  • 1. Data: 2012-04-25 16:50:57
    Temat: Dzieci same w domu - policja
    Od: Mirek <m...@g...com>

    Dzieci w wieku 8 i 11 lat, codziennie zostają same w domu ok 3
    godziny. Wracają ze szkoły ok 14, ja z żoną z pracy przed 17. Ostatnio
    złośliwa sąsiadka zorientowała się, że dzieci są same i zagroziła, że
    jak tak dalej będzie wezwie policję. Czy nie mamy prawa zostawiać
    dzieci w tym wieku samych? Odkąd ona o tym wie, regularnie ich
    nachodzi, straszy, wali w ścianę itp. - ostatnio były mocno
    wystraszone kiedy wrócilismy. Pytanie czy rzeczywiście policja może
    się przyczepić oraz czy my możemy ją postraszyć jakimś paragrafem za
    straszenie?

    Dzięki.

  • 2. Data: 2012-04-25 17:06:46
    Temat: Re: Dzieci same w domu - policja
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mirek wrote:

> [...]
    > wystraszone kiedy wrócilismy. Pytanie czy rzeczywiście policja może
    > się przyczepić oraz czy my możemy ją postraszyć jakimś paragrafem za

    Coś mi się kołacze że na ulicy dziecko może przebywać pod opieką osoby
    w wieku powyżej lat 7.
    Tzn. siedmiolatek może już samodzielnie poruszać się po drogach.

    Raczej ciężko byłoby uznać że dzieci w tym wieku same w domu w ciągu
    dnia - są pozostawione bez opieki.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2012-04-25 17:07:14
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-04-2012 16:50, Mirek pisze:
> [...]
    > wystraszone kiedy wrócilismy. Pytanie czy rzeczywiście policja może
    > się przyczepić oraz czy my możemy ją postraszyć jakimś paragrafem za

    O ile dzieci nie robią nic nienormalnego, to nie.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2012-04-25 17:19:33
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Jak możesz to nagraj to. Daj dzieciom dyktafon i powiedz, żeby nagrywały
    kiedy dojdzie do takich numerów. Idź z tym od razu na policję, nie ma
    sensu informować o tym wcześniej sąsiadki że masz takie nagrania.

  • 5. Data: 2012-04-25 17:31:14
    Od: Mirek <m...@g...com>

    On 25 Kwi, 17:19, PesTYcyD <p...@w...pl> wrote:
    > Jak mo esz to nagraj to. Daj dzieciom dyktafon i powiedz, eby nagrywa y
    > kiedy dojdzie do takich numer w. Id z tym od razu na policj , nie ma
    > sensu informowa o tym wcze niej s siadki e masz takie nagrania.

    Taki miałem zamiar tyle że chcialem najpierw ją o tym uprzedzić - może
    się opamięta, nie chcę robić od razu zadymy. Mieszkamy na parterze,
    ona nad nami, wszystko jej przeszkadzało od początku odkąd się
    wprowadziliśmy 6 lat temu.

    Jeszcze jedno: czy jest jakiś przepis na który można się powołać
    odnośnie zostawiania dzieci i straszenia?

  • 6. Data: 2012-04-25 18:45:41
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-04-25 17:31, Mirek pisze:
> [...]
    > się opamięta, nie chcę robić od razu zadymy. Mieszkamy na parterze,
    > ona nad nami, wszystko jej przeszkadzało od początku odkąd się

    Ale to jest najlepsze co mógłbyś zrobić. Policja nie zakuje jej w
    kajdanki ani nie da żadnego mandatu, ale przeprowadzi "rozmowę
    dyscyplinującą" i nie musi być to na noże. Czasami jest to
    skuteczniejsza metoda.

  • 7. Data: 2012-04-25 18:55:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.04.2012 18:45, PesTYcyD pisze:

> [...]
    > kajdanki ani nie da żadnego mandatu, ale przeprowadzi "rozmowę
    > dyscyplinującą" i nie musi być to na noże. Czasami jest to

    Z drugiej strony, kiedyś kiedy grałem na instrumencie dętym (nigdy w
    nocy czy późnym wieczorem), przyszła do mnie Policja że złożono na mnie
    skargę, bo ktoś tam się nie może uczyć do matury.

    Co do zasady rozumiem i bym się dogadał. W końcu to żaden problem
    ćwiczyć godzinę w tą czy w tą. Ale tak byłem wq... tym że głupia p...da
    nie przyszła do mnie, tylko od razu z ryjem na Policję, że specjalnie
    starałem się tak dobierać godziny ćwiczeń, kiedy ona jest w domu.

    p. m.

  • 8. Data: 2012-04-25 20:15:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak możesz to nagraj to. Daj dzieciom dyktafon i powiedz, żeby nagrywały
    > kiedy dojdzie do takich numerów. Idź z tym od razu na policję, nie ma
    > sensu informować o tym wcześniej sąsiadki że masz takie nagrania.

    Zwichrujecie dzieciom psychikę wmanewrowując je w takie zagrywki. Odradzam.

  • 9. Data: 2012-04-25 20:18:12
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Kiedyś o drugiej w nocy sąsiad zaczął lomotac w ścianę a później do drzwi.
    Otwieram a ten mi marudzi że zasnąć nie może. Niech se kupi tabletki jakieś. Dobrze
    że nie spałem bo akurat grałem na perkusji, bo bym mu chyba strzelił z bańki.

  • 10. Data: 2012-04-25 20:21:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    > Pytanie czy rzeczywiście policja może
    > się przyczepić oraz czy my możemy ją postraszyć jakimś paragrafem za
    > straszenie?

    Policja, to ewentualnie by mogła teoretycznie do sądu dla nieletnich jakiś
    wniosek napisać, ale zakładając, ze to normalne dzieci, to akurat nie widzę
    niczego zdrożnego w pozostawieniu bez opieki na kilka godzin takich dzieci
    w ich własnym mieszkaniu. Co do sąsiadki, to spróbował bym jej wyjaśnić, że
    to Wasze mieszkanie i ma się od niego odstosunkować. Jak najścia będą się
    powtarzały, to pogadałbym z dzielnicowym. Takie najścia na dzieci, to
    conajmniej złośliwe niepokojenie, ale dokąd da sie, to bym sprawę
    przeciągał, bo z konfliktu z nienormalną sąsiadką nigdy nic dobrego nie
    wyniknie.