  • 121. Data: 2010-12-30 13:16:58
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Fasooolka napisał:

    > Witam,
    > Mam pytanie odnosnie owych tabliczek \"zwrotów nie przyjmujemy\". Obiło mi się o
    uszy, że jeśli nie ma przy kasie takiej tabliczki, to sprzedający ma obowiązek
    przyjąć zwrot. Czy to prawda? Jeśli tak, to gdzie znajdę do tego podstawę prawną?

    w obecnie obowiązującym prawie w Polsce takiego obowiązku nie ma więc go
    i nie znajdziesz, znajdziesz tylko o takim prawie przy zakupach "na
    odległość"

  • 122. Data: 2010-12-31 07:42:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-12-2010 14:16, cyklista pisze:

    > w obecnie obowiązującym prawie w Polsce takiego obowiązku nie ma więc go
    > i nie znajdziesz, znajdziesz tylko o takim prawie przy zakupach "na
    > odległość"

    Ale jak widać wiedza ta nie jest powszechna, więc niektóre sklepy
    uciekają się do łopatologii, żeby potem się z klientami nie szarpać.

    To trochę jak zapisywanie w umowie kupna-sprzedaży, że PCC rozlicza
    kupujący. A ma wyjście?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 123. Data: 2010-12-31 08:19:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-31 08:42, Maddy pisze:

    > To trochę jak zapisywanie w umowie kupna-sprzedaży, że PCC rozlicza
    > kupujący. A ma wyjście?

    No to akurat jest pozostałość po poprzednim okresie.
    A i tak wtedy taki zapis w umowie był bez znaczenia. :)

    --
    spp

  • 124. Data: 2010-12-31 08:40:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-12-2010 09:19, spp pisze:

    > No to akurat jest pozostałość po poprzednim okresie.
    > A i tak wtedy taki zapis w umowie był bez znaczenia. :)

    Kiedyś od strony cywilnej zapis miał sens.
    Podatek był płacony solidarnie, ale jak się z panem Kowalskim umówiłam,
    ze on zapłaci (co potwierdził własnym podpisem pod umową), a on nie
    zapłacił i potem ze mnie to US ściągnął, to mogłam od niego żądać zwrotu
    na drodze cywilnej.

    Teraz to kompletny bezsens, na dodatek wiedza, kto wg. ustawy płaci PCC
    nie jest powszechna, ludzie bzdety w umowach zapisują i potem z tego
    różne nieporozumienia wynikają.
    Znajomy sprzedał ciągnik rolniczy i potem został oskarżony o oszustwo
    (oskarżony przez kupującego, nie prokuratora) bo kupujący sobie
    skalkulował koszt nie biorąc pod uwagę PCC i potem przyszedł z gębą.
    A wszystko tylko dlatego, że użyli do umowy jakiegoś archaicznego gotowca.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813