eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2010-03-29 09:11:38
    Temat: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witam
    kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
    pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest inaczej.
    Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał pocztą na swój
    koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to sprzedawca na swój koszt
    powinien odebrać towar. Na jaki przepis się powołać? Bo jakoś nie mogę
    się tego doszukać :( Z góry dziękuje za pomoc.

    --
    krzysiek82


  • 2. Data: 2010-03-29 09:46:47
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 11:11:38 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
    > pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest inaczej.
    > Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał pocztą na swój
    > koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to sprzedawca na swój koszt
    > powinien odebrać towar. Na jaki przepis się powołać? Bo jakoś nie mogę
    > się tego doszukać :( Z góry dziękuje za pomoc.

    Niezgodność towaru z umową?

    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 3. Data: 2010-03-29 11:17:22
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    scream pisze:
    > Niezgodność towaru z umową?
    >

    tylko nie doszukałem się tam, na jakiej zasadzie działa zwrot a
    dokładniej kto ponosi koszty.

    --
    krzysiek82


  • 4. Data: 2010-03-29 12:30:44
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 13:17:22 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > tylko nie doszukałem się tam, na jakiej zasadzie działa zwrot a
    > dokładniej kto ponosi koszty.

    Litości. Nie doszukałeś sie, czy nie chciało sie dupy ruszyć i przeczytac
    ustawy?

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego

    Art. 8 p. 2


    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 5. Data: 2010-03-29 13:17:58
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: RD <r...@g...com1>

    krzysiek82 pisze:
    > witam
    > kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
    > pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest inaczej.
    > Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał pocztą na swój
    > koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to sprzedawca na swój koszt
    > powinien odebrać towar. Na jaki przepis się powołać? Bo jakoś nie mogę
    > się tego doszukać :( Z góry dziękuje za pomoc.
    >

    Jeśli sprzedawca przyjmie zwrot, to cóż.. może zwrócić opłatę za
    wysyłkę lub nie. Jestem zdania, że nie powinien.
    Jeśli natomiast jest to reklamacja, to *jeśli* uzna za zasadną, zwróci
    wówczas poniesione koszty wysyłki - na przykład na wskazany rachunek
    bankowy.

    W obu przypadkach najpierw wysyłasz i płacisz.

    Pozdr,
    Rafał


  • 6. Data: 2010-03-30 05:58:44
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RD r...@g...com1 ...

    >> kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że
    >> będzie pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest
    >> inaczej. Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał
    >> pocztą na swój koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to
    >> sprzedawca na swój koszt powinien odebrać towar. Na jaki przepis się
    >> powołać? Bo jakoś nie mogę się tego doszukać :( Z góry dziękuje za
    >> pomoc.
    >>
    > Jeśli sprzedawca przyjmie zwrot, to cóż.. może zwrócić opłatę za
    > wysyłkę lub nie. Jestem zdania, że nie powinien.

    jezeli to byłby zwrot "bo tak"

    > Jeśli natomiast jest to reklamacja, to *jeśli* uzna za zasadną,
    > zwróci
    > wówczas poniesione koszty wysyłki - na przykład na wskazany rachunek
    > bankowy.
    >
    dokładnie - tu mamy, według opisu, sytuacje, ze towar jest inny niz miał
    byc, zgodnie z umowa.
    Wiec, o ile sprzedawca sie zgodzi z argumentacja kupujacego - powinien
    zwrócic całosc kosztów, jakie poniosł kupujacy, czyli towar + wysyłki w
    obie strony.

    > W obu przypadkach najpierw wysyłasz i płacisz.
    >
    Tak jest.


  • 7. Data: 2010-04-01 10:20:22
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010, krzysiek82 wrote:

    > witam
    > kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
    > pasował bez żadnych przeróbek.


    Jakie masz na to dowody?
    To tak na wypadek, jakby się okazało, że sprzedawca nie przypomina sobie
    żeby o czymkolwiek zapewniał.

    pzdr, Gtofryd


  • 8. Data: 2010-04-06 14:48:00
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Jakie masz na to dowody?
    > To tak na wypadek, jakby się okazało, że sprzedawca nie przypomina sobie
    > żeby o czymkolwiek zapewniał.
    >
    > pzdr, Gtofryd

    mam maila, sprawa już załatwiona sprawnie szybko i bez problemu,
    dziękuje wszystkim za pomoc.

    --
    krzysiek82

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1