  • 21. Data: 2012-04-26 17:19:52
    Temat: Re: Zwrot weksli po skończonej umowie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-26 17:04, Tomaszek pisze:

    > Mam całą kopię weksla zeskanować i przesłać, żeby wszystkich tutaj uspokoić
    > i uszczęśliwić? :)

    U mnie na forum (http://forum.remitent.pl) jest taki zwyczaj, że jak się
    dyskutuje o jakimś wekslu, to się podaje skan, albo przynajmniej treść :)

    > Wolałbym się skupić na tych zwrotach weksli - tego niestety nigdzie nie
    > mogę
    > znaleźć w formie jakiegoś wyraźnego przepisu, a RL tłumaczy się swoimi
    > procedurami wewnętrznymi - bo to jest

    Sęk w tym, że konkretnego przepisu nie ma. Trzeba o to dbać na etapie
    ustalania warunków umowy.

    > No nie wiem, u mnie jest "na rzecz ... ale nie na zlecenie ...".

    Czyli nie na zlecenie :) To "na rzecz" jest używane dlatego, aby nie
    dochodziło do "potworka językowego" o treści "zapłacę na zlecenie ...
    ale nie na zlecenie".

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2012-04-26 18:41:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 26-04-2012 16:56, Tomaszek pisze:

    > Nie może, bo nie ma takiej możliwości, jeśli na wekslu jest odpowiedni
    > zapis. A jaki, to sobie sam możesz znaleźć, skoroś taki znawca.

    No powiedz, bo ja znam art. 11 Prawa wekslowego.

    > Tak, również ww strona.
    > Szkoda tylko, że nie potrafisz z niej korzystać.
    >
    > Art. 10 mówi o wekslach zupełnie "gołych", czyli takich, gdzie jest tylko
    > podpis wystawcy. Czyli takich, o których non-stop piszesz.
    > A to znów nie jest mój przypadek.

    Nie mówi o zupełnie gołych, tylko niezupełnych czyli takich, które NIE
    ZAWIERAJĄ co najmniej JEDNEGO elementu. Niekoniecznie zupełnie gołe.

    > Można, ale nie w moim przypadku.
    > Ciekawe ile razy jeszcze to napiszę? :)

    Pisać można wszystko. Art. 11 Prawa wekslowego poczytaj.

    > Może sobie żądać czegokolwiek, nawet dostarczenia słonia w karafce,
    > tylko co
    > z tego?
    > Zacytuję samego siebie z innego posta:
    > "Gdyby realizacja takiego weksla była taka prosta, jak Ci się wydaje, to
    > żaden wierzyciel nigdy weksli by nie zwracał, tylko trzymał na wypadek
    > ewentualnego podreperowania swojego budżetu :>

    "Gdyby papierosy były niezdrowe, to miliony ludzi by ich nie paliło, a
    państwo by ich zakazało." - podobny przykład rozumowania.

    Ja naprawdę nie mam interesu w tym, żeby Cię przekonać. Może zrobiłby to
    Liwiusz lepiej. Ale jak uważasz, że z Twoimi wekslami jesteś bezpieczny,
    to... twierdź tak dalej.

    --
    .B:artek.

  • 23. Data: 2012-04-26 19:02:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2012-04-26 15:44, Tomaszek pisze:
    > Mniej więcej to samo, co stałoby się, gdyby narysował tam gwiazdę Dawida
    > albo pokolorował na różowo.

    No to mylisz się tragicznie.

    Ciesz się jak te weksle odzyskasz a nie, że pójdą w ruch.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 24. Data: 2012-04-26 19:10:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2012-04-26 16:15, Tomaszek pisze:
    > Ale co sam fakt posiadania weksla [wystawionego do określonego
    > zobowiązania, o czym świadczą konkretne zapisy na wekslu] ma do żądania
    > realizacji tegoż weksla?

    To znaczy jakie konkretne? Masz numer na wekslu i ten sam w umowie?

    Bo jak nie to "proszę sądu ta umowa dotyczyła innego weksla, który już
    zwróciliśmy".

    > Oczywiście mogą sobie wypełnić i żądać zapłaty, a ja mogę podnieść
    > zarzut, że skoro nie ma roszczenia, to nie ma podstaw do wypełnienia
    > weksla. Opłaca się komuś bawić w taką przepychankę?

    Możesz se... a sędzia pęknie ze śmiechu na taki "zarzut" i zapyta czy
    masz kolejne zarzuty, a potem przybije nakaz zapłaty.

    > Gdyby realizacja takiego weksla była taka prosta, jak Ci się wydaje,

    Jest jeszcze prostsza niż Ci się wydaje w najgorszych koszmarach.

    > to żaden wierzyciel nigdy weksli by nie zwracał,

    A to wierzyciele je zwracają? Bo ja słyszałem same opowieści jak to
    odsprzedali innym i.... :)

    > Zapytam podobnie jak kolegę wyżej - ale masz jakieś wsparcie?

    Prawo wekslowe.
    Zrozum, że weksel jest jak banknot. Wyemitowałeś go i teraz pozostaje Ci
    go tylko spłacić.
    Przykro mi.

    Arek

    --