  • 1. Data: 2006-10-07 06:34:02
    Temat: Pelnomocnictwo
    Od: Halka <h...@g...com>

    Witam;
    Sprawa dotyczy sprzedazy zadluzonej nieruchomosci. Jest 3 wlascicieli.
    Nie uda sie zeby wszyscy 3 jezdzili z miejsc zamieszkania i zalatwiali i
    podpisywali te same papierki a jest cala masa spraw do wyjasnienia.
    Czy ktos z panstwa wie jak powinien wygladac dokument, ktory podpisza
    dwaj pozostali wspolwlasciciele, dajac w ten sposob trzeciemu ze
    wspolwlascicieli calkowite niekwestionowane prawo do decydowania o tej
    nieruchomosci.
    Prosze o porade i jezeli mozliwe tekst takiego dokumentu.
    Z gory dziekuje.H.

  • 2. Data: 2006-10-07 06:38:01
    Temat: Re: Pelnomocnictwo
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Halka" <h...@g...com> wrote in message
> [...]
    > nieruchomosci.
    > Prosze o porade i jezeli mozliwe tekst takiego dokumentu.

    Pełnomocnictwo do dysponowania a w szczególności sprzedaży nieruchomości
    musi być notarialne.
    Więc jedna z tych osób musi sie spotkać z tymi pozostałymi gdzieś u
    notariusza.
    Notariusz już napisze co trzeba. W sumie weźmie za to ze dwie stówy, więc
    niech pomyśli.

  • 3. Data: 2006-10-07 07:56:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > Pełnomocnictwo do dysponowania a w szczególności sprzedaży
    > nieruchomości musi być notarialne.
    > Więc jedna z tych osób musi sie spotkać z tymi pozostałymi gdzieś u
    > notariusza.

    Naprawdę pełnomocnik musi się stawić u notariusza celem sporządzenia
    pełnomocnictwa?

  • 4. Data: 2006-10-07 12:35:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

    > Naprawdę pełnomocnik musi się stawić u notariusza celem sporządzenia
    > pełnomocnictwa?

    Ja musiałem. Zapytajcie notariusza, może mój był jakiś "inny".

  • 5. Data: 2006-10-07 17:40:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Oct 2006, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Naprawdę pełnomocnik musi się stawić u notariusza celem sporządzenia
    > pełnomocnictwa?

    Zastanówmy się.
    W ramach "pełnego dysponowania nieruchomością" są umowy które wymagają
    formy notarialnej.
    Czy nie byłoby dziwne, jakby konieczny był notariusz - ale zgłosić
    się do niego mógł ktokolwiek posiadający "świch" podpisany przez...
    w sumie przez "kogoś", kogo notariusz (żaden) nie widział na oczy?

    IMO logiczne :)
    Chcesz oberwać przepisem? ;)
    To proszę:
    +++
    Art. 99.
    § 1. Jeżeli do ważnoœci czynnoœci prawnej potrzebna jest
    szczególna forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynnoœci
    powinno być udzielone w tej samej formie.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-10-07 18:31:03
    Od: Halka <h...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zastanówmy się.
    > W ramach "pełnego dysponowania nieruchomością" są umowy które wymagają
    > formy notarialnej.

    Wlasnie. Mozna wzor takowej znalezc gdzies na internecie?

  • 7. Data: 2006-10-07 18:34:23
    Od: Halka <h...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote: Zastanówmy się.

    > W ramach "pełnego dysponowania nieruchomością" są umowy które wymagają
    > formy notarialnej.

    Oh ! To roztargnienie :-).
    Tak naprawde to chcialam sie zapytac, czy nie wiesz przypadkiem gdzie taka
    forme znalesc na internecie.

  • 8. Data: 2006-10-07 19:00:57
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Gotfryd powiada:

    [...]

> [...]
    > się do niego mógł ktokolwiek posiadający "świch" podpisany przez...
    > w sumie przez "kogoś", kogo notariusz (żaden) nie widział na oczy?

    Z tego co zrozumiałem, to przedpiszcy nie chodzi o udział notariusza tylko
    przyszłego pełnomocnika. Oczywiście osoba taka nie musi stawać do aktu
    notarialnego. trzeba tylko zastrzec by miała prawo otrzymywać wypisy, ale to
    już działka rejenta, żeby zabezpieczył interesy strony.

    Szmul Szmulewicz

  • 9. Data: 2006-10-07 19:56:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > [...]
    >
    > Zastanówmy się.

    Eee, to to już śpiący musisz być.

    Pytanie było, czy dwie osoby muszą się zjawić u notariusza, czy wystarczy,
    żeby zjawił się pan X i powiedział że chce dać pełnomocnictwo dla Y. Pytanie
    jest czy X i Y musza się widzieć i czy wystarczy że X zobaczy się z
    notariuszem.

  • 10. Data: 2006-10-07 19:57:21
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Szmul Szmulewicz" <s...@s...com> wrote in message

> [...]
    > notarialnego. trzeba tylko zastrzec by miała prawo otrzymywać wypisy, ale
    > już działka rejenta, żeby zabezpieczył interesy strony.

    Aha.
    Mój się uparł, że mamy byc we dwójkę.