowę pójdzie do podziału dla
    innych.
    Gdyby domek był kupiony w trakcie małżeństwa, to połowa byłaby jej z
    definicji, a tylko połowa by podlegała pod spadaek, z czego jej znowy
    połowa.
    Tak będzie miała pół domu, a tak 3/4.
    Chyba, że dziadek napisał testament, wtedy będzie tak jak w testamencie.

    > Czy teraz skoro jest po ślubie ( kościelnym) można coś zdziałać - jeśli
    > chodzi o stan zdrowia (niepoczytalność dziadka, czy coś takiego). Czy mogę
    > jeszcze spadek odzyskać ? i jak to zrobić ? -

    Jak kościelnym to pewnie konkordatowym czyli cywilnym też, bo tylko ten się
    liczy.
    A drugie pytanie.
    Dlaczego uważasz, że cokolwiek ci się należy od dziadka. Może tylko kopa w
    dupe za materialistyczne podejście do dziadka.

  • 3. Data: 2006-10-07 13:20:03
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek napisał(a):
    > Więc w spadku połowę dostanie jego żona, a połowę pójdzie do podziału dla
    > innych.

    skąd pomysł że połowa dla żony? w równych częściach z dziećmi (albo w
    ich miejsce dalszymi zstępnymi), nie mniej niż 1/4 dla żony

    KG

  • 4. Data: 2006-10-07 14:26:31
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Maro napisał:

    > jeśli chodzi o dom - miałem przepisany lecz teraz jest to domek mojej nowej
    > babci ? :)

    Co to znaczy, ze miales przepisany dom?
    W testamencie ? Jesli tak jest w testamencie, to nadal jest wazny testament.
    Z tym ze zona dziadka ma prawo do zachowku.

    .

    > Czy teraz skoro jest po ślubie ( kościelnym) można coś zdziałać - jeśli
    > chodzi o stan zdrowia (niepoczytalność dziadka, czy coś takiego).

    Mozesz.
    Tak sie zachowuj, by dziadek nie zmienil testamentu
    na Twoja niekorzysc.

    >Czy mogę
    > jeszcze spadek odzyskać ? i jak to zrobić ? -

    Spadku nie mozesz odzyskac, poniewaz spadku nie miales.
    Spadek mozesz miec dopiero po postepowaniu spadkowym.
    Postepowanie to zas jest dopiero po smierci spadkodawcy.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 5. Data: 2006-10-07 14:31:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kam" <x#k...@w...pl#x> wrote in message

    > skąd pomysł że połowa dla żony? w równych częściach z dziećmi (albo w ich
    > miejsce dalszymi zstępnymi), nie mniej niż 1/4 dla żony

    Fakt. Rozpędziłem się. Moze dlatego, że nie mam rodzeństwa i u mnie
    wychodziło by pół :)