  • 11. Data: 2010-01-04 13:44:15
    Temat: Re: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Jestem osobą fizyczną. Zakupiłem pewien towar przez Internet w
    > sklepie hurt.com.pl . Zwróciłem w ciągu 10 dni. Sklep ociąga się ze
    > zwrotem gotówki. Na kolejne ponaglenia dostałem maila, że wyślą
    > fakturę korygującą "w celu podpisania". Muszę coś takiego im
    > odsyłać? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach.

    A czy te 10 dni jest liczonych jako robocze, czy kalendarzowe?
    Pytam bo na dzien przed wigilią dostałem właśnie taką paczkę
    ale rozmiar nie pasuje :(

    Pozdrawiam - Darek.

  • 12. Data: 2010-01-04 13:52:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:

    > A czy te 10 dni jest liczonych jako robocze, czy kalendarzowe?
    > Pytam bo na dzien przed wigilią dostałem właśnie taką paczkę
    > ale rozmiar nie pasuje :(
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Kalendarzowe.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-01-04 14:15:46
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Kalendarzowe.

    Dziękuje.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 14. Data: 2010-01-04 15:30:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 13:29, Krzysztof Jodłowski wrote:

> [...]
    > korygującej. Z doświadczenia sprzed kilku lat wiem, że nawet jeśli wyśle
    > się fakturę korygującą z kopertą zwrotną ze znaczkiem, to wraca tylko
    > ich ok. 50%.
    > Sprzedawca jeśli nie będzie miał podpisanej faktury - traci możliwość
    > odliczenia podatku. Starci być może kilkadziesiąt, kilkaset złotych.
    > Bardzo dużym motywatorem do odesłania faktury korygującej jest fakt, że
    > dopiero po tym fakcie nastąpi wypłata pieniędzy przez sprzedawcę.
    >
    > W jaki inny sposób sprzedawca może wyegzekwować od klienta odesłania

    Z czego niby ma wynikać obowiązek podpisania faktury korygującej?

  • 15. Data: 2010-01-04 15:56:33
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    art. 462 (szczeg. par. 2) i nast. KC.

  • 16. Data: 2010-01-04 16:21:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > art. 462 (szczeg. par. 2) i nast. KC.

    Pudło. Prawidłowego przepisu należy poszukać w aktualnej wersji
    rozporządzenia określającego sposób wystawiania faktur, a nazywa się ono
    Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym
    podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich
    przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-01-04 19:30:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hht1j0$bl6$1@news.onet.pl...

    > Z czego niby ma wynikać obowiązek podpisania faktury korygującej?

    No i o ile ów obowiązek istnieje - co jak dotąd ostatecznie nie zostało
    wykazane - to co stoi na przeszkodzie, by po zgłoszeniu przez klienta
    zamiaru zwrotu towaru sporządzić i przesłać do niego drogą elektroniczną
    fakturę korygującą. Wówczas on ją wydrukuje , podpisze - skoro to
    konieczne - i włoży do paczki ze zwracanym przedmiotem. Moim zdaniem nie ma
    żadnych przeszkód w takiej procedurze, więc nie ma żadnego powodu do
    zwlekania ze zwrotem należności. Co do zasady oczywiście sprzedający może
    sobie wymyślać procedury, ale nie może to powodować szkody dla kupującego.
    Moim zdaniem Zbynek spokojnie może wysłać choćby do e-Sądu wniosek o nakaz
    zapłaty i go dostanie, a sprzedający nie dość, że tej korygującej faktury
    ostatecznie w ogóle nie dostanie, to jeszcze poniesie koszty postępowania
    sądowego.

  • 18. Data: 2010-01-04 19:39:25
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 4 Sty, 17:21, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    > zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

    Obawiam się, że trudno zobowiązać rozporządzeniem nie-płatnika i w
    dodatku osobę fizyczną nie mającą wobec tego obowiązków
    sprawozdawczych do czegokolwiek.

  • 19. Data: 2010-01-04 20:26:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > Obawiam się, że trudno zobowiązać rozporządzeniem nie-płatnika i w
    > dodatku osobę fizyczną nie mającą wobec tego obowiązków
    > sprawozdawczych do czegokolwiek.

    Dlatego pisałem, że jest to problem sprzedającego - ma zwrócić
    pieniądze. A czy może prawnie przymusić kupującego do podpisania faktury
    korekty? Nie wiem, trzeba by to kiedyś przetrenować w praktyce.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-01-04 20:28:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > Obawiam się, że trudno zobowiązać rozporządzeniem nie-płatnika i w
    > dodatku osobę fizyczną nie mającą wobec tego obowiązków
    > sprawozdawczych do czegokolwiek.

    Choć z drugiej strony powiedziałbym, że skoro ma fakturę, to na pewno
    kupił w celu zawodowym/zarobkowym i jak kupujący uparty i nie chce
    podpisać korekty, to niech się buja po sądach i wykazuje, że on
    konsument. A przypominam, że kupno w celu zarobkowym to pojęcie o wiele
    szersze, niż działalność gospodarcza - wystarczy, że chce się
    wykorzystywać coś do celu związanego nawet z UoP, czy z dorabianiem na
    allegro.

    --
    Liwiusz