  • 1. Data: 2006-10-07 09:06:07
    Temat: Czy ja już jestem studentem??
    Od: "Tomasz Sikorski" <j...@g...pl>

    Witam.
    Mam spory problem. Będąc na studiach magisterskich otrzymywałem rentę
    rodzinną. Studia się skończyły, więc zapisałem się na studia podyplomowe.
    Tam przy zapisywaniu się uzyskałem informację, że z dniem 1 X otrzymam
    zaświadczenie do ZUSu, że jestem studentem. Gdy poszedłem 2 X po te
    zaświadczenie, 'miła inaczej' pani, powiedziała, że zajęcia się nie
    rozpoczęły, więc zaświadczenia nie dostanę i mam przyjść 9 X, bo wtedy są
    pierwsze zajęcia. Przed chwilą tam dzwoniłem i dowiedziałem się, że zajęcia
    w nadchodzącym tygodniu jeszcze się nie rozpoczną, więc nie mam po co
    przychodzić.
    Moje pytanie: Czy faktycznie trzeba czekać do pierwszych zajęć, żeby
    wystawić takie zaświadczenie? Może jest jakiś przepis, według którego takie
    zaświadczenie już mógłbym dostać? Co jeżeli pierwsze zajęcia odbędą się w
    listopadzie, czy wtedy dostanę pieniążki za październik??

    Normalnie rentę dostawałem 5, dziś już 7, a perspektywy brak :(
    Proszę, poradźcie coś!

    Pozdrawiam gorąco
    Tomek

  • 2. Data: 2006-10-07 12:44:09
    Temat: Re: Czy ja już jestem studentem??
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Tomasz Sikorski napisał(a):
> [...]
    > Mam spory problem. Będąc na studiach magisterskich otrzymywałem rentę
    > rodzinną. Studia się skończyły, więc zapisałem się na studia podyplomowe.

    A tak offtopicznie, to czy skończyłeś juz 25 lat? jeśli i tak to renta
    ci się nie należy.

  • 3. Data: 2006-10-07 13:10:19
    Od: "Tomasz Sikorski" <j...@g...pl>

    > A tak offtopicznie, to czy skończyłeś juz 25 lat? jeśli i tak to renta ci
    > się nie należy.

    Mam 24 lata.

  • 4. Data: 2006-10-07 16:20:39
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Mam 24 lata.

    Jestes studentem od chwili uzyskania statusu studenta = w momencie wydania
    przez jednostke edukacyjna decyzji o przyjeciu Cie na studia.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-10-07 16:59:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tiger" <c...@c...pl> wrote in message

    > Jestes studentem od chwili uzyskania statusu studenta = w momencie wydania
    > przez jednostke edukacyjna decyzji o przyjeciu Cie na studia.

    Nie do końca to jest prawdą.
    Bo decyzje wydaje się w lipcu np. a studentem będzie się od 1 października
    dopiero.
    Przerabialiśmy to z już, bo mieliśmy problem z osobami, które się dostały i
    nie rozpoczęły studiów i wyszło na to, że takie osoby studentami nigdy nie
    były.

    Więc nie jest to takie proste. I nikt nam na takie pytanie nie potrafił
    dokładnie odpowiedzieć, w każdym razie stanęło na tym, że osoba, która nie
    rozpoczęła studiów, nie odebrała indeksu i nie zapisała się na zajęcia na
    pierwszym semestrze (jeśli są zapisy) formalnie studentem nie jest.
    Ministerstwo w każdym razie mocno się zapowietrzyło na tak postawione
    pytanie.