  • 1. Data: 2012-04-25 17:01:37
    Temat: deklaracja wekslowa bez weksla
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    witam
    czy mając umowę o kredyt kupiecki z deklaracją wekslową ale bez samego
    weksla, ta deklaracja coś daje?

    jak to jest z tymi wekslami bo coś sie zmienialo ostatnio.

    michal

  • 2. Data: 2012-04-25 17:06:11
    Temat: Re: deklaracja wekslowa bez weksla
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-04-2012 17:01, Usrobo pisze:
    > witam
    > czy mając umowę o kredyt kupiecki z deklaracją wekslową ale bez samego
    > weksla, ta deklaracja coś daje?

    Nic wartościowego.

    > jak to jest z tymi wekslami bo coś sie zmienialo ostatnio.

    Ale co?

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2012-04-25 17:08:00
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-04-25 17:06, .B:artek. pisze:

    > Nic wartościowego.

    > Ale co?

    kiedyś weksle sie w banku kupowało

  • 4. Data: 2012-04-25 17:30:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-25 17:08, Usrobo pisze:

    > kiedyś weksle sie w banku kupowało

    Od 2007r. nie ma opłaty skarbowej, to i weksli "nie trzeba" w banku kupować.

    Sama deklaracja wekslowa to nie weksel. Może podpisałeś weksel, tylko o
    tym nie wiesz?

    Zapraszam na www.remitent.pl - o wekslach.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-04-25 20:14:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > kiedyś weksle sie w banku kupowało

    Przede wszystkim w Urzędzie Skarbowym, ale można było sobie samemu
    drukować, tylko trzeba było opatrywać opłatą skarbową. Tę zniesiono jakiś
    czas temu, więc w ogóle ustał problem z urzędowymi blankietami. Używanie
    blankietów urzędowych mogło wprowadzać laików w błąd co do możlwiości
    wypełnienia blankietów in blanco powyżej wskazanej w nich kwoty.

  • 6. Data: 2012-04-26 06:56:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2012, Usrobo wrote:

    > kiedyś weksle sie w banku kupowało

    Przede wszystkim na poczcie :P, oni to nawet mieli dla klientów
    wersję "weksli nie kupionych u nas nie pieczętujemy" :>
    (miałem nieprzyjemnosc doswiadczyc, po paru miesiacach jednak
    doczytali w przepisie że mieli taki obowiazek, szczegóły już
    wyjasnił Liwiusz)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-04-26 09:24:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przede wszystkim na poczcie

    To zależy dla kogo "przede wszystkim" :) Dla mnie to był jednak bank,
    zresztą PKO BP :) Na poczcie nawet nie wiedziałem, że sprzedawali.

    To były dobre czasy. I komu to przeszkadzało, pytam się :) :) :)

    > weksli nie kupionych u nas nie pieczętujemy

    A jak poznawali kupione u nich? :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-04-26 10:57:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2012, .B:artek. wrote:

    > Ale co?

    Opłaty skarbowej nie trzeba.

    Pozwala to rozwikłac zagwozdkę z terminami, która pojawiała
    się przy pilnej potrzebie wystawienia weksla "na wczoraj"
    (mi się zdarzyło, zapomniałem dać do zabezpieczenia
    i klient mnie budził że dzis termin).
    Zakładam oczywiscie że nie kazdy trzyma zapas urzędowych
    druków wekslowych (już opłaconych).

    Miałes taki układ: weksel sobie skomponujesz w parę minut.
    Ale musisz go *oddać* zaraz, już, na wczoraj.
    A druga strona w sposób oczywisty ma gdzies to, że na
    wekslu znaczki skarbowe nie sa prawidłowo odatowane
    (przez uprawniony organ), bo to nie jej zmartwienie.
    Z koniecznosci popełniasz więc wykroczenie skarbowe,
    na przykład na kilkaset groszy :P
    (ale do liczenia mandatu setki moga byc dobre, tyle ze
    już niekoniecznie w groszach).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-04-26 11:05:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2012, Liwiusz wrote:

    > To zależy dla kogo "przede wszystkim" :) Dla mnie to był jednak bank,
    > zresztą PKO BP :)

    Problem był taki, że z wekslem wyleciałem z domu cos koło 18, jak
    banki już były pozamykane. Poczta jeszcze działała, ale "mamy dostęp
    tylko do swojego internetu a radców prawnych w okręgu już nie ma
    w pracy".
    Dla scisłosci (klient mi odpuscił, oddałem dzień pózniej), wyżej
    wymieniony PKO BP potrzebował jakies 10 czy 12 minut na ustalenie
    że rzeczywiscie maja obowiazek odatowac i podpieczętować
    przedłożona na wekslu opłatę skarbowa, weksle oczywiscie "druk
    własny".
    Poczcie zajęło to kilka miesięcy :P
    (opisywałem wtedy na grupie)

    > A jak poznawali kupione u nich? :)

    Po tym, że panienka z okienka dawała Ci blankiet, na miejscu
    wypełniałes i własnoocznie widzieli że to "ich" weksel :>
    Najwyrazniej "po odejsciu od kasy weksla nie uznaje się za nasz".
    Uprzejmie proszę, nie próbuj *MI* czegos wyjasnić, bo to
    zły adres ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-04-26 11:06:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > (mi się zdarzyło, zapomniałem dać do zabezpieczenia
    > i klient mnie budził że dzis termin).
    > Zakładam oczywiscie że nie kazdy trzyma zapas urzędowych

    Każdy, kto choć trochę liznął weksli, znał rozwiązanie tego tematu :P

    Kto miał uiścić opłatę? Wystawca. Kiedy? Do 14 dni od wystawienia weksla.

    Jak można zrobić, aby wierzyciel był wystawcą weksla?

    Nic prostszego :)

    Weksel trasowany wystawiony przez wierzyciela na zlecenie swoje własne,
    w którym trasatem jest dłużnik.

    "Warszawa, 26 kwietnia 2012r.
    Dnia 30 maja 2012r. zapłacisz, panie Janie Kowalski, na zlecenie
    moje własne, za ten weksel trasowany sumę 5000zł. Płatny w Krakowie
    {podpis wystawcy} {akceptuję - podpis trasata Jana Kowalskiego}"

    Z takiego weksla wystawca dochodzi należności od trasata, bądź sam może
    "puścić weksel w obieg".

> [...]
    > Z koniecznosci popełniasz więc wykroczenie skarbowe,
    > na przykład na kilkaset groszy :P
    > (ale do liczenia mandatu setki moga byc dobre, tyle ze

    Siakieś niepraktyczne te problemy miałeś :)

    --
    Liwiusz